





دسته بندی : اخبار
برچسبها: گشایش, ایستگاه مترو, شهرآفتاب, تهران
نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 0:21 - سه شنبه سی و یکم فروردین ۱۳۹۵






نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 23:40 - دوشنبه سی ام فروردین ۱۳۹۵
مرکز خرید ونک
معمار: هومن بالازاده
کاربری: تجاری،اداری
موقعیت: ایران ،تهران
مساحت:۱۵۰۰۰مترمربع


نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 0:12 - دوشنبه سی ام فروردین ۱۳۹۵

یکی از مهمترین اخبار هفته گذشته حضور هیئت بلندپایه انگلیسی به سرپرستی معاون وزیر حملونقل این کشور و همچنین مدیران ارشد 13 شرکت بزرگ صنعت هوانوردی انگلیس به ایران بود که با وزیر راه و شهرسازی و مدیران کل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران دیدار کردند.
به گزارش پروژه های عمرانی ایران به نقل از تین نیوز، حضور هیئت بلند پایه انگلیس تنها سفر حوزه حملونقل نبود هفته گذشته نخست وزیر ایتالیا و هیئت همراه وی نیز به ایران سفر کردند و در این راستا هفت سند همکاری به امضا رسید که امضای یادداشت تفاهم همكاری بین شركت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با شركت فرودگاههای میلان ایتالیا از جمله آنها بود.
حضور هئیت بلندپایه انگلیسی به سرپرستی معاون وزیر حملو نقل؛ در شرکت فرودگاهها
هیئت بلندپایه انگلیسی به سرپرستی معاون وزیر حملونقل این كشور و همچنین مدیران ارشد 13 شركت بزرگ صنعت هوانوردی انگلیس هفته گذشته در ستاد شركت فرودگاهها با اعضای هیات مدیره و برخی از مدیرانكل شركت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران دیدار و مذاكره كردند.
غلامحسین باقریان معاون برنامهریزی و نظارت شركت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در دیدار با هیئت بلندپایه صنعت هوانوردی انگلیس، بر عزم شركت فرودگاهها برای گسترش ساختار فرودگاهی و همچنین ضرورت انتقال علم روز صنعت فرودگاهی و بهویژه ناوبری هوایی به كشورمان تأكید كرد.
رابرتگودویل معاون وزیر حملونقل انگلیس كه سرپرستی گروه حاضر در این جلسه را بر عهده داشت، در سخنانی علاوه بر معرفی توان علمی و فنی شركتكنندگان در این مذاكره بر آمادگی كشورش برای همكاری علمی و مهندسی با صنعت فرودگاهی ایران تاكید کرد: ما میدانیم كه ایران موقعیت بسیار خوبی از نظر جغرافیایی در منطقه دارد و ما نیز آمادهایم در گسترش صنعت فرودگاهی از جمله توسعه ترمینالهای مسافری و همچنین ارائه دانش روز به شما كمک كنیم.
تفاهم ايران و ايتاليا برای توسعه و بهسازی فرودگاه مهرآباد
در جریان سفر هفته گذشته (ماتئو رنتزی) نخست وزیر ایتالیا و هیئت همراه وی به تهران، هفت سند همكاری میان طرفین به امضا رسید که امضای یادداشت تفاهم همكاری بین شركت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با شركت فرودگاههای میلان ایتالیا از جمله آنها است.
بر اساس تفاهمنامههای امضا شده، شركت سهآ (sea) ایتالیا كه فرودگاههای متعددی از جمله فرودگاه شهر میلان را اداره میكند، ساخت یك ترمینال مجهز و مدرن به جای ترمینالهای شماره 1، 2 و 5 فرودگاه بینالمللی مهرآباد تهران به مساحت 80 هزار متر مربع و همچنین 3 هزار مترمربع پاركینگ و بهسازی اپرون این فرودگاه را با مقامات ایرانی را برعهده گرفت.
ورود ۸ فروند هواپیمای نو به ناوگان هوایی
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به آمادگی شرکتهای بزرگ صنعت هوانوردی برای ورود به ایران به منظور مذاکره، از ورود ۸ تا ۹فروند هواپیمای ایرباس نو به ناوگان هوایی ایران در سال جاری میلادی خبر داد.
علی عابدزاده گفت: در طول چندماه اخیر و تغییر سیاستهای دولت ایران توافقاتی در حوزه حملونقل هوایی صورت گرفت که طبق توافق انجام شده قرار است ۸ تا ۹ فروند از هواپیماهای خریداری شده از ایرباس در سال جاری میلادی به ناوگان هوایی ایران تحویل داده شود.
وی افزود: البته مسائل تامین منابع مالی و ایجاد ضمانت برای خرید از فرآیندهای این قرارداد است و مذاکرات لازم در اینباره نیز در حال انجام است.
سقوط ایرباس در خطوط هوایی هند
یک فروند هواپیمای ایرباس 320 خطوط هوایی هند اینبار در در زمان انتقال با جرثقیل در فرودگاه حیدرآباد سقوط کرد.
این هواپیمای ایرباس 320 در زمان انتقال با جرثقیل بر روی دیوار فرودگاه حیدرآباد هند سقوط کرد. جرثقیل نتوانست وزن این هواپیما را تحمل کند که باعث سقوط آن شد.
این حادثه تلفاتی نداشت و هواپیمای مسافربری مذکور دچار خسارات شد.
مذاکره بوئینگ با ۷ ایرلاین داخلی
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی با اشاره به جزئیات سفر هیئتی از بوئینگ به ایران گفت: بعد از اجرایی شدن برجام و مجوز وزارت خزانهداری آمریکا به بوئینگ برای مذاکره با ایران، مدیران شرکت بوئینگ علاقمندی خود را برای سفر به ایران و مذاکره با شرکتهای هواپیمایی ایرانی اعلام کردند.
مقصود اسعدی سامانی با اشاره به جزئیات سفر هیئتی از بوئینگ به ایران گفت: مذاکرات فشرده در ۲ روز بین نمایندگان شرکت بوئینگ با شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی(هما) و سایر شرکتهای هواپیمایی برای پشتیبانی هواپیماهای موجود فعال در ناوگان هوایی ایران اعم از قطعات، نشریات و سایر خدمات و موارد مرتبط با ایمنی پروازها صورت گرفت و نمایندگان بوئینگ این اطمینان را به شرکتهای هواپیمایی ایرانی دادند که با انعقاد قرارداد با ایرلاینهای ایرانی برای موارد گفته شده پشتیبانی لازم را انجام دهند. ضمن اینکه بعد از توافق ژنو مواردی از همکاریهای موردی بین شرکت بوئینگ و برخی از شرکتهای هواپیمائی ایرانی صورت گرفته است و در حال حاضر این همکاریها ادامه دارد.
سامانی افزود: در این مذاکرات همچنین چگونگی همکاریهای آتی شرکت بوئینگ با ایران مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و نمایندگان بوئینگ نیز هواپیماهای قابل ارائه خود را برای فروش به شرکتهای هواپیمایی ایران عرضه کردند که قطعا نحوه همکاری بوئینگ با شرکتهای ایرانی در پشتیبانی از هواپیماهای موجود کشور و پایبندی به تعهدات در تصمیم ایرلاینها برای خرید هواپیما از شرکت بوئینگ تأثیر گذار خواهد بود.
فروش بوئینگ به ایران مشروط به مجوز دولت آمریکاست
عضو شورای هواپیمایی کشوری گفت: فروش بوئینگ به ایران مستلزم صدور مجوز دولت آمریکا برای تأمین مالی با دلار آزاد است.
سید عبدالرضا موسوی گفت: شرکت بوئینگ پس از دریافت پیشنهادها و درخواستهای شرکتهای هواپیمایی ایرانی در مدت یک هفته مشخصات فنی قراردادها را به آمریکا می برد تا تأمین مالی کند.
وی گفت: شرکت بوئینگ پس از تامین مالی باید به دولت آمریکا پیشنهاد معامله با ایران با دلار آزاد بدهد.
موسوی گفت: هواپیماهای درخواستی از شرکت بوئینگ هواپیماهای روز دنیاست و از نوع 737 و 900 و 800 و 777 است.
موسوی همچنین به ارزان بودن بلیت هواپیما در اوج سفرهای نوروزی گفت : کمترین قیمت بلیت در نوروز مسیر کیش -تهران بود که به پانزده هزار تومان رسید.
نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 0:9 - دوشنبه سی ام فروردین ۱۳۹۵

مسئولان شركت امور آزادراههای ایتالیا با همراهی مدیركل، معاونان و كارشناسان دفتر نظارت بر بهرهبرداری از آزادراهها و تعدادی از كارشناسان دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات و دفتر ترانزیت و پایانههای مرزی از آزادراه تهران-پردیس بازدید كردند.
به گزارش پروژه های عمرانی ایران به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حملونقل جادهای، حسین متولی حبیبی مدیرکل دفتر نظارت بر بهرهبرداری از آزادراهها اظهار کرد: دكتر ریكاردو استاراسه قائممقام شركت امور آزادراههای عوارضی ایتالیا (آتلانتیا) به همراه جوزپه كاسیگا معاون امور بینالملل شركت اتواسترادا ایتالیا (شركت زیرمجموعه گروه آتلانتیا) از شرکتهای بهرهبرداری بزرگراهها و آزادراههای اروپا و متولی بهرهبرداری بیش از نیمی از محورهای برونشهری دارای عوارض در ایتالیا و همچنین مجری بیش از ۲۵۰۰ كیلومتر آزادراه در كشورهای دیگر، متعاقب درخواست رسمی قبلی از آزادراه تهران –پردیس و سامانه اخذ عوارض آن بالأخص سامانه اخذ عوارض الكترونیكی (ETC) بازدید و در جلسهای كه در دفتر ایستگاه اخذ عوارض مذکور با حضور مسئولان شرکت آزادراه تهران- پردیس تشكیل شد٬ حضور به هم رساندند.
متولی با بیان اینکه در این بازدید مسئولان شركت ایتالیایی با نحوه بهرهبرداری از آزادراهها، نحوه مشاركت و سامانه اخذ عوارض الكترونیكی (ETC) در كشورمان آشنایی پیدا كردند، افزود: در این جلسه توضیحاتی در خصوص وضعیت بهرهبرداری از آزادراه به بازدیدکنندگان ارائه گردید و در ادامه مهندس متین معاون فنی شركت آزادراه تهران- پردیس، اطلاعات جامعی از نحوه بهرهبرداری آزادراه مذکور به طرفهای خارجی بیان كرد.
بر اساس این گزارش دكتر استار اسه قائممقام شركت امور آزادراههای عوارضی ایتالیا (آتلانتیا) با اشاره به فراهم شدن زیرساختهای مالی و فنی مناسب ارتقای شیوههای اخذ درآمد و بهرهبرداری از آزادراهها، همچنین امنیت مراكز جمعآوری وجوه، دریافتی، تصریح كرد: روند ساخت و بهرهبرداری از آزادراهها در ایران، چشمانداز بسیار امیدوار كنندهای دارد و مسئولان دو كشور، به شکل بسیار اثربخشی میتوانند تجارب خود را در اختیار دیگران قرار داده و زمینه همكاری مشترك دو كشور در این بخش توسعه پیدا كند.
پیش از این بازدید، نمایندگان مذكور در دو جلسهای كه به ترتیب با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای و نیز با حضور مدیران، معاونین و كارشناسان دفاتر تخصصی سازمان (نگهداری راه و ابنیه، نظارت بر بهرهبرداری از آزادراهها، فناوری اطلاعات و ارتباطات، ترانزیت و پایانههای مرزی) برگزار شد، شرکت كرده و ضمن دریافت پاسخ سؤالات خود، توضیحاتی درخصوص نحوه و گستره اخذ عوارض و ناوگان حامل بوردهای الكترونیكی شركت ایتالیایی، ارائه کردند.
نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 0:7 - دوشنبه سی ام فروردین ۱۳۹۵

وزیر راه وشهر سازی در اولین سفر کاری در "سال اقدام وعمل "و در چارچوب گسترش روابط با کشورهای عضو اتحادیه اروپا به آلمان رفت.
به گزارش پروژه های عمرانی ایران از سال گذشته رایزنی آلمانها برای بازگشت به بنادر ایران آغاز شد، به طوریکه میکائیل بارون، سفیر آلمان در جریان بازدید از بندر شهید رجایی گفت: مطمئن هستیم رفت و آمدهای تجاری ایران و آلمان افزایش مییابد.
وی ایجاد رابطه بیشتر تجاری بین مسئولین و متخصصان بنادر و دریانوردی ایران و آلمان را بسیار مهم دانست و خواستار ایجاد روابط مستقیم و بدون واسطه تجاری بین ایران و آلمان شد. سفیر آلمان در ادامه این سفر از متخصصان و مسؤولان ایرانی برای شرکت در نمایشگاههای بندری و دریایی این کشور دعوت کرد.
در همین راستا بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، آلمان مقصد اولین سفر کاری وزیر راه و شهرسازی در سال جاری بود. در این سفر که معاونین آخوندی نیز حضور داشتند، نشستهای مختلفی میان مدیران ارشد دولتی و بخشهای خصوصی دو کشور آلمان و ایران در خصوص حوزه مختلف حمل و نقل برگزار شد.
سعید نژاد، در حاشیه این سفر ابراز امیدواری کرد با رویکردهای مثبت و امیدوارکننده بینالمللی در فضای به وجود آمده، بتوان از تمامی ظرفیتهای تخصصی و اقتصادی استفاده کرد.
به گفته وی با تلاش همه جانبه فعالان حوزه بنادر و دریا نوردی کشور و در چارچوب رویکرد تعامل سازنده با کشورهای پیشرفته در حوزه حمل و نقل دریایی و صنایع وابسته، می توان گامهای عملی در خصوص توسعه ی روز افزون وضعیت عملیات بندری و دریایی کشور برداشت .
نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 0:5 - دوشنبه سی ام فروردین ۱۳۹۵

ایران جزو اولین کشورهایی است که به فنآوری «اسلب» پیشساخته بتنی در جهان دست یافته است.
مدیرعامل شرکت تدبیر عمران جم در مراسم رونمایی از پروژه «اسلب» پیشساخته بتنی که با حضور معاون فنی و ارزیابی راهآهن و جمعی از معاونان وی برگزار شد، از استفاده از این فنآوری برای اولینبار در کشور خبر داد.
ولیالله احمدیزاد سرایی در گفتوگو با تیننیوز، با تاکید بر اینکه ایران جزو اولین کشورهایی است که به فنآوری «اسلب» پیشساخته بتنی در جهان دست یافته است، گفت: بر خلاف گذشته استفاده از اسلب بتنی که رونمایی آنرا شاهد هستیم، اسلب در کارخانه به طول 6 متر ساخته شده و با انتقال به محل ریلگذاری در جای خود قرار میگیرند.
وی با اشاره به بازدهی 6 ساعته اسلب پیش ساخته، افزود: استفاده از این فنآوری در سرما و گرما امکانپذیر بوده و تنها در دمای زیر صفر، زمان بیشتری برای محکم شدن نیاز دارد، با دستیابی به این تکنولوژی میتوان روزانه 300 متر ریلگذاری را انجام داد.
احمدی هدف استفاده از این فنآوری را نصب سریع ریل عنوان کرد و ابراز داشت: بهطور معمول از اسلب پیشساخته در رفع مشکلات خطوط گرم ریلی به دلیل نبود نیاز به توقف در عملیات رفتوآمد استفاده میشود زیرا نصب سریع مانع از بستن خطوط خواهد شد.
این طرح تنها در راهآهن مورد استفاده است
قائم مقام مدیر عامل شرکت تدبیر عمران جم این طرح تنها در راهآهن مورد استفاده است، گفت: این تکنولوژی در کشور تنها در اختیار راهآهن قرار داد که شاید در آینده در اختیار شرکت مترو نیز قرار بگیرد.
مهندس آذرنوش در ادامه این گفتوگو با اشاره به مزیتهای استفاده از این سازههای پیش ساخته، تصریح کرد: این تکنولوژی بر خلاف استفاده از بتون درجا نیاز به نگهداری نیز ندارد، برای خط پنج مترو مکانیزمی شبیه اسلب پیشساخته دیده شده که هنوز به مرحله اجرا گذاشته نشده است.
وی سرعت در اجرا با این طرح را مغایر با دوام سازه ندانست و تاکید کرد: مکانیزم به کار گرفته شده در این طرح بهگونهای طراحی شده که از استحکام یالایی برخوردار باشد؛ و تمامی مراحل ساخت هم از سوی کارشناسان و در محیط آزمایشگاهی به دقت مورد بررسی و دقت نظر قرار دارد.
آذرنوش از استفاده گسترده اسلب پیشساخته و بومیسازی تکنولوژی آن خبر داد و گفت: به احتمال زیاد تقاضا به جهت استفاده از این تکنولوژی ظرف چند سال آینده به سرعت افزایش خواهد یافت.
قائممقام شرکت تدبیر عمران جم در پایان، اسلب پیش ساخته را نتیجه زحمات این شرکت دانست و گفت: برای وارد کردن این فنآوری به کشور به هیچیک از ارگانها وابسته نبودهایم.
نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 0:2 - دوشنبه سی ام فروردین ۱۳۹۵

مشاور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از مذاکره با سرمایهگذاران برای ساخت رستوران دریایی در شمال خبر داد.
عبدالکریم رزازان در گفتوگو با خبرنگار تیننیوز با بیان اینکه تاکنون ساخت 65 فروند شناور در بخش مسافرتهای دریایی به تصویب رسیده است، اظهار داشت: بر اساس سیاستگذاری سازمان بنادر و دریانوردی توسعه گردشگری دریایی، بیش از پیش مورد توجه قرار دارد.
وی افزود: در شمال علیرغم وجود 80 کیلومتر ساحل تاکنون هیچ اتفاق مهمی در بحث گردشگری دریایی رخ نداده است، البته در ماههای اخیر تعدادی سرمایهگذار برای ساخت شناور و رستوران دریایی مراجعه کردند و مذاکراتی در این زمینه انجام و در حال برنامهریزی هستیم.
رزازان با بیان اینکه ساخت دو فروند شناور تجاری برای استفاده در آبهای دریای خزر به تصویب رسیده است، گفت: این شناورها با استفاده از تسهیلات محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی ساخته میشوند.
به گفته وی اعطای وام های صفر درصد از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوری، علاوه بر اشتغالزایی به توسعه فعالیتهای کشتیسازی کمک میکند.
مشاور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از ساخت 150 فروند شناور حمل و نقل تجاری در داخل خبر داد و گفت: با توجه به مباحث مربوط به حمایت از تولید داخل و اقتصاد مقاومتی، ما نیز از تولیدات داخلی برای نوسازی شناورهای فرسوده استفاده میکنیم.
نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 23:58 - یکشنبه بیست و نهم فروردین ۱۳۹۵

معاون برنامهریزی راهبردی و همکاریهای بینالمللی در شرکت فرودگاهها، با بیان اینکه براساس تفاهمنامه با شرکت ایتالیایی SEA تمامی سرمایهگذاری تعیین شده در فرودگاه مهرآباد برعهده شرکت سرمایهگذار ایتالیایی خواهد بود گفت: بر اساس تفاهمنامه با شرکت SEA ترمینال جدید فرودگاه مهرآباد با مساحت 80 هزار مترمربع در طول سه سال احداث خواهد کرد.
به گزارش پروژه های عمرانی ایران به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، احمدرضا بیاتیدوستی درباره مذاکرات این شرکت با هیات ایتالیایی عنوان کرد: در پایان مذاکرات با هیات ایتالیایی، دو تفاهمنامه میان شرکت فرودگاهها و شرکت سرمایهگذار ایتالیایی SEA و VITALY منعقد شد.
وی درباره تفاهمنامه با شرکت ایتالیایی SEA گفت: انتقال تکنولوژی برای بازسازی و نوسازی عوامل پروازی در فرودگاه مهرآباد و انعقاد تفاهمنامه برای ساخت ترمینال جدید، بازسازی ترمینالهای موجود و بهسازی سطوح پروازی این فرودگاه از مفاد این تفاهمنامه بوده است.
وی ادامه داد: در این تفاهمنامه انتقال تکنولوژی بازسازی و نوسازی عوامل پروازی در فرودگاه با آموزش نیروهای انسانی برای استفاده از تجهیزات و استفاده از تسهیلات نوین پیشبینی شده است.
معاون برنامهریزی راهبردی و همکاریهای بینالمللی در شرکت فرودگاهها گفت: براساس تفاهمنامه با شرکت ایتالیایی SEA تمامی سرمایهگذاری و رسیدگی به مسائل فنی پروژههای تعیین شده در فرودگاه مهرآباد برعهده شرکت سرمایهگذار ایتالیایی است و آنها موظفاند از جدیدترین امکانات و تجهیزات فرودگاهی مسافری دنیا در فرودگاه مهرآباد استفاده کنند.
وی توضیح داد: بر اساس تفاهمنامه با شرکت SEA ترمینال جدید فرودگاه مهرآباد با مساحت 80 هزار مترمربع طی سه سال احداث خواهد شد. با ساخت و بهرهبرداری از این ترمینال، ظرفیت فرودگاه مهرآباد به 20 میلیون مسافر در سال افزایش خواهد یافت.
بیاتی دوستی یادآور شد؛ طرح این تفاهمنامه با همکاری مشترک بخش فنی شرکت فرودگاهها طراحی و تدوین میشود سپس مراحل فنی و اقتصادی تفاهمنامه در راستای اجرای احداث ترمینال جدید مهرآباد عملیاتی میشود.