پروژه های عمرانی ایران

کيش پرترافيک‌ترين فرودگاه مناطق آزاد

نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 10:33 - یکشنبه سی ام آبان ۱۳۹۵

کيش پرترافيک‌ترين فرودگاه مناطق آزاد

 

 

 

 

 

فرودگاه کیش رتبه نخست پرترافیک‌ترین فرودگاه‌ منطقه آزاد ایران شد.
 

به گزارش پروژه های عمرانی ایران به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، فرودگاه کیش در مهرماه امسال میزبان یک هزار و ۶۸۰ فروند هواپیما بود که به وسیله آن ۲۰۴ هزار و ۹۱۳ مسافر اعزام و پذیرش شدند و ۲ میلیون و ۲۳۶ هزار و ۱۵۶ کیلوگرم بار ارسال و پست شد.

این آمار حاکی از کاهش ۸ درصد در نشست و برخاست هواپیما، رشد یک درصد در اعزام و پذیرش مسافر و رشد ۶ درصد در ارسال و پست بار نسبت به زمان مشابه در سال گذشته است.

فرودگاه‌های عسلویه، چابهار، قشم و ماهشهر در رتبه‌های بعدی پرترافیک‌ترین فرودگاه‌های منطقه آزاد قرار گرفتند.

دسته بندی : اخبار
برچسب‌ها: کيش, پرترافيک‌ترين فرودگاه مناطق آزاد, عسلویه, حمل و نقل

 

ضرورت آماده سازی زیرساخت های راه آهن تبریز برای سال ۲۰۱۸

نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 8:15 - شنبه بیست و نهم آبان ۱۳۹۵

ضرورت آماده سازی زیرساخت های راه آهن تبریز برای سال ۲۰۱۸

 

 

 

 

 

استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت آماده سازی زیرساخت های راه آهن تبریز برای سال ۲۰۱۸ تاکید کرد.
 
اسماعیل جبارزاده ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح پروژه های ریلی راه آهن آذربایجان شرقی اظهار داشت: ارقام ارائه شده توسط مدیر کل راه آهن نشانگر قیمت مناسب پروژه های  تمام شده است و حضور میر حسن موسوی در اداره کل راه آهن در توسعه هرچه بیشتر راه آهن نقش بسیار موثری را دنبال می کند.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: براساس بررسی های صورت گرفته شده از سوی مجموعه اداره کل راه آهن استان مسیر مرند و تبریز از توجیه اقتصادی بالایی از نظر کالا و مسافر برخوردار است و این پروژه سال هاست که آغاز شده ولی گاهی تخصیص عملیاتی پروژه ها کمتر از میزان مصوب بوده است و این امر موجب شده که چنین پروژه باارزشمندی با تاخیر مواجه شود.

وی افزود: با اعتبارات بودجه ای که تاکنون اختصاص داده شده نمیتوانیم این پروژه را به طور کامل به اتمام برسانیم و موانعی در فاز آخر وجود دارد وعبور این مسیر از زاغه مهمات ارتش از جمله آنهاست که عدد جابجایی این مسیر  از هزینه خود طرح بیشتر است .

استاندار آذربایجان شرقی در بخشی از سخنان خود اضافه کرد: برای عبور از این مسیر لازم است در تهران مبنی بر تعیین تکلیف این موضوع را باهمکاری نیروهای مسلح داشته باشیم که به تشکیلات مرکزی برمی گردد.

جبارزاده با بیان اینکه از نظر عملیاتی بخش آخر این پروژه با مشکلاتی مواجه است ادامه داد: تلاش کردیم تا از سرمایه خارجی برای اجرای  پروژه های زیر بنایی استفاده شود ولی تلاشمان به ثمر نرسیده است.

وی خاطرنشان کرد: برخی شرکت ها می خواهند در بخش حومه راه آهن سرمایه گذاری کنند ولی لازم است مجوزات متقضی به بخش خصوصی صادر شود تا بتوانند در این زمینه سرمایه گذاری کنند.

استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: برای تامین برقی کردن راه آهن تبریز و تهران و دوخطه کردن آن یک همکاری و هم افزایی نیاز است که با عملیاتی کردن آن و استفاده کردن از منابع غیربودجه ای باید اقدامات خاصی در این زمینه صورت گیرد.

جبارزاده در پایان سخنان خود با بیان اینکه ۲۰۱۸ مختص تبریز نیست و باید در همه حوزه ها زیر ساخت هایی را آماده کنیم افزود: با بودجه سازی وبازسازی راه آهن تبریز آمادگی لازم را در خصوص تبریز ۲۰۱۸ داشته باشیم و گام های موثری را در توسعه صنعت استان برداریم که این یک امر جذاب برای توریست ها کشور است

دسته بندی : اخبار
برچسب‌ها: راه آهن, تبریز ۲۰۱۸, تبریز, حمل و نقل

 

نخستین کشتی مسافری ایران از بندر چابهار عازم مسقط شد

نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 0:26 - شنبه بیست و نهم آبان ۱۳۹۵

نخستین کشتی مسافری ایران از بندر چابهار عازم مسقط شد

 

 

 

 

 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران از راه اندازی خط کشتیرانی از بندر چابهار به شهر مسقط عمان خبر داد و گفت: با افتتاح پایانه جدید مسافری بندر چابهار، نخستین کشتی مسافری امروز ( چهارشنبه) از این بندر عازم مسقط شد.
 
به گزارش پروژه های عمرانی ایران به نقل از تین‌نیوز، محمد سعیدنژاد اظهار داشت: این خط دریایی به صورت منظم چهارشنبه هر هفته بین چابهار تا مسقط برقرار است و در نظر داریم در آینده تعداد سرویس‌های این خط دریایی را در این مسیر افزایش دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با توجه به افتتاح پایانه جدید مسافری بندر چابهار در صورت نیاز می‌توانیم خطوط کشتیرانی خود را از چابهار به بنادر منطقه از جمله بنادر پاکستان برقرار کنیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری شرکت‌های هندی در بندر چابهار افزود: هندی‌ها در دو زمینه در بندر چابهار سرمایه‌گذاری کرده‌اند که نخستین آن معادل ۸۵ میلیون دلار و دومین معادل ۱۵۰ میلیون دلار به صورت فاینانس است.

سعیدنژاد اظهارداشت: با توجه به قرارداد نخست که با هندی‌ها منعقد شده است، آنها تجهیزات مورد نیاز بندر چابهار را تامین می‌کنند و در قرارداد دوم هندی‌ها معادل ۱۵۰ میلیون دلار در بندر چابهار سرمایه‌گذاری می‌کنند که مجموع آن ۲۳۵ میلیون دلار است.

ظرفیت بندر چابهار هم اکنون سالیانه بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن است و با انجام سرمایه‌گذاری و تحقق کامل مرحله اول طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا از این بندر سالیانه به بیش از ۶ میلیون تن افزایش می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، اعمال تخفیف ۷۵ درصدی در هزینه انبارداری و ۵۰ درصدی تخفیف در هزینه‌های باربری و دسترسی راه کوتاه به افغانستان از طریق چابهار، توسعه این بندر را در شرق کشور ضروری کرده است تا با ترانزیت کالا به کشورهای آسیای میانه، کریدور شرق دریای خزر بیش از پیش فعال شود.
 
 
 
 
 

دسته بندی : بندر چابهار
برچسب‌ها: کشتی مسافری, ایران از بندر چابهار عازم مسقط شد

 

اختصاص 60 دستگاه واگن به سازمان قطارشهری اهواز

نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 18:33 - جمعه بیست و هشتم آبان ۱۳۹۵

اختصاص 60 دستگاه واگن به سازمان قطارشهری اهواز

 

 

 

مدیرکل امورشهری و شوراهای استانداری خوزستان گفت: در راستای اجرای طرح اقتصاد مقاومتی 60 دستگاه واگن به سازمان قطار شهری اهواز اختصاص داده شده که هر قطار پنج واگن دارد.

 
پیمان کاظمی نژاد چهارشنبه در کارگروه اقتصاد مقاومتی در سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: راه اندازی پروژه قطار شهری اهواز با تاخیر در کار خود روبه رو بوده که مقرر شده تا شهریور سال 96 گام نخست آن به بهره برداری برسد.
کاظمی نژاد در ادامه افزود: نبود فاینانس برای این پروژه و قبول نکردن ضمانت فاینانس پروژه قطار شهری از سوی بانک های خوزستان و همکاری نکردن برخی دستگاه ها در اجرای این پروژه از جمله عوامل کندی اجرای این طرح بوده است.

48درصد تاکسی های درون شهری خوزستان فرسوده است
وی در ادامه گفت:48 درصد تاکسی های مسافربری درون شهری در خوزستان فرسوده هستند و
متوسط عمر کاری این ناوگان در خوزستان 11 سال گزارش شده است.
وی افزود:طبق طرحی که در اقتصاد مقاومتی تعیین شده باید تاکسی های مسافربر درون شهری نوسازی شوند.

وی گفت: بر اساس بررسی انجام گرفته 11 هزار و 324 تاکسی زرد کار جابه جایی مسافر درون شهری خوزستان را انجام می دهند که با توجه به جمعیت خوزستان این رقم باید 17 هزار و 216 دستگاه تاکسی باشد.
مدیر کل امورشهری و شوراهای استانداری خوزستان با بیان اینکه پنج هزار و 480 دستگاه تاکسی فرسوده در این استان وجوددارد بیان کرد: طبق استاندارد عمر کاری تاکسی های درون شهری باید زیر 10 سال باشد که در استان عمر کاری تاکسی های درون شهری یک سال اضافه تر از میزان استاندارد است.

وی افزود: بالا بودن نرخ تسهیلات بانکی برای تعویض خودرو و وجود مسافربرهای شخصی مانع تعویض خودرو توسط تاکسیداران می شود.
کاظمی نژاد گفت: سهم خوزستان در طرح اقتصاد مقاومتی اختصاص یک هزار و 480 دستگاه تاکسی درون شهری است که با تزریق این تعداد تاکسی به ناوگان حمل و نقل درون شهری متوسط عمر کاری تاکسی ها در این استان به 9.3 کاهش می یابد و میزان تاکسی فرسوده در استان به 35 درصد خواهد رسید.
وی بیان کرد: برای اجرای این طرح نیاز به اعطای تسهیلات کم بهره، مشارکت بخش خصوصی و ایجاد جایگاه سوخت در خوزستان است.

73 درصد ناوگان اتوبوس مسافربری درون شهری خوزستان فرسوده است
مدیرکل امورشهری و شوراهای استانداری خوزستان با بیان اینکه از دیگر طرح های اقتصاد مقاومتی نوسازی ناوگان اتوبوس مسافربری درون شهری است افزود: در مجموع یک هزار و 100 اتوبوس در خوزستان کار حمل و نقل مسافران را درون شهر انجام می دهند.

کاظمی نژاد اظهار کرد: از این تعداد 808 دستگاه فرسوده هستند و میانگین عمر کاری این ناوگان در استان 10.16 است که شاخص کشوری 7.7 است.
وی افزود: از جمله عواملی که باعث شده این ناوگان در خوزستان نوسازی نشود تمایل نداشتن بخش خصوصی برای مشارکت در این بخش، و نبود شرایط لازم استفاده از اتوبوس های گاز سوز در خوزستان است.

وی اضافه کرد: در طرح اقتصاد مقاومتی سهم خوزستان 179 دستگاه اتوبوس درون شهری است که اختصاص می یابد و با اضافه شدن این تعداد دستگاه تعداد اتوبوس های فرسوده خوزستان، به 57درصد کاهش یافته و عمر کاری ناوگان اتوبوس درون شهری در استان به 8.5 کاهش می یابد.

سه پروژه در اقتصاد مقاومتی در بخش حمل و نقل تعریف شده است که از آن جمله جایگزینی 40 هزار تاکسی درون شهری به جای تاکسی های فرسوده و جایگزینی هفت هزار اتوبوس درون شهری به جای اتوبوس های فرسوده و تهیه واگن قطار شهری کلان شهرها در کشور است.

در این پروژه ها سهم هر استان و از جمله خوزستان تعیین شده است.
این پروژه ها با هدف کاهش هزینه تردد، کاهش مصرف سوخت و کاهش آلاینده های زیست محیطی در حال اجرا هستند.

 


دسته بندی : اخبار
برچسب‌ها: قطارشهری اهواز, مترو, حمل و نقل, اهواز

 

برج های اداری آلفابت

نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 15:54 - جمعه بیست و هشتم آبان ۱۳۹۵

برج های اداری آلفابت

 

 

 

پروژه برج های اداری آلفابت در فاصله 150 متری از آبهای زیبای خلیج همیشه فارس و در ارتفاع 70 متری از سطح آبهای آزاد، مشرف بر شهر بندری و باستانی قشم می باشد.این پروژه با اسکلت بتنی و دال های بتنی در 2 برج 18 طبقه و 2 ساختمان جانبی آن با سطح زیربنا 28000 مترمربع طراحی شده است.فضای برج ها شامل 17 طبقه اداری و یک طبقه لابی می باشد.

 


دسته بندی : مجتمع تجاری اداری
برچسب‌ها: برج های اداری آلفابت, قشم, برج, اداری

 

گردشگری دریایی عاملی مهم برای رشد اقتصادی سیستان و بلوچستان

نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 0:26 - جمعه بیست و هشتم آبان ۱۳۹۵

گردشگری دریایی عاملی مهم برای رشد اقتصادی سیستان و بلوچستان

 

 

 

 

 

بسیاری از کشورهایی که از ظرفیت دریا برخوردار هستند با ایجاد تفریحات سالم درسواحل همچون راه اندازی آکواریوم دریایی، مسابقات مجسمه سازی با شن و ماسه و هم‌چنین راه‌اندازی زیردریایی کوچک ویژه توریسم و غیره هم زمینه آشنایی مردم با جانداران دریایی را فراهم کرده‌اند و هم این‌که به ایجاد فرصت‌های شغلی و درآمدزایی خوبی رسیده‌اند؛ موردی که هنوز در کشور ما آن‌طور که باید و شاید نسبت به آن توجه نشده است و در استان ما هنوز شکل نگرفته است.

صنعت گردشگری و توریسم جزو صنایع سودآور به شمار می‌آید، به طوری که منبع درآمد اصلی برخی کشورها، فعالیت‌های گردشگری و توریسم است، از سویی چند دهه‌ای است که شاهد رشد صنعت گردشگری در همه جای دنیا هستیم.

پتانسیل‌های جدید و نوآورانه گردشگری، موضوعی است که ساکنان بومی و محلی هر منطقه بهتر از هر کس دیگری می‌شناسند، همین ساکنانند که با معرفی جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و تفریحی مناطق زندگی اطراف خود، مسوولان محلی را برای سرمایه گذاری گردشگری تشویق و ترغیب می‌کنند.

صنعت گردشگری کشور با همه مزیت‌هایی که دارد سال‌هاست افتان و خیزان در کنار سایر بخش‌های اقتصادی کشور به حرکت خود ادامه داده، اما هرگز حرفی برای گفتن نداشته است.

این در حالی است که جاذبه‌های گردشگری ایران در دنیا منحصر به‌فرد، بی‌نظیر و زبانزد خاص و عام است.
از سویی در کارزار گردشگری، آب‌های بسیار تمیز و سواحل طولانی دریای عمان، به عنوان بهترین و بیشترین پتانسیل سرمایه‌گذاری صنعت گردشگری در اختیارکشورمان قرار گرفته است که می‌توان با کمی دقت و مدیریت در جهت آماده‌سازی زیرساخت‌های گردشگری از هر متر مربع آن درآمد کسب کرد و بازار اشتغال منطقه را رونقی دو چندان داد. اما متاسفانه سهم اقتصادی صنعت گردشگری ایران که طولانی‌ترین سواحل را به خود اختصاص داده بسیار کمتر از دیگر همسایگان جنوبی خود که هرکدام شاید کوچکتر از یک استان ایران باشند، بوده است.

کشور عزیزمان در کنار سایر جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی و تاریخی با داشتن بیش از ۲۵۰۰ کیلومتر خط ساحلی که حدود ۳۰۰ کیلومتر آن سهم استان پهناور سیستان و بلوچستان است،  از استعداد بالقوه‌ای برای گسترش توریسم و گردشگری دریایی برخوردار است. اما متاسفانه همانند گردشگری در سایر بخش‌ها رشد چندانی نداشته است. در این میان از گردشگری دریایی، به دلیل نیاز به ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات بیشتر و هم چنین تا حدودی ناشناخته بودن آن برای مردم و مسئولین، بیشتر غفلت شده است.

سواحل کشورمان به تنهایی  بالاخص دریای عمان و خاصه آن بخشی که در سواحل سیستان و بلوچستان واقع شده است دارای جاذبه‌های گردشگری طبیعی متعددی است.

همان‌طورکه می‌دانیم یکی از دغدغه‌های اصلی دولت همواره بحث اشتغالزایی، بخصوص در استان‌های کمتر توسعه یافته مانند سیستان و بلوچستان بوده و هست و از آنجا که این منطقه دارای نیروی کار متعهد است می‌توان با هدایت و مدیریت سرمایه‌گذاری بخصوص در بخش گردشگری با توجه به پتانسیل‌های بسیار بالای منطقه آنها را به فعل تبدیل کرد و زمینه اشتغال هزاران نفر در حاشیه سواحل استان را مهیا کرد.

امروزه مزیت‌ها و عواید حاصل از فعالیت‌های بندری و دریایی آن‌چنان گسترده است که بیشتر کشورهایی که به دریا دسترسی دارند آن را راهی برای تبدیل شدن به قدرت اقتصادی می‌دانند. 

متأسفانه با وجود فرصت‌های بسیار مناسب در کشور برای گسترش سفرهای دریایی، تاکنون توجه چندانی به آن نشده است. این در حالی است که کشورهای دیگر با استفاده از ظرفیت‌های خود و به حداکثر رساندن امکانات موجود، صنعت گردشگری و حمل‌ونقل مسافر را به پشتوانه اقتصادی کشور خود تبدیل کرده‌اند. در بررسی نقاط ضعف گردشگری دریایی چند نکته مهم همچون ادغام مفهوم گردشگری دریایی و مسافرت دریایی، بیگانگی مردم با ظرفیت دریایی و دیگری نبود زیرساخت‌های متناسب با ظرفیت‌های موجود قابل بیان است. 

مواردی که در دیگر مناطق دریایی جهان مورد توجه قرار گرفته است
البته شاید این ذهنیت ایجاد شود که گردشگری دریایی در کشورهای خارجی متفاوت با ایران اسلامی است اما نکته این است که که گردشگری دریایی در کشور اسلامی ایران نیز می‌تواند در چارچوب موازین اسلامی و اجتماعی حاکم بر جامعه  و حتی فرهنگ بومی مردم منطقه رونق یابد. اتفاقا به این دلیل که ایران از امن‌ترین کشورهای دنیا در بحث گردشگری و از مقیدترین کشورها در بحث رعایت مسائل اخلاقی است، این صنعت بهتر از هر جای دنیا می‌تواند در چارچوب موازین اخلاقی رشد و توسعه یابد.

از سویی فرهنگ‌سازی می‌تواند نقش مهمی در توسعه فرهنگ گردشگری دریایی استان و کشورمان ایفا کند، چراکه فرهنگ مسافرت دریایی در ایران جز برای افراد ساحل‌نشین و بومی که نزدیک دریاها هستند و بین مناطق همجوار ساحلی تردد می‌کنند، شناخته‌شده نیست، البته در این بحث حفظ مباحث زیست محیطی سواحل نیز جای تأمل فراوان دارد. ایجاد اسکله‌های دریایی در مناطق چابهار، کنارک و زرآباد به عنوان نزدیکترین نقطه استان به تنگه هرمز و خلیج فارس، تفریحات سالم ساحلی، رستوران‌های دریایی، ایجاد مناطق حفاظت شده در دریا به منظور حفظ زیستگاه آبزیان و غیره می‌تواند جذابیت خاصی به سواحل چابهار، کنارک و زرآباد  دهد، چیزی که متاسفانه هنوز مورد توجه  بخش خصوصی قرار نگرفته است.

از طرفی راه‌اندازی موزه دریایی، رستوران‌های دریایی، آموزش راهنمایان تخصصی گردشگری دریایی، ایجاد غواصی در سواحل  و غیره می‌تواند رونق بسیار ویژه‌ای به صنعت گردشگری دریایی دهد امکاناتی که هنوز در استان‌مان یا وجود ندارد و یا بسیار کمرنگ است.

از سویی صنعت لنج‌سازی کشور که اتفاقا بخش مهمی از آن در شهرستان کنارک فعال است، میراث بزرگی است اما این صنعت امروزه با تکنولوژی‌های روز دنیا مطابقت ندارد. از طرفی ساخت اسکله‌های ویژه گردشگری نیز ضرورتی است که باید به آن توجه ویژه شود. مناطق گوردیم کنارک و درک بخش زرآباد کنارک و گالک زرآباد در کنار مناطقی از چابهار از جمله مناطقی است که از جنبه‌های گوناگون دارای پتانسیل ایجاد اسکله‌های گردشگری هستند.

در چابهار، کنارک و زرآباد پدیده‌ای وجود دارد  با عنوان «فیورت» یا شکستگی ساحل، وقتی در طول ساحل پیش می‌روید، در ابتدا دسترسی راحت به ساحلی ماسه‌ای و تمیز را دارید و بعد از آن و با فاصله‌ای بسیار اندک شکستگی‌های ساحلی با ارتفاع گاه تا صد متر می‌رسد که قابل شیرجه، سقوط آزاد یا پرواز با کایت است.

ما برای استفاده از این پتانسیل‌ها نیازمند مدیریتی هماهنگ هستیم و در واقع گردشگری یک سازمان هماهنگ است و ما می‌توانیم در حوزه‌های پژوهشی، شناسایی و هماهنگی متمرکز یا مناطق مناسب اکوتوریستی را معرفی کنیم. هم اکنون در سیستان و بلوچستان و بالاخص جنوب این استان باید روی «ترین‌های» منطقه تکیه کند و با بیان کردن امتیازات این «ترین‌ها» آنها را به برندی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی معرفی کرد: تنها بندر اقیانوسی، زیباترین و امن‌ترین سواحل کشور ، پاکیزه‌ترین سواحل کشور، و غیره.

باید با توجه به قابلیت‌ها، امکانات و جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی و تاریخی سواحل استان، به آنها به مثابه فرصتی برای انواع مختلف گردشگری نگریسته شود که با یک برنامه‌ریزی حساب شده ملی و استانی، عایدات و منافع بسیاری برای این استان و  کشورمان به ارمغان خواهد آورد. 

توریست ساحلی، اکوتوریست و غیره تنها نمونه‌هایی از آنها هستند که با ارایه طرح و پروژه‌های مشخص و عملی حتی می‌توان سرمایه‌گذارهای خارجی را نیز برای این مهم جلب کرد.

البته این امر می‌بایست حتماً با توجه به شرایط محلی و زیست بوم و جغرافیای فرهنگی و طبیعی این مناطق صورت گیرد، به طوری که آسیبی به آنها نرسد، چرا که میراث فرهنگی و تاریخی ما نیاز به پاسداری و مراقبتی حساب شده دارد و گرنه خسارت وارده به آن ها قابل جبران نخواهد بود.

بد نیست بدانیم که مهم‌تر از میراث فرهنگی، میراث طبیعی ماست که متأسفانه پیش از این، مورد کم توجهی واقع شده است که باید با طرح‌ها و برنامه‌های کارشناسی و جامع زیست محیطی حفظ شود و برای نسل‌های آینده باقی بماند و تنها در آن صورت است که می‌توان به منافع حاصل از گردشگری آن خوشبین بود، که در این راه باید به طرح‌ها و نوآوری‌های جدید در برنامه‌ریزی‌ها توجه ویژه شود و جدی گرفته شوند.

به بیانی دیگر، تمام جنبه‌های مختلف گردشگری باید با در نظر گرفتن آسیب‌های زیست محیطی‌شان پیش روند و مواردی که راه چاره‌ای ندارند، از آن اجتناب کنند. به خصوص مناطق ساحلی که عمدتاً از توریست‌های تفریحی پر می‌شوند، باید آسیب‌های احتمالی و آلودگی‌های زیست محیطیِ خاکی، ساحلی و آبی را نیز از نظر دور ندارند و طرح‌های مشخص برای جلوگیری از آلودگی‌ها یا برطرف کردن شان داشته باشند.

فرهنگ میزبان نیز از اجزای اصلی اکوتوریسم است و مردمی که سال‌ها با روابط اجتماعی و فرهنگ خاص شان در یک منطقه زندگی می‌کنند، برای هر نوع تغییری از جمله باز شدن پای گردشگران به منطقه، باید در هر برنامه‌ای لحاظ شوند و حتی منابع فرهنگی به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری در نظر گرفته شوند، با علم به این‌که  ارتباط بین فرهنگ و گردشگری بر کسی پوشیده نیست. آنها از یک سوی، رابطه‌ای دو جانبه با یکدیگر دارند؛ به طوری که فرهنگ و گردشگری از هم تأثیر می‌پذیرند و از سویی دیگر، گردشگری سهمی مهم در توسعه فرهنگی دارد.


دسته بندی : تفریحی ورزشی گردشگری
برچسب‌ها: گردشگری دریایی, رشد اقتصادی, سیستان و بلوچستان, چابهار

 

۱۶۰۰ هتل می‌سازیم

نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 10:56 - پنجشنبه بیست و هفتم آبان ۱۳۹۵

۱۶۰۰ هتل می‌سازیم 

 

 

 

 

 

 معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی از ساخت ۱۶۰۰ هتل در کشور خبر داد.

سعید شیرکوند معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حضور در محل برگزاری بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در پاسخ به سوال خبرنگاری در ارتباط به حضور سرمایه‌گذاران خارجی در بازار گردشگری کشور، از علاقه و پیگیری بیشتر سرمایه‌گذاران ترکیه در ایران نسبت به سایر همتایان آنها خبر داد و اظهار داشت: سرمایه‌گذاران تُرک مذاکرات بیشتری تاکنون با ایرانیان داشتند.

وی درباره بازتاب همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری ایران که با حضور نمایندگان حدود 60 کشور برگزار شده بود، اظهار کرد: ما در شرایطی قرار داریم که تصویرهای بعضاً حتی نادرست یا مبهم درباره سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف ایران وجود دارد، بنابراین موظفیم این ابهامات را برطرف کنیم تا نقاط کور برخی از سرمایه‌گذاران و یا شرکت‌ها روشن شود.

شیرکوند افزود: اگر قرار است خارجی‌ها در ایران سرمایه‌گذاری کنند، فرقی نمی‌کند در صنعت گردشگری باید بدانند شرایط کشور ما چگونه است. این همایش بین‌المللی نیز با چنین دیدگاهی برگزار شد.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی تصریح کرد: ما تا جایی که امکان داشت تمام شرکت‌های سرمایه‌گذاری خارجی علاقمند به ایران را دعوت کردیم و حتی سعی کردیم از طریق سفارتخانه‌ها این همایش را به تمام کسانی که می‌خواهند در ایران سرمایه‌گذاری کنند معرفی کنیم و موضوع آن را در بیشتر رسانه‌ها انعکاس دادیم.

شیرکوند درباره تاثیر این همایش و بازتاب آن با توجه به شفاف‌سازی‌هایی که صورت گرفت، اظهار کرد: در حال حاضر اظهار رضایت تمام شرکت‌کنندگان خارجی از شفاف‌سازی‌هایی که صورت گرفته و اطلاعاتی که دریافت کردند، بازتاب این همایش بوده است، اما در گامی جلوتر برخی از آنها سعی می‌کنند در داخل کشور مشاور بگیرند و اطلاعات دقیق‌تری کسب کنند.

وی درباره اینکه در میان کشورهای شرکت‌کننده، کدام‌ یک تاکنون اقدامات پیشروتری داشته است؟ گفت: سرمایه‌گذاران تُرک به نسبت سایر کشورهای برای فعالیت در ایران علاقمندی بیشتری داشتند، حتی دو روز پیش با یک هیئت دیگر از کشور ترکیه مذاکراتی داشتم، ولی در هر حال این سرمایه‌گذاران تا متقاعد شوند و شرایط را برای شروع کردن کار مناسب ببیند زمان می‌برد.

شیرکوند تصریح کرد: اگر این سرمایه‌گذاران در ایران کار شروع کنند، با موجی از سرمایه‌گذاری خارجی در ایران مواجه می‌شویم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری عنوان کرد: 1600 هتل در حال ساخت داریم که زمان به بهره برداری رسیدن آنها به پیشرفت کار و تامین منابع و مدیریت آن بستگی دارد.

شیرکوند درباره آمارهای ارائه شده از هتل‌های در حال بهره برداری و افتتاح شده، افزود: آمارها متناقض نیست بلکه متفاوت است چون تعریفی که ارائه می‌شود متفاوت است ما می‌گوییم تعدادی هتل در حال ساخت است به ما می‌گویند هتل‌هایی که 50 درصد آنها ساخته شده چه تعداد است که در آن صورت عدد دیگری را می‌دهیم گاهی هم می‌گویند که چند هتل از ما مجوز گرفتند در آن صورت آمار باز هم متفاوت می‌شود.

وی گفت: ما به‌ عنوان متولی هتل‌سازی و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری یک آمار را رسماً اعلام کردیم و شماره تلفن و آدرس این هتل‌ها را نیز داده‌ایم و بروشور آنها را نیز در همایشی که داشتیم پخش کردیم، آن آمار هم مربوط به هتل‌های 5 و 4 ستاره بود که گفتیم تا روی کار آمدن دولت یازدهم تعداد هتل‌های در حال بهره‌برداری و به بهره‌برداری رسیده 125 تا 130 هتل است که از این تعداد 5 هتل قبل از سال 92 به بهره برداری رسیده ولی افتتاح رسمی نشدند ولی ما همه را جمع‌زده و اعلام کردیم که 125 تا 130 هتل 4 و 5 ستاره به بهره‌برداری رسیده از روی کار آمدن دولت یازدهم تا شهریور ماه 30 هتل 4 و 5 ستاره به بهره‌برداری رسیده است.

شیرکوند بیان کرد: پیش بینی کرده‌ایم که تا پایان امسال 15 هتل 4 و 5 ستاره به بهره‌برداری می‌رسد و فعالیت خود را شروع می‌کنند و در سال بعد نیز 30 هتل به بهره‌برداری می‌رسد براین اساس اعلام شد که تعداد هتل‌های 4 و 5 ستاره به بهره برداری رسیده از روی کار آمدن دولت روحانی تا 96 می‌شود 65 هتل که 50 درصد کل هتل‌هایی است که تا روی کار آمدن این دولت در حال بهره‌برداری بود.

معاون سرمایه‌گذاری گردشگری خاطرنشان کرد: در نهایت ما الان هم 1600  هتل در حال ساخت داریم که زمان به بهره‌برداری رسیدن آنها به پیشرفت کار و تامین منابع و مدیریت آن بستگی دارد.

 

منبع : خبرگزاری تسنیم


دسته بندی : هتل
برچسب‌ها: ۱۶۰۰ هتل می‌سازیم, هتل, ایران, پروژه

 

برج هاي مسكوني پرديس نور(۱۲ بلوك)

نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 8:26 - پنجشنبه بیست و هفتم آبان ۱۳۹۵

برج هاي مسكوني پرديس نور(۱۲ بلوك)

 

 

 

تعداد طبقات : 17

 

آدرس : تهران ، خیابان آيت الله كاشاني


دسته بندی : مجتمع مسکونی
برچسب‌ها: برج هاي مسكوني, پرديس نور, تهران, برج

 

دبی صاحب سریع‌ترین وسیله حمل و نقل جهان خواهد شد

نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 15:39 - چهارشنبه بیست و ششم آبان ۱۳۹۵

دبی صاحب سریع‌ترین وسیله حمل و نقل جهان خواهد شد

 

 

 

 

امارات متحده عربی با شرکت طراح و سازنده خطوط هایپرلوپ، وسیله نقلیه‌ای که گفته می‌شود در صورت ساخته شدن سریع‌ترین وسیله حمل و نقل جهان خواهد بود، قرارداد همکاری امضاء کرده است.
 
درصورتی که رویای ساخت این وسیله نقلیه فوق سریع به واقعیت بپیوندد، احتمالا نخستین خط هایپرلوپ جهان میان دوبی و ابوظبی ساخته می‌شود و بدین ترتیب زمان تردد میان این دو شهر اصلی امارات به 12 دقیقه کاهش می‌یابد. فناوری ساخت خطوط هایپرلوپ هنوز در مرحله طراحی و آزمایش است و به همین علت، قراردادی که میان امارات و شرکت هایپرلوپ وان امضاء شده، بیشتر توافقی بر سر کلیات ساخت این خط مسافربری است.
 
بدین ترتیب، بخش اول این قرارداد تنها به بررسی و تحقیق درباره امکان احداث چنین خطی میان دبی و ابوظبی اختصاص داد.
ایده اولیه ساخت هایپرلوپ از ایلان ماسک، مهندس نوآور اهل آفریقای جنوبی و مقیم آمریکا است که هم اکنون مدیرعامل شرکت‌هایی چون تسلا و اسپیس‌ایکس است. اما آقای ماسک پس از آن که با دفاع از ایده خود، "عملی‌بودن" ساخت هایپرلوپ را به جامعه مهندسی جهان قبولاند، خود از سرمایه‌گذاری و فعالیت در این حوزه پرهیز کرد و آن را 'به دنیای سرمایه‌گذاران و گروه‌های اقتصادی' واگذار کرد.

ایده اصلی طرح آقای ماسک این است که واگنی در یک تونل بین دو شهر با حداقل مقاومت سر بخورد. حالت ایده آل این است که هوا از تونل یادشده تخلیه شود اما ایجاد خلا در یک مسیر چند صد کیلومتری کار بسیار دشواری است. به این ترتیب آقای ماسک می‌خواهد کمپرسوری را در برابر یک کپسول قرار دهد تا هوا را به پشت آن منتقل کند. بخشی از هوا نیز برای ایجاد یک لایه هوا که واگن روی آن حرکت خواهد کرد، به کار گرفته می‌شود.

آقای ماسک می‌گوید با کمک متخصصان ایرودینامیک و ساخت موتور در شرکت اسپیس اکس و تسلا جزئیات اولیه طرح را آماده کرده است.
یکی از اصلی‌ترین مسیرهایی که هایپرلوپ برای آن طراحی شده، مسیر میان سانفراسیسکو و لس‌آنجلس است؛ دو ابرشهر ایالت کالیفرنیا که همچون دو شُش اقتصاد آمریکا عمل می‌کنند.

اگر رویای ساخت هاپیرلینک عملی شود آن وقت مسافران قادر خواهند بود فاصله میان سانفرانسیسکو و لس‌آنجلس را در زمانی حدود نیم ساعت طی کنند، زمانی حتی کوتاهتر از پرواز هوایی. هم اکنون مسیر زمینی میان این دو شهر بزرگ مستلزم حدود 6 ساعت رانندگی بدون وقفه است. اما پروژه هایپرلوپ، قرار است رویایی را به حقیقت بدل کند که در آن مسافران سوار کپسول‌هایی می‌شوند که حداکثر با سرعت حدود هزار کیلومتر در ساعت داخل یک لوله حرکت می‌کنند.

هم اکنون دو شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری به دنبال ساخت اولین هایپرلوپ هستند؛ شرکت هایپرلوپ ترنسپورتیشن تکنولوژی و شرکت هایپرلوپ وان؛ که این دومی امروز قراردادی با سازمان حمل و نقل امارات متحده عربی امضاء کرد. قرارداد امروز که بر فراز برج خلیفه، بلندترین برج جهان به امضای دو طرف رسید قرار است فعلا امکان عملی شدن چنین رویایی را بررسی کند.

زمان فعلی برای تردد هوایی میان دبی و ابوظبی چیزی حدود یک ساعت است اما هایپرلوپ در صورت به واقعیت پیوستن، این زمان را به 12 دقیقه کاهش خواهد داد. شرکت هایپرلوپ که رئیس آن راب لوید، امروز در دبی حضور یافت، قرار است به زودی ماکتی واقعی از آنچه در سر می‌پروراند را به معرض نمایش بگذارد. هایپرلوپ همچنین می‌تواند زمان سفر میان دبی تا ریاض را تا 43 دقیقه کاهش دهد و سفر بین دوبی و دوحه را هم به زمانی حدود 23 دقیقه برساند؛ اعدادی که برای مسافران هنوز یک رویا است و برای شرکت‌های هواپیمایی شاید کابوسی نزدیک به واقعیت.

هایپروان ترنسپورتیشن تکنولوژی، شرکت رقیب شرکت هایپروان هم چندی پیش توانست با کشور اسلواکی قراردادی مشابه امضاء کند که هدفش احداث خط هاپیرلوپی میان براتیسلاوا، وین و بوداپست است.

همزمان دیوید بیلی از مدرسه اقتصاد استون در بریتانیا معتقد است ایده ساخت خط هایپرلوپ در امارات در قیاس با طرحی که پیش‌تر برای وصل کردن سانفرانسیسکو و لس‌آنجلس مطرح شده بود،"عملی‌تر" به نظر می‌رسد.
این پروفسور اقتصاد به بی‌بی‌سی گفت: "اجرای چنین طرحی در کویر که احتمالا مسیر مستقیم و بدون پیچی را فراهم می‌کند، بهتر به نظر می‌رسد و همزمان چون یک دولت طرف چنین قراردادی است به اجرایی شدن آن کمک می‌کند." با وجود این، به عقیده پرفسور بیلی، هنوز موانع بسیاری بر سر به واقعیت پیوستن این رویا وجود دارد؛ من جمله این که آیا اصولا مسافران دلشان می‌خواهد با چنین سرعتی و چنین وسیله‌ای سفر کنند؟

دسته بندی : اخبار
برچسب‌ها: دبی, سریع‌ترین وسیله حمل و نقل جهان, سرویس بین الملل, پروژه

 

گشایش نخستین ترمینال بین‌المللی مسافر دریایی کشور در سیستان و بلوچستان

نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 15:38 - چهارشنبه بیست و ششم آبان ۱۳۹۵

 گشایش نخستین ترمینال بین‌المللی مسافر دریایی کشور در سیستان و بلوچستان

 

 

 

 

نخستین ترمینال بین‌المللی مسافر دریایی کشور با حضور محمد سعیدی‌نژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
 

به گزارش تین‌نیوز، ظهر امروز مجهزترین ترمینال بین‌المللی مسافردریایی کشور با حضور محمد سعیدی‌نژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

برای ساخت و تجهیز این پایانه بین‌المللی بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده و دارای مساحتی ۳ هزار و ۸۰۰ مترمربعی و شامل دو سالن مجزا برای ورود و خروج مسافران است.

ساخت این پایانه صنعت گردشگری در سیستان و بلوچستان با کشورهای منطقه خاورمیانه را رونق می‌دهد و از سویی زمینه‌ای فراهم می‌شود تا سرمایه‌گذاران کشورهای همسایه به‌راحتی تردد داشته باشند.

بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، از اهداف مهم راه‌اندازی ترمینال بین‌المللی مسافر دریایی بندر شهید کلانتری  استفاده از صنعت دریا و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است با توسعه بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور علاوه بر افزایش پهلوگیری زمینه‌ای فراهم می‌شود تا تجارت و بازرگانی و مراودات فرهنگی با کشورهای همسایه چندین برابر شود.


دسته بندی : اخبار
برچسب‌ها: گشایش, ترمینال بین‌المللی مسافر دریایی, سیستان و بلوچستان, چابهار

 

آخرین مطالب

» مجتمع تجاری سام ( شنبه نهم دی ۱۳۹۶ )
» مجموعه ورزشی ساپکو ( شنبه نهم دی ۱۳۹۶ )
» بیمارستان تریتا ( جمعه هشتم دی ۱۳۹۶ )
» ایران مستعد گسترش بندرهای خشک است ( جمعه هشتم دی ۱۳۹۶ )
» مجموعه فرهنگی ورزشی شرکت گاز استان کرمان ( پنجشنبه هفتم دی ۱۳۹۶ )
» طراحی راه‌آهن سیدنی با پله‌های چوبی ( پنجشنبه هفتم دی ۱۳۹۶ )
» ساختمان بانک تجارت ( چهارشنبه ششم دی ۱۳۹۶ )
» تخلیه و بارگیری 4 میلیون تنی کالا در بنادر قشم ( چهارشنبه ششم دی ۱۳۹۶ )
» بیمارستان آموزشی درمانی ۵۴۰ تختخوابی شهدای تجریش ( سه شنبه پنجم دی ۱۳۹۶ )
» طبیعت پاییزی همدان ( سه شنبه پنجم دی ۱۳۹۶ )
» تکمیل نیمی از محور بابا میدان-بهبهان ( سه شنبه پنجم دی ۱۳۹۶ )
» برج مارینا ( دوشنبه چهارم دی ۱۳۹۶ )