پروژه های عمرانی ایران

معرفی قم به‌عنوان طرح آزمایشی توسعه شهر ریلی

نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 19:47 - جمعه سی ام مهر ۱۳۹۵

معرفی قم به‌عنوان طرح آزمایشی توسعه شهر ریلی

 

 

 

 

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: با توجه به ظرفیت زیرساخت‌های ریلی قم، این شهر آمادگی دارد به‌عنوان طرح آزمایشی توسعه شهر ریلی در کشور معرفی شود.

 محسن بهشتی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در نخستین همایش تخصصی منطقه‌ای شهرسازی ریل پایه گفت: با توجه به ظرفیت زیرساخت‌های ریلی قم، این شهر آمادگی دارد به‌عنوان طرح آزمایشی توسعه شهر ریلی در کشور معرفی شود.

وی افزود: قم درزمینهٔ زیرساخت‌های ریلی درون و برون‌شهری توسعه خوبی دارد و در همین راستا برنامه‌های جامعی نیز برای چند سال آینده در این شهر طراحی‌شده و در دست اجراست.

بهشتی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز امیدواری کرد که با این کار، اجرای طرح‌های کارشناسی مدنظر در توسعه خطوط ریلی محقق شود.

وی بیان کرد: با توجه به این‌که ایران جزو کشورهای حادثه‌خیز در سفرهای جاده‌ای محسوب می‌شود، توسعه خطوط ریلی باعث ایمنی مسافران، کاهش آلایندگی و کاهش هزینه‌ها خواهد شد.

بهشتی افزود: توسعه حمل‌ونقل ریلی و ارتباط ریل درون و برون‌شهری از اولویت‌های دولت یازدهم در سه سال گذشته بوده است که مقدمات خوبی در این زمینه فراهم‌شده و اتفاق‌های اجرایی خوبی در حال انجام است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم به ظرفیت‌های ریلی شهر قم اشاره و بیان کرد: ایستگاه مرکزی راه‌آهن قم با موقعیت بسیار مناسبی در مرکز شهر قرار دارد که در چند سال گذشته جایگاه واقعی خود را پیدا کرده و اتصال طرح‌های توسعه‌ای حمل‌ونقل درون‌شهری ازجمله مترو و قطار پرسرعت نیز به این ایستگاه در برنامه قرار دارد.

وی افزود: ایستگاه مرکزی راه‌آهن قم به‌عنوان نقطه تبادل سفر در استان قم در نظر گرفته‌شده است که با معماری و ساماندهی این ایستگاه حجم جابه‌جایی مسافر افزایش می‌یابد.

بهشتی با تأکید بر رفع نارسایی‌هایی که در خطوط ریلی استان قم وجود دارد، گفت: ۲ سال پیش دیوار حائل موقتی برای ایمنی ساکنان مناطق حاشیه ریل راه‌آهن ایجاد شد که این اقدام باعث افزایش سرعت قطارها و ارتقای ایمنی حاشیه‌نشینان شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان این‌که ۱۶ کیلومتر از خطوط راه‌آهن در بافت شهری قم قرار دارد، گفت: ظرفیت استفاده از زیر سطح به‌عنوان گزینه جدی در مطالعات مشاوران قرارگرفته و در مقابل هزینه چند میلیارد یورویی که برای قطار پرسرعت تهران- قم- اصفهان می‌شود، با درصد کمی می‌توان این ظرفیت را ایجاد کرد.

وی افزود: استفاده از ظرفیت زیر سطح باعث افزایش راندمان استفاده از قطار و ریل و جلب رضایتمندی مردم می‌شود.

نخستین همایش تخصصی منطقه‌ای شهرسازی ریل پایه با حضور مدیران کل دستگاه‌ها و سازمان‌های استان، مشاور وزیر راه و شهرسازی، عضو هیئت‌مدیره راه‌آهن، مدیرکل راه و شهرسازی قم، مدیرکل راه‌آهن قم دانشجویان، کارشناسان و استادان حوزه حمل‌ونقل برگزار شد.


دسته بندی : اخبار
برچسب‌ها: معرفی قم به‌عنوان طرح آزمایشی توسعه شهر ریلی, قم, حمل و نقل, توسعه شهری

 

مجتمع تجاری اداری مکران

نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 19:28 - جمعه سی ام مهر ۱۳۹۵

مجتمع تجاری اداری مکران

 

 

واقع در تهران-پاسداران- میدان هروی- خیابان گلستان پنجم

سطح زیربنای کل 12,336 متر مربع

 


دسته بندی : مجتمع تجاری اداری
برچسب‌ها: مجتمع, تجاری, اداری, مکران

 

محوطه باستانی ازبکی

نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 19:25 - جمعه سی ام مهر ۱۳۹۵

محوطه باستانی ازبکی

 

 

محوطه تاریخی - باستانی ازبکی واقع در استان البرز، شهرستان نظرآباد با قدمتی ۹ هزار ساله تمام قد در صف جهانی شدن ایستاده است و در آینده ای نزدیک برای بازدید عموم بازگشایی می شود.

 


دسته بندی : تفریحی ورزشی گردشگری
برچسب‌ها: محوطه باستانی ازبکی, تاریخی, کرج, ایران

 

مجموعه شهری گلدن سیتی قشم

نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 21:17 - پنجشنبه بیست و نهم مهر ۱۳۹۵

مجموعه شهری گلدن سیتی قشم

 

 

 

مجموعه شهری گلدن سیتی قشم در سایتی به مساحت ۲۵ هکتار در مرکز شهر قشم و در محل اراضی فرودگاه قدیم این شهر با ترکیبی از انواع کاربری‌هاک مسکونی، تجاری، اداری، آموزشی، درمانی و خدماتی در سه سایت شمالی، مرکزی و جنوبی طراحی شده است. سایت شمالی به مساحت ۳ هکتار، شامل ۵ برج مسکونی ۱۲ تا ۱۵ طبقه، برج ۱۶ طبقه اداری، مجموعه تجاری خطی و مجتمع درمانی می باشد. سایت مرکزی به مساحت ۱۰هکتار، مجتمع چند عملکردی به زیربنای ۳۵۰۰۰۰ مترمربع را در خود جای داده است. این مجتمع شامل چهار بلوک ساختمانی و پلازای مرکزی می باشد. سایت جنوبی به مساحت ۱۲ هکتار، شامل ۱۲ برج مسکونی ۱۲ تا ۲۰ طبقه بهمراه دو مجموعه آموزشی و مجتمع ورزشی درون فضای سبز عمومی وسیع قرار دارد. نحوه قرارگیری برج‌ها به شکلی است که بیشترین استفاده از اقلیم منطقه شده و همچنین سلسله مراتب دسترسی در آن رعایت می‌گردد به شکلی که هر چهار بلوک یک همسایگی بزرگ و بعد دو بلوک مجاور همسایگی کوچک‌تر و هر برج برای خود محیط همسایگی خصوصی را داراست. به منظور احترام به بافت همسایگی شهری و همچنین ایجاد خط آسمان، ساختمان‌ها در دو سوی سایت (شمالی و جنوبی) مرتفع و به سمت مرکز کوتاه شده و همچنین به سمت بافت مسکونی نیز از ارتفاع آنها کاسته می‌شود.


دسته بندی : مجتمع تجاری اداری
برچسب‌ها: مجموعه شهری گلدن سیتی قشم, قشم, هتل, اداری

 

سرمایه‌گذاران روسی وارد فرودگاه اهواز شدند

نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 23:59 - چهارشنبه بیست و هشتم مهر ۱۳۹۵

سرمایه‌گذاران روسی وارد فرودگاه اهواز شدند

 

 

 

 

 

گروه سرمایه‌گذار روسی به‌منظور بازدید و بررسی فرودگاه فعلی و سرمایه‌گذاری و ساخت فرودگاه جدید اهواز وارد فرودگاه اهواز شدند.

به گزارش پروژه های عمرانی ایران به نقل از روابط‌عمومی فرودگاه‌های خوزستان؛ این گروه پس از ورود٬ از کلیه نقاط فرودگاه فعلی اهواز دیدن کردند و سپس به محل جدید فرودگاه اهواز رفتند و از نزدیک این محل را مورد بررسی قرار دادند.

رضایی افزود: پس از بازدید طی نشستی که در استانداری خوزستان با حضور سرمایه‌گذاران روسی برگزار شد٬ موضوع ساخت فرودگاه جدید از سوی استاندار خوزستان مطرح شد.

شریعتی استاندار خوزستان نیز ضمن استقبال از هیات روسی و بحث و گفتگو در خصوص ساخت فرودگاه جدید اهواز، سرمایه‌گذاری در بخش‌های دیگر استان از جمله در زمینه راهسازی را پیشنهاد داد که مورد استقبال سرمایه‌گذاران واقع شد.

گفتنی است؛ فرودگاه جدید اهواز با مساحتی بالغ بر 1300 هکتار در 15 کیلومتری آزادراه اهواز – ماهشهر قرار دارد که می‌توان از آن به عنوان بزرگترین فرودگاه جنوب غرب کشور یاد کرد.


دسته بندی : اخبار
برچسب‌ها: سرمایه‌گذاران روسی, فرودگاه اهواز, حمل و نقل, ایران

 

بندرانزلی آماده تبدیل به دهکده دریایی

نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 11:2 - چهارشنبه بیست و هشتم مهر ۱۳۹۵

بندرانزلی آماده تبدیل به دهکده دریایی

 

 

 

 

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: سازمان بنادر به عنوان متولی دریایی طرح مجتمع گردشگری دریایی ( مارینا ) را در دست اقدام دارد و بندرانزلی آماده مارینا یا دهکده دریایی شدن است.
 

 مهندس حسین چراغی اظهار کرد: محل انتخابی در حوضچه غربی بندر انزلی بهترین نقطه برای ایجاد مارینا در سطح کشور و دارای زیر ساختهای لازم برای این امر است .

وی خاطرنشان کرد: حدود یک‌هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری در بندر انزلی صورت گرفته تا بخش خصوصی در این حوزه به راحتی سرمایه گذاری کنند.

وی افزود: سیاست های تشویقی در این حوزه به ویژه در خصوص خرید کشتی های مسافری از طریق اعطای تسهیلات بانکی با بهره بسیار پایین وجود دارد.

چراغی تصریح کرد: برای این مجتمع گردشگری بخشهایی از قبیل هتل پنج ستاره، مراکز خرید، مراکز بازی های دریایی و موزه دریایی در نظر گرفته شده است .

وی خاطرنشان کرد: این طرح می‌تواند با جذب سرمایه گذار بخش خصوصی زمینه لازم جهت ایجاد اشتغال و همچنین افزایش درآمد در سطح استان را فراهم کرده و حتی بر تولید ناخالص ملی استان و کشور موثر باشد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به مراجعه و ابراز علاقمندی چندین سرمایه گذار در این زمینه افزود: در حال مطالعه روی این طرحها هستیم و در صددیم متخصص ترین سرمایه گذار این بخش را جذب کنیم .

وی تاکید کرد: بندرانزلی در محدوده شهر قرار دارد و با توجه به امکانات و زیرساختهای شهری، طبیعت زیبا و محبوبیت بین گردشگران ، مکان بسیار مناسبی برای دهکده دریایی یا مارینا محسوب می‌شود.

دسته بندی : تفریحی ورزشی گردشگری
برچسب‌ها: بندرانزلی, دهکده دریایی, گیلان, گردشگری

 

بیش از 80 سرمایه گذار به چابهار آمدند

نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 0:28 - چهارشنبه بیست و هشتم مهر ۱۳۹۵

بیش از 80 سرمایه گذار به چابهار آمدند

 

 

 

 

 

مدیر عامل منطقه ازاد چابهار گفت: بیش از 80 سرمایه گذار به چابهار آمدند تا درجلسه نحوه واگذاری سهام صنعتی که قرار است چهره چابهار را تغییر دهد شرکت کنند.
عبدالرحیم کردی با بیان اینکه درسه سال گذشته پروژه های خوبی درچابهار اجرا شده افزود: دراین مدت بیش از یکصد هیت تجاری به چابهار آمدند و این درحالی است که مسولان نگاه ویژه ای به چابهار دارند.
وی افزود: چابهار بهینه ترین نقطه اتصال سه قاره آسیا، اروپاو آفریقاست و از طرف شرکت های سرمایه گذاری مورد توجه بسیاری از صاحبان سرمایه است.

مدیرعامل منطقه آزاد، چابهار را قطب سوم پتروشیمی کشور در آینده دانست واظهار داشت: در راستای این امر، مجوز های محیط زیستی شرکت نگین مکران اخذ شده و فاز اول این شرکت با ظرفیت سالانه 20 میلیون تن در حال احداث است.
وی درباره توسعه فولاد چابهار نیز گفت: بر پایه هدف گذاری سالانه تولید 10میلیون تن فولاد در چابهار، چهار شرکت فولاد سازی درحال ساخت است که یکی از آن ها شرکت فولاد مکران است.
کردی تصریح کرد: مجموعه های فولاد و پتروشیمی بالغ بر 20 هزار فرصت شغلی ایجاد می کند و این درحالی است که به صورت غیرمستقیم نیز 500 هزار نفر با بهربرداری از این طرح ها مشغول به کار می شوند.

مدیرعامل منطقه آزاد با اشاره به بخشی از سهام شرکت فولاد مکران دولتی است و هدف ما کاهش سهم دولت و واگذاری آن در وهله اول به سرمایه گذاران بومی و سپس دیگران است.
در ادامه معاون تولید و صادرات دبیرخانه مناطق آزاد با اشاره به مزیت ساحلی بودن چابهار افزود: صنایع فولاد به سبب اینکه آب بسیار زیادی مصرف می کنند باید در جایی مناسب واقع باشند.
مهدی بازارگان افزود: درحال حاظر اکثر فولاد سازی های کشور در مرکز واقع شده و مشکل تامین آب برای آن ها تبدیل به یک معضل بزرگ شده است و این مورد یکی از مزیت های خوب چابهار به شمار می رود.
وی دروازه صنعتی شدن هرکشور را فولاد خواند و خاطرنشان کرد: شرکت های فولاد چهره چابهار راتغییر می دهند و این بندر را درکانون رفت وآمد های متعدد قرار خواهند داد.


دسته بندی : اخبار
برچسب‌ها: سرمایه گذار, چابهار, سرمایه گذاری خارجی, ایران

 

رنو به دنبال تبدیل شدن به قطب سوم تولید خودرو در ایران است

نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 20:15 - سه شنبه بیست و هفتم مهر ۱۳۹۵

رنو به دنبال تبدیل شدن به قطب سوم تولید خودرو در ایران است

 

 

 

 

 

 رئیس منطقه آفریقا، خاورمیانه و هند رنو با اشاره به امضای قرارداد سرمایه گذاری مشترک بین شرکتش با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: «هدف بلندپروازانه ما تبدیل شدن به سومین تولید کننده بزرگ در بازار ایران است.»

 برنارد کامبیر، معاون شرکت رنو پس از امضای قرارداد سرمایه گذاری مشترک بین شرکتش با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: «هدف بلندپروازانه ما تبدیل شدن به سومین تولید کننده بزرگ در بازار ایران است.»

رنو که قبلا هم با بزرگترین شرکت های خودروسازی ایران یعنی ایران  خودرو و سایپا همکاری داشته، این بار سرمایه گذاری مشترکی در زمینه یک کارخانه خودروسازی با سازمان توسعه و نوسازی صنایع ایران انجام داده است. این موافقتنامه استراتژیک در حضور رئیس و مدیر عامل شرکت رنو و محمد رضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در جریان نمایشگاه خودروی پاریس به امضا رسید.

کارلوس گوسن، رئیس و مدیرعامل رنو گفت: «بازار خودروی ایران با پیش بینی تولید سالانه 2 میلیون خودرو تا سال 2020، دارای پتانسیل غیرقابل انکاری است... امضای این توافقنامه موجب تقویت انتخاب های استراتژیکی می شود که ما در ایران ایجاد کرده ایم و با ایجاد موقعیتی بسیار قوی برای رنو، موجب آغاز دورانی جدید می گردد.»

نعمت زاده هم گفت: «دولت ایران می خواهد در صنعت خودرو سرمایه گذاری خارجی جذب کند و با توجه به استانداردها، کیفیت و ایمنی، محصولات جدید رقابتی را به نفع مشتریان ایرانی وارد بازار نماید.»

برنارد کامبیر، معاون رئیس شرکت رنو و رئیس منطقه آفریقا، خاورمیانه و هند این شرکت گفت: «هدف بلندپروازانه ما تبدیل شدن به سومین تولید کننده خودرو در بازار ایران (پس از ایران خودرو و سایپاست.)»

کارخانه جدید شامل یک مرکز مهندسی و خرید خواهد بود که از عرضه کنندگان قطعات داخلی حمایت خواهد کرد.

 ایران خودرو و پارس خودرو به دنبال تولید خودروی شاسی بلند مدل کوید شرکت رنو در ایران هستند که هم اکنون در هند تولید می شود.

برای اولین بار در ایران، رنو شبکه توزیع خود را با عوامل فروش و خدمات پس از فروش بر مبنای استانداردهای خود دایر خواهد کرد. در حال حاضر، خودروهای تولید داخل با برند رنو توسط شرکای تولید این شرکت فروخته می شود و مدل های وارداتی نیز توسط شرکت وارد کننده نگین خودرو توزیع می گردند.

رنو در عین حالی که خود را برای این کارخانه مشترک جدید آماده می کند، به همکاری خود با دو تولید کننده داخلی نیز ادامه می دهد.

کامبیر گفت: «خودروی مدل کوید یک جواهر است و من متقاعد شده ام که اگر ما این خودرو را در ایران تولید کنیم و به فروش برسانیم، بسیار موفقیت آمیز خواهد بود.»

تصمیم نهایی در مورد سایت تولید خودوری مدل کوید رنو هنوز اتخاذ نشده است.
کامبیر در ادامه گفت: «اولین گام تکمیل مذاکرات مربوط به سرمایه گذاری مشترک است تا از بلندپروازی هایمان اطمینان حاصل کنیم و پس از آن باید ببینیم که در مورد کوید چه کار می توانیم بکنیم و این خودرو را کجا می توانیم تولید کنیم... اما مطمئنا ما خودروی مدل کوید را در ایران تولید خواهیم کرد و به فروش خواهیم رساند.»

به گفته این مدیر ارشد شرکت رنو، امسال بیش از 100 هزار دستگاه خودروی رنو در ایران فروخته خواهد شد. مثال محبوب ما ساندرو استپوی است که از ماه گذشته توسط پارس خودرو وارد مدار تولید شده است.

«نمایندگی ها در عرض نیم ساعت  بیش از 5 هزار سفارش به ثبت رسانده اند.»از آنجایی که بر اساس مقررات دولت ایران خودروسازان تنها باید تعدادی سفارش بگیرند که قادر به تحویل انها در طی 3 ماه باشند، سایت ثبت سفارش پس از نیم ساعت بسته شد.


دسته بندی : اخبار
برچسب‌ها: رنو, خودرو, ایران, حمل و نقل

 

جایگاه نخست اصفهان در عبور محورهای مواصلاتی

نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 8:37 - سه شنبه بیست و هفتم مهر ۱۳۹۵

جایگاه نخست اصفهان در عبور محورهای مواصلاتی

 

 

 

 

 

جایگاه نخست اصفهان در عبور محورهای مواصلاتی، ایجاد پایانه توسط بخش خصوصی در شهرضا، نصب ۸ دوربین ثبت و کنترل سرعت در ۸ محور مواصلاتی استان اصفهان مهمترین مطالبی بود که در جلسه شورای ترافیک شهرستان شهرضا عنوان شد.

 رئیس اداره حمل‌ و نقل مسافر اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان صبح امروز در جلسه شورای ترافیک شهرستان شهرضا با بیان اینکه نصب سامانه‌های ثبت و کنترل سرعت را یکی از مهمترین عوامل مؤثر در پیشگیری و کاهش سوانح جاده‌ای است اظهار داشت: دوربین‌های ثبت تخلف‌های رانندگی سامانه‌های هوشمندی هستند که با اتصال به مرکز کنترل بخش تخلف‌های حوزه حمل و نقل را کنترل و ثبت می‌کنند.

کیوان رحیمی افزود: ستاد مرکزی مطالعات کشوری پس از انجام پژوهش‌های میدانی، محورهای مواصلاتی خطرناک را شناسایی و به سازمان راهدای ابلاغ می‌کند و پس از آن سامانه‌های هوشمند در مکان‌هایی که براساس این مطالعات جانمایی شده، نصب می‌شود.

نصب 8 دوربین ثبت و کنترل سرعت در 8 محور مواصلاتی استان اصفهان 
وی با بیان اینکه دوربین‌ها فاصله زمانی که یک خودرو مسیر بین دو دوربین را طی می‌کند، سرعت را محاسبه و ثبت می‌کنند، گفت: 8 دوربین ثبت و کنترل سرعت در 8 محور مواصلاتی استان اصفهان نصب می‌شود.
رئیس اداره حمل‌ و نقل مسافر اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های اصفهان افزود: یکی از این مسیرها، محور سمیرم – شهرضا – میمند است که به دلیل تعداد بالای تصادفاتی که به علت تخطی از سرعت مطمئنه در آن واقع می‌شود، انتخاب شده است.

وی تصریح کرد: عملیات نصب این دوربین‌ها از آبان ‌ماه امسال آغاز می‌شود و تا آخر خردادماه 96 همه این مسیرها تحت پوشش سامانه پایش تصویری تخلفات رانندگی قرار می‌گیرند.

نصب 56 دوربین ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی در 5 محور مواصلاتی استان 
رحیمی با بیان اینکه استان اصفهان از لحاظ عبور تعداد زیادی از محورهای مواصلاتی و وجود تعداد زیادی از مسیرهای پرخطر در آن، در جایگاه نخست کشوری قرار دارد، بیان کرد: در حال حاضر 56 دستگاه دوربین ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی در 5 محور مواصلاتی استان به دوربین‌های ثبت و کنترل سرعت مجهز هستند.

وی با تأکید بر اینکه با افزایش 8 سامانه دیگر تعداد محورهای مجهز به سامانه ثبت و کنترل سرعت در استان به 13 محور، افزایش می‌یابد، اظهار داشت: در حال حاضر در محدوده استحفاظی شهرستان شهرضا و در مسیر شهرضا – اصفهان، 7 دستگاه دوربین ثبت تخلف رانندگی فعال است.

رئیس اداره حمل ‌و نقل مسافر اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان خاطرنشان کرد: جانمایی پایانه شرق شهرضا مناسب نبوده و نمی‌تواند نیاز شهرستان به پایانه را برطرف کند، ممکن است این مکان در آینده بتواند نیازهای بیشتری را از مردم شهرستان برآورده کند.

ایجاد پایانه توسط بخش خصوصی در شهرضا 
وی با اشاره به استقبال گسترده بخش خصوصی برای ایجاد پایانه در شهرضا، گفت: این یک فرصت خوب و کم نظیر است که در بسیاری از شهرستان‌ها وجود ندارد بنابراین باید از آن استفاده شود.
رحیمی با تأکید بر اینکه شهرستان شهرضا نیازمند ایجاد یک یا چند پارک سوار مجهز و استاندارد است، گفت: برای ایجاد این مراکز باید جلسات هماهنگی با ادارات مسئول در این زمینه برگزار و پس از جانمایی عملیات ساخت آن آغاز شود.

ساماندهی سواری‌های مسافربری محور شهرضا – اصفهان 
وی با تأکید بر ضرورت ساماندهی سواری‌های مسافربری محور شهرضا – اصفهان، اظهار داشت: در حال حاضر دو شرکت در این مسیر اقدام به جا به جایی مسافر می‌کنند اما شیوه اجرای کار به نوعی است که یک گروه از رانندگان در این مسیر تردد می‌کنند که در بسیاری از موارد، تفکیک بین آنها ممکن نیست.

رئیس اداره حمل ‌و نقل مسافر اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های اصفهان با تأکید بر ضرورت ساماندهی وضعیت حمل و نقل روستایی شهرستان شهرضا، اظهار داشت: در حال حاضر مجوز فعالیت 6 دفتر حمل و نقل روستایی در شهرستان شهرضا صادر شده که تنها 3 دفتر از آن‌ها مشغول به فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: رایزنی‌هایی برای اختصاص تسهیلات به دفاتر حمل و نقل روستایی برای خرید ناوگان حمل و نقل انجام شده است که نتایج آن به زودی اعلام می‌شود.

ایجاد پارک سوار در محل ورودی شهرستان شهرضا 
فرماندار شهرضا در ادامه جلسه با تأکید بر ضرورت ایجاد پارک سوار در محل ورودی شهرستان شهرضا، اظهار داشت: در حال حاضر مشکل شهرستان، بودن یا نبودن ترمینال نیست، باید اقدامات اساسی برای ایجاد امکان دسترسی آسان و مطلوب مسافران و عمومی مردم به ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری ایجاد شود که تأسیس پارک سوار، بهترین اقدام در این زمینه است.

محسن گلابی بیان کرد: ایجاد پارک سوار باید بر اساس معیارهای کارشناسی انجام شود، باید یک یا چند محل را به عنوان محل‌های مناسب انتخاب و ساخت و ساز در آن با رعایت تمام ضوابط مهندسی و زیباسازی محل، انجام شود.

وی با اشاره به ضرب الأجل تعیین شده برای انتقال میدان میوه و تره بار شهرضا تا نیمه مهرماه امسال، گفت: این آخرین مهلتی است که برای این کار در نظر گرفته می‌شود و پس از آن پلیس راهور شهرستان از ورود هرگونه کامیون برای تخلیه بار در این محل، جلوگیری می‌کند.


دسته بندی : اخبار
برچسب‌ها: اصفهان, حمل و نقل, ایران, بزرگراه

 

خیزِ هتل‌سازان اروپایی برای حضور در ایران

نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 18:16 - دوشنبه بیست و ششم مهر ۱۳۹۵

خیزِ هتل‌سازان اروپایی برای حضور در ایران

 

 

 

 

 

تعداد زیادی از شرکت‌های هتل‌سازی در اروپا در تلاش هستند هرچه سریع‌تر وارد بازار گردشگری ایران شوند و از این جهت گوی سبقت را از شرکت‌های آمریکایی ربوده‌اند.»

پایگاه معتبر اقتصادی «دو جونز» در گزارشی نوشت: با برداشته شدن تحریم‌های مرتبط با پرونده هسته‌ای ایران، بسیاری از شرکت‌های هتل‌سازی بین‌المللی مشتاق به حضور در بازار گردشگری ۸۰ میلیون نفری ایران هستند، اما در این میان کمپانی‌های آمریکایی با بلاتکلیفی قانونی در این‌باره مواجه هستند.

نمایندگان گروه‌ هتل‌سازی آمریکایی هیلتون که به سرعت در حال رشد است و همچنین گروه هتل‌سازی «Marriott» و «Choice» از اظهارنظر در این‌باره خودداری کرده و یا اعلام کردند که در حال مطالعه‌ی ابعاد مختلف حضور در ایران هستند.

«الکس کایراکیدیس»، مدیر گروه هتل‌سازی «Marriott» در منطقه خاورمیانه و آفریقا در این‌باره گفت: ما به دقت مشغول بررسی شرایط تحریم‌های آمریکا و تغییراتی که در این تحریم‌ها ایجاد شده و همچنین ارزیابی فرصت‌های بوجود آمده ناشی از این تغییرات هستیم.

در این میان دیگر کمپانی‌های هتل‌سازی زمان را هدر نمی‌دهند و گروه هتل‌های روتانا (ابوظبی)، «آکور» (فرانسه)، «ملیا» (اسپانیا) و همچنین گروه هتل‌سازی «اشتاینگن برگر» (آلمان) به سرعت در حال فعالیت برای ورود به بازار گردشگری رو به رشد ایران هستند.

«گای هاچینسون»، رئیس گروه هتل‌های «روتانا» اظهار کرد: همه در انتظار به ثمر رسیدن تغییرات بین‌المللی هستند و ما با تمام سرعت به سمت جلو می‌رویم. گروه هتل‌های «روتانا» که در بسیاری از شهرهای منطقه خاورمیانه فعال است، مشغول ساخت چهار هتل در ایران است که اولینِ آن که یک هتل ۵ ستاره با ۳۶۲ اتاق است که سال آینده در مشهد افتتاح می‌شود.

رئیس این شرکت هتل‌سازی گفت: در ساخت هتل در ایران باید از تجارب خود در شهرهای مکه و کربلا استفاده کنیم، جایی که کار آن‌ها با چالش‌های خاصی همراه بوده است. اگر با کمپانی‌های آمریکایی در این‌باره صحبت کنید، آن‌ها لزوما درک مشابهی از بازارهای دست نخورده این چنینی و چالش‌های کار در آن ندارند.

هتل‌های «اشتاینگن برگر» فرانکفورت نیز اخیرا با ارسال نامه‌ای نسبت به راه‌اندازی ۱۰ هتل در ایران ابراز تمایل کرده و گروه هتل‌سازی اسپانیایی «Melia» هم اکنون مشغول ساخت یک هتل ۵ ستاره در سواحل دریای خزر است.

بخشی از انگیزه این شرکت‌های بین‌المللی برای ورود به بازار ایران، چشم‌انداز جذب ۲۰ میلیون گردشگر تا سال ۲۰۲۵ میلادی در ایران است.

در گزارش "دوجونر" آمده است: از زمان انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹، بخش هتل‌ داری در ایران در غیاب مشارکت بین‌المللی، صنعتی داخلی بوده و بسیاری از بازدیدکنندگان خارجی از ایران از نبود هتل‌های طراز اول ناخشنود هستند.

برخی از هتل‌ها در تهران چهار یا پنج ستاره معرفی می‌شوند، اما بررسی‌ها نشان داده که رتبه آنها براساس استانداردهای بین‌المللی چنین نیست.
«کریستوف لندس»، رئیس هتل‌های «آکور» در ایران معتقد است ایران دارای ظرفیت فوق‌العاده‌ای در این زمینه به سبب نبود هتل از لحاظ کمّی و کیفی است.

گروه هتل‌های «آکور» که دفتر مرکزی آن در پاریس است، سال گذشته دو هتل تحت برندهای «Ibis» و «Novotel» در مجاورت فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در تهران افتتاح کرد و مشغول کار در ۱۰ پروژه دیگر در تهران و مشهد نیز است. هزینه اقامت در دو شعبه هتل «آکور» در ایران برای هر شب بین ۱۰۰ تا ۱۴۰ دلار است.

رئیس این گروه هتل‌سازی می گوید: ورود زودهنگام به بازار گردشگری ایران علاوه‌بر داشتن برخی مزیت‌ها، با چالش‌هایی نیز همراه است و هموار کردن مسیر برای سایر شرکت‌های خارجی بسیار دشوار است. ما زمان زیادی را صرف توضیح چگونگی عملکرد توسعه گردشگری کردیم.

«گای هاچینسون»، رئیس شرکت هتلسازی «روتانا» نیز معتقد است شرایط کنونی در ایران شبیه به چین پیش از تبدیل به یک قدرت بزرگ اقتصادی است. اندکی زمان می‌برد تا همه درها باز شود و حرکت آغاز شود، اما زمانی که آغاز شود حرکت سریعی خواهد داشت.


دسته بندی : هتل
برچسب‌ها: هتل‌سازان اروپایی, ایران, هتل, سرمایه گذاری

 

آخرین مطالب

» مجتمع تجاری سام ( شنبه نهم دی ۱۳۹۶ )
» مجموعه ورزشی ساپکو ( شنبه نهم دی ۱۳۹۶ )
» بیمارستان تریتا ( جمعه هشتم دی ۱۳۹۶ )
» ایران مستعد گسترش بندرهای خشک است ( جمعه هشتم دی ۱۳۹۶ )
» مجموعه فرهنگی ورزشی شرکت گاز استان کرمان ( پنجشنبه هفتم دی ۱۳۹۶ )
» طراحی راه‌آهن سیدنی با پله‌های چوبی ( پنجشنبه هفتم دی ۱۳۹۶ )
» ساختمان بانک تجارت ( چهارشنبه ششم دی ۱۳۹۶ )
» تخلیه و بارگیری 4 میلیون تنی کالا در بنادر قشم ( چهارشنبه ششم دی ۱۳۹۶ )
» بیمارستان آموزشی درمانی ۵۴۰ تختخوابی شهدای تجریش ( سه شنبه پنجم دی ۱۳۹۶ )
» طبیعت پاییزی همدان ( سه شنبه پنجم دی ۱۳۹۶ )
» تکمیل نیمی از محور بابا میدان-بهبهان ( سه شنبه پنجم دی ۱۳۹۶ )
» برج مارینا ( دوشنبه چهارم دی ۱۳۹۶ )