نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 23:13 - دوشنبه سی و یکم خرداد ۱۳۹۵
مجتمع فرهنگی-ورزشی هرمزان
این مجموعه دارای ۳ طبقه زیرزمین، طبفه همکف و طبقه اول میباشد که ۳ طبقه زیرزمین شامل ۳۴۳ پارکینگ مجموعا به مساحت ۱۲۳۱۲ متر مربع، طبقه همکف شامل بدنسازی آقایان، بدنسازی بانوان،سالن اسپای آقایان، سالن اسپای بانوان، کتابخانه، سالن اجتماعات مجموعا به مساحت ۲۴۶۸ متر مربع و طبقه اول شامل استخر مردانه و زنانه مجموعا به مساحت ۲۱۷۴ مترمربع میباشد.

نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 22:48 - دوشنبه سی و یکم خرداد ۱۳۹۵

پس از امضای الحاقیه تفاهم نامه ساخت راه آهن اصفهان-اهواز با کره جنوبی، در ماه گذشته، صبح امروز هیات کرهای با سفر به استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری از محل اجرای پروژه بازدید و در جلسه ای با استاندار چهارمحال و بختیاری، روند چگونگی کار را بررسی کرد.
به گزارش پروژه های عمرانی ایران به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، در سفر اخیر رئیس جمهور کره جنوبی به ایران، الحاقیه تفاهم نامه ساخت راهآهن اصفهان-اهواز به طول 540 کیلومتر به عنوان بزرگترین قرارداد منعقده در این سفر، به امضا طرفین رسید.
پس از گذشت کمتر از یک ماه از امضای این الحاقیه، هیاتی به ریاست مدیرعامل شرکت کره ای در شرکت ساخت حاضر و گزارشی در رابطه با روند اجرایی این تفاهم نامه ارایه داد.
در این جلسه مقرر شد تا این شرکت ظرف 10 روز آینده نتایج بررسی ها، شامل طراحی مفهومی را به صورت مکتوب به شرکت ساخت و توسعه ارایه کند.
در همین راستا صبح امروز هیئتی از این شرکت کره ای همراه با مدیرکل پیمان و رسیدگی امور فنی شرکت ساخت و توسعه با سفر به استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری از محل اجرای پروژه بازدید کردند.
جلسه با مسئولان استانی از جمله استاندار چهارمحال و بختیاری، بحث و گفتگو در رابطه با چگونگی اجرای پروژه از جمله برنامه های این بازدید به حساب می آید.
گفتنی است برآورد اولیه ساخت این خط آهن 5/4 میلیارد یورو است که در الحاقیه آن مقرر شده تا طرف کرهای ظرف مدت 4 ماه از روز امضای آن طراحی مفهومی، مطالعات امکان سنجی، پیشنهاد مدل تامین مالی پروژه را ارایه کند.
کاهش حدود 500کیلومتری فاصله ریلی بین دو استان خوزستان و اصفهان، افزایش قابل ملاحظه ظرفیت حمل بار و مسافر بین این دو استان و مناطق مرکزی کشور، کاهش تنگنای ظرفیتی محور جنوب و افزایش بهرهوری کل شبکه ریلی کشور، تحت پوشش قرار دادن استان چهار محال و بختیاری( شهرستانهای شهرکرد، بروجرد، لردگان در خط اصلی یا فرعی)، افزایش ایمنی ترابری در منطقه، جوابگویی به تقاضای روزافزون حمل و نقل صنایع مادر به ویژه فولاد خوزستان و فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان، صرفهجویی قابل ملاحظه در مصرف سوخت از جمله اهداف مطالعاتی احداث این محور است.
نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 23:17 - یکشنبه سی ام خرداد ۱۳۹۵
مجتمع تجاری – تفریحی ایپک پالاس تبریز
مجتمع تجاری- تفریحی ایپک پالاس دارای دویست واحد تجاری از مساحت 17 مترمربع تا 240 مترمربع می باشد که بهمراه فود کرت به مساحت 1500 متر مربع ، شهربازی به مساحت 600 مترمربع ، هایپرمارکت به مساحت 1600 مترمربع، غرفه های روباز و کافی شاپ در طبقات توانسته است مجموعه ای کامل جهت رفع نیازهای مراجعین را فراهم نماید.سازندگان مجتمع تجاری- تفریحی ایپک پالاس با هدف ایجاد یکی از مدرنترین مراکز تجاری- تفریحی در واگذاری واحدهای تجاری توانسته اند با واگذاری بصورت سرقفلی و تعیین مشاغل مرتبط در مغازه های زیر یکصد متر و واگذاری اجاره ای مغازه های بالای یکصد متر، فود کرت، هایپرمارکت و شهربازی و جذب برندهای معتبر، افتتاح همگی مغازه ها را در سال اول واگذاری قطعی نمایند.

نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 22:57 - یکشنبه سی ام خرداد ۱۳۹۵
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم از راهاندازی آزمایشی پروژه منوریل قم در سال جاری خبر داد.
در ارتباط با راهاندازی ایستگاه مترو میدان شهید مطهری، اظهار داشت: با وجود احداث ایستگاه مترو و تكمیل ایستگاه منوریل در میدان شهید مطهری خوشبختانه شاهد ترافیك روان و نظم تردد در شلوغترین قسمت شهر قم هستیم.
وی در ادامه با اشاره به وجود برخی نگرانیهای ترافیکی در این مسیر، افزود: با وجود نگرانیهای ناشی از اجرای طرحهای جدید ترافیكی بابت احداث ایستگاه مترو میدان شهید مطهری و نیز تكمیل ایستگاه منوریل در این میدان، در حال حاضر با تدابیر اتخاذ شده و همكاری پلیسراهور شاهد ترافیك روان و نظم در تردد خودروها در شلوغترین قسمت شهر هستیم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم ضمن عذرخواهی از شهروندان به دلیل بروز برخی مشكلات پیش آمده در احداث خط مترو، ادامه داد: بر اساس قرارداد منعقد و تعهدات اخذ شده از پیمانكار، باید وضعیت میدان مطهری تا دی ماه سالجاری به حالت قبل برگردد و بخش عمده حصارهای اطراف میدان برچیده شود.
نیلیه با بیان اینکه، «ایستگاه مترو میدان مطهری، مهمترین ایستگاه این پروژه محسوب میشود»، تصریح کرد: از زمان شروع بهكار تا این تاریخ، بیش از 1700 متر مكعب خاکبرداری انجام شده و هم اكنون در حال اجرای سازه نگهبان در آن ایستگاه هستیم.
وی با اشاره به تكمیل ایستگاه منوریل میدان مطهری، اظهار داشت: پروژه منوریل تا اواخر سال 95 به بهرهبرداری آزمایش میرسد و در همین راستا باید 3 ایستگاه شامل ایستگاههای فرهنگیان، رضوی و مطهری در مسیری به طول 4.7 كیلومتر از جنب عوارضی كاشان تا میدان مطهری تكمیل شود.






.jpg)
نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 22:53 - یکشنبه سی ام خرداد ۱۳۹۵

معاون حملونقل وترافیک شهرداری منطقه 7 از نصب بلندترین پل کابلی عابرپیاده بر روی بزرگراه امام علی(ع) واقع در این منطقه خبر داد.
این پل به طول 73 متر، شرق به غرب اتوبان امام علی(ع) و محله دهقان را به هم متصل میکند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه این پل مقابل کوچه سنجری و طیرانی واقع شده است، تصریح کرد: احداث بزرگراه امام علی(ع) باعث قطع ارتباط شرق به غرب محله دهقان شده بود که با نصب این پل توانستیم این مشکل را برطرف کنیم.
معاون شهردار منطقه 7 با بیان این مطلب که «پل کابلی عابرپیاده امام علی(ع) بدون هیچگونه ستونی ساخته شده، گفت: این پل دومین پل عابرپیاده بروی بزرگراه امام علی(ع) است.
به گزارش تیننیوز، بزرگراه امام علی (ع) که یک مسیر شریانی شمالی ـ جنوبی است، بهعنوان اصلی و طولانیترین محور بزرگراهی در شبکه ارتباطی محدوده شرق تهران و مطابق با طرح تفصیلی با طولی در حدود 23 کیلومتر از تقاطع بزرگراه ارتش (لشگرک) در شمالیترین قسمت آغاز و در جنوبیترین قسمت به کمربندی شهرری میپیوندد.
از ویژگیهای بارز این بزرگراه وجود 14 تقاطع بزرگ باشد که برخی از آنها همچون میدان شهید محلاتی و تقاطع آن با بزرگراه امام(ع) 4 طبقه هستند و یا تقاطع بزرگراه امام علی(ع) با بزرگراه دماوند، پیروزی، آزادگان و بزرگراه کنار گذر دولتآباد که مدل پیچیدهای ساخته شده و شمال به جنوب تهران را بدون چراغ راهنمایی به هم وصل میکند.
نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 23:28 - شنبه بیست و نهم خرداد ۱۳۹۵
پروژه مجتمع الماس قشم
ويژگي هاي الماس قشم
زير بنايي به مساحت 90.000 متر مربع در 13 طبقه
950 واحد تجاري
190 واحد اداري – مسكوني با ويو وسيع مشرف به دريا
9000 متر مربع شهر بازي سر پوشيده
3000 متر مربع هايپر ماركت
2000 متر مربع رستوران گردان در ارتفاع 54 متري
سالن سينما سه بعدي با صداي دالبي ديجيتال با آخرين متد هاي اجرايي روز جهان به ظرفيت 400 نفر
پاركينگ مسقف رو باز به ظرفيت 400 دستگاه خودرو

نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 23:9 - شنبه بیست و نهم خرداد ۱۳۹۵

سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران در رابطه با آینده فاز دوم برج میلاد تصمیم گیری خواهد کرد.
بعد از حواشی مختلفی که پیرامون احداث فاز دوم برج میلاد و مقاوم نبودن گود کنده شده برای ساخت این پروژه ایجاد شده بود، این بار با فوت طراح عراقی - انگلیسی پروژه اما و اگر های دیگری در رابطه با طرح میلاد 2 مطرح شده است.
برج میلاد تهران که لقب بزرگترین سازه کشور را به خود اختصاص داده، قرار بود سال 91تکمیل شده و یک مجتمع تجاری و یک هتل دو قلو در کنار آن احداث شود.
براساس طرح جامع اولیه برج میلاد، سال 91 مسابقه ای برای طراحی فاز دوم این برج برگزار شد. در این مسابقه بیش از 31 معمار بزرگ ایرانی و خارجی شرکت کردند و در پایان، طرح ارائه شده از سوی «زاها حدید»، معمار مشهور عراقی – انگلیسی مورد تأیید قرار گرفت.
پس از برگزاری این مسابقه، کار احداث ساختمانی در کنار اتوبان همت و درست زیر سایه برج میلاد تهران آغاز شد. پس از آن، اعضای حاضر در شورای اسلامی شهر تهران مکررا اعلام کردند که گود احداث شده برای ساخت فاز دوم برج میلاد ایمن نیست که این موضوع پس از گذشت مدت زمانی، مورد بررسی قرار گرفت و کار مقاوم سازی گود نیز انجام شد. پس از آن، موضوع ارتفاع برج هتلهای فاز دوم مورد بحث و بررسی اعضای شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفت.
اعضای شورای شهر تهران معتقد بودند ارتفاع این هتل، برج میلاد را تحت و شعاع قرار خواهد داد که این موضوع نیز در نهایت با توافق های صورت گرفته شده، سبب کاهش یافتن میزان ارتفاع این هتل شد.
بر این اساس، علیرضا جاوید، معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در رابطه با آینده میلاد 2 به خبرنگار خبرگزاری میزان گفت: کار ساخت میلاد 2، پیش از این به تأیید رسیده و سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران نیز مسئولیت این کار را برعهده دارد.
وی افزود: میلاد 2 با کمک اعتبارات بخش خصوصی ساخته خواهد شد و شهرداری تهران تنها در ساخت این پروژه مشارکت دارد.
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در خصوص طرح اولیه میلاد 2 و اینکه اکنون طراح این پروژه فوت شده است تصریح کرد: سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران در این رابطه تصمیم گیری نهایی را خواهد کرد که پروژه در آینده با طرح قبلی ساخته شده و یا مسابقه دیگری برای طراحی جدید آن برگزار شود.
نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 23:5 - شنبه بیست و نهم خرداد ۱۳۹۵
به گزارش پروژه های عمرانی ایران به نقل از خبرآنلاین، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بینالمللی اسفندماه سال گذشته یعنی تقریبا یک ماه پس از تفاهم با ایرباس فرانسه از ارائه پیشنهاد مذاکره توسط بوئینگ به ایران خبر داد.
به گفته فخریه کاشان همان زمان تأکید کرده بود:" قاعدتاً هواپیماهای 737 انتخاب اول ایران است چراکه نوع مطلوبتری است اما در نهایت این ایرلاینها و خطوط هوایی هستند که نوع مدل را تعیین میکنند".
این اشاره معاون وزیر راه نشان می دهد که در صورت نهایی شدن تمام مراحل مذاکرات ایران و بوئینگ و صدور مجوز این معامله توسط وزارت خرانه داری آمریکا به احتمال زیاد بوئینگ 737 که میان فعالان حوزه هواپیمایی جهان به "بچه بوئینگ" معروف است، جزو نخستین سفارش های شرکت های هواپیمایی ایران خواهد بود.

تیر ماه سال گذشته یک فروند بوئینگ 737 که از سری 400 این هواپیما است و در اجاره شرکت تابان ایر قراردارد، وارد خطوط هوایی کشور شد. این بوئینگ 18 ساله به مدت یک سال از "تاجیک ایر" اجاره شده است ولی از آنجایی که قرارداد این هواپیما اجاره به شرط تملیک است تیر ماه امسال به تملک تابان ایر درخواهد آمد.

هواپیمایی کاسپین و یک شرکت هواپیمایی تازه تأسیس به نام سپهران که اطلاعات زیادی درباره اش موجود نیست، 5 و 3 فروند هواپیمای بوئینگ 737 در اختیار دارند ولی طبق آخرین اطلاعات، قادر به پراندن آنها نیستند.
از میان چهار 737 سفارشی ایران در سال های دور، به جز هواپیمایی که در مهر ۱۳۶۵ در فرودگاه شیراز مورد حمله جنگندههای عراقی قرار گرفت و کابین آن در آتش سوخت و 23 نفر به شهادت رسیدند، سه فروند دیگر تا سال 1385که پایان عمر آن ها بود، سابقه کمترین سانحه، کمترین ایراد فنی، کمترین تأخیر و بیشترین ایمنی را دارا بودند.
"بچه بوئینگ" خوش سابقه در ایران
هواپیماهای بوئینگ 737 معروف به بچه بوئینگ، از جمله محبوبترین جتهای تجاری جهان محسوب میشوند و در ایران هم سابقه کمترین ایرادات فنی، تأخیر و بیشترین ایمنی را دارد.

در سال 1350 شرکت ایرانایر سفارش اولین سری سه فروندی از هواپیماها را به شرکت بوئینگ داد. دو سال بعد از ورود اولین سری این هواپیماها به ایران و به علت موفق بودن این پرندهها، ایرانایر پرنده دیگری از این نوع را به شرکت بوئینگ سفارش داد اما بعدها به علت ورود بوئینگهای 727 مدل 200 و به علت ظرفیت مسافر بیشتر و مصرف سوخت نسبتا کمتر بوئینگ 727، از سفارشهای بعدی 737 خودداری شد.
وقتی بوپینگ های امانت عراق به انبار قطعه تبدیل شد
پس از اشغال کویت توسط عراق و حمله آمریکا و متحدینش به عراق، دولت این کشور برای در امان ماندن هواپیماهای نظامی و غیرنظامی خود، تعدادی از آنها از جمله دو بوئینگ 737 را به ایران فرستاد اما این دو هواپیما سالها در مهرآباد پارک بودند تا اینکه پس از مدت کوتاهی استفاده در ناوگان تشریفاتی دولت، به علت بروز ایرادات فنی، این پرندهها در سال 1999 به ایرانایر واگذار شدند اما به علت تفاوت مدل این پرندهها با 737های ناوگان ایرانایر امکان تعمیرات آن مهیا نشد و پس از مدت کوتاهی، برای همیشه زمینگیر شدند و از آنها به عنوان انبار قطعه استفاده شد.