پروژه های عمرانی ایران

آخرین وضعیت بزرگترین مرکز تحقیقات علوم مغز و اعصاب جهان در تهران

نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 19:31 - جمعه سی و یکم اردیبهشت ۱۳۹۵

آخرین وضعیت بزرگترین مرکز تحقیقات علوم مغز و اعصاب جهان در تهران

 

ایجاد بزرگترین مرکز تحقیقات علوم مغز و اعصاب جهان با پیشنهاد و زیر نظر مستقیم پروفسور مجید سمیعی در تهران در حال انجام است.این بیمارستان به مساحت 80 هزار متر مربع ، دارای 11 طبقه است و زیر بنای آن دو و نیم (2.5) برابر بزرگتر از مرکز مغز و اعصاب هانوفر آلمان است و به لحاظ فیزیک ، ساخت و همچنین امکانات و تیم پزشکی در کل منطقه و حتی جهان بی نظیر است.


دسته بندی : بیمارستان
برچسب‌ها: بزرگترین, علوم مغز اعصاب جهان, تهران, چیتگر

 

روایت روزنامه‌نگار فرانسوی از سفر به ایران

نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 19:26 - جمعه سی و یکم اردیبهشت ۱۳۹۵

روایت روزنامه‌نگار فرانسوی از سفر به ایران

 

 

 

یک روزنامه‌نگار فرانسوی که به‌تازگی به ایران سفر کرده، در مقاله‌ای به تفاوت حیرت‌آور ایران به تصویر کشیده شده در رسانه‌ها و ایران واقعی اشاره کرده است. ژان کلود گینو، که به همراه یک گروه فرانسوی به کشورمان سفر کرده، در بخشی از این مقاله ضمن تشریح چگونگی سفرش به ایران می‌نویسد: «شرایطی دست داد که بتوانم در فاصله زمانی آوریل ۲۰۱۵ تا آوریل ۲۰۱۶ به ایران سفر کنم.»

به گزارش «مهر»، او که در بار دوم سفرش با حدود ۳۰ نفر از هموطنانش به ایران آمده، ادامه می‌دهد: «با دیدن ایران، شوک به من وارد شد. حتی استفاده از کلمه شوک هم نمی‌‌تواند برای بیان این احساس کافی باشد. کلمه حیرت شاید مناسب‌تر است.» کلود گینو با اشاره به ترکیب گروهی که او را مرا همراهی می‌کرده است، توضیح می‌دهد: «گروهی که مرا همراهی می‌کردند، همگی از روی انتخاب خود لائیک بودند. هیچ کدام از ما کوچک‌ترین خشنودی از روی کار آمدن حکومت اسلامی که سی و هفت سال از آن می‌گذرد، نداشتیم.» او با بیان این پیش‌زمینه به تغییر دیدگاه گروهش به ایران و حکومت آن اشاره و اضافه می‌کند: «ولی با این حال طی کیلومترها راه از تهران تا شیراز و عبور از کاشان، ابیانه، اصفهان، نایین، یزد و اردکان، شگفتی‌مان بیشتر شد. به مساله از هر طرف که بنگریم به این نکته می‌رسیم که ایران هیچ شباهتی با تصویری که در اروپا و مخصوصا در فرانسه از آن ساخته‌ایم، ندارد.»

به گفته این روزنامه‌نگار، تمام کسانی که سفر می‌کنند می‌دانند همیشه بین کشور «به تصویر کشیده‌شده» و کشور «دیده شده» تفاوت‌هایی وجود دارد ولی این مساله در مورد ایران برای او و همراهانش حیرت‌آور بوده است. وی می‌افزاید: «اشتباه محض در معرفی این کشور و کوری ما در این مورد یک نمونه کامل از «فریب» رسانه‌ای است. در اکثر موارد، ایران یک کشور بسته و مانده در گذشته تداعی می‌شود، با مردمی که در تاریک‌اندیشی زن ستیزانه‌ای خفه شده‌اند؛ جایی مثل عربستان سعودی که زنان را به زورِ کتک، در خانه و در جهل نگه می‌دارند. ولی ما با یک واقعیت کاملا متفاوت و در واقع با یک مورد منحصربه‌فرد در ایران روبه رو شدیم.» او با اشاره به تحریم‌های بین‌المللی و محدودیت‌های طولانی‌مدت ایران در توسعه گردشگری و گسترش روابطش با جهان، ایران را برای یک بازدیدکننده، کشور بزرگی عنوان می‌کند؛ کشوری سه برابر فرانسه که دارای قریب به ۸۰ میلیون جمعیت و همچنین تحصیل‌کرده‌ترین نیروی جوان در خاورمیانه است. کلود گینو تاکید می‌کند: «تعداد زنان هیچ وقت تا این اندازه در دانشگاه‌ها و حرفه‌هایی در زمینه پزشکی، قانون، آموزش و پرورش و غیره، زیاد نبوده است.» به گفته این روزنامه‌نگار، در طول راه فرانسوی‌های گروه، از مدرن بودن، تمیزی شهرهای بزرگ و نزدیکی با استاندارد زندگی در اروپا مانند نرخ سواد متعجب شده بودند؛ به همه اینها ادب و مهمان‌نوازی ایرانیان را هم اضافه کنیم که در جهان نمونه‌اش کم دیده می‌شود.

 

سوالاتی برای پاسخ‌دادن به یک تفکر کلیشه‌ای

او همچنین با اشاره به تاریخ غنی ایران اضافه می‌کند: «ایران باستان، ردپا و ظرافت فرهنگی خودش را در این کشور به‌جا گذاشته است؛ تا آنجا که رانندگان تاکسی برای شما اشعار حافظ، سعدی و عمر خیام را بدون آمادگی از قبل می‌خوانند.» به باور کلود گینو، شکافی که بین تصویر رسانه‌ای-سیاسی ایران و واقعیت پارسی این کشور وجود دارد تا حدی گیج کننده است که فرد را به این پرسش وا می‌دارد؛ این کوری از کجا می‌آید؟

این روزنامه‌نگار ادامه می‌دهد: «آیا شاهد یک مقاومت اقرار نشده‌ای هستیم مربوط به دوره‌ای که به‌دلیل خصومت با ایران، در جنگ ایران و عراق از صدام حسین حمایت می‌کردیم؟ جنگ وحشتناکی که در سال‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۸، ۷۵۰هزار کشته به جا گذاشت. آیا می‌توان دلیل این فریب را وحشت سکولاریزمی فرانسوی‌ها از انقلاب مذهبی سال ۱۹۷۹ دانست؟ آیا توضیح این مطلب به رویدادهای نزدیک‌تر مربوط است؟»

او تاکید می‌کند: «با دانستن همه اینها باز هم می‌بینیم ایرانی‌ها فرانسوی‌دوست هستند. در دوره هجوم گردشگران به ایران (با دو برابر شدن توریست‌ها) تعداد گردشگران فرانسوی از همه بیشتر شده و بعد از آن هم آلمانی‌ها و ایتالیایی‌ها از دیگر مشتریان جاذبه‌های توریستی این کشور هستند.» او در پایان یادآور می‌شود: «برخلاف آنچه انتظار می‌رفت، ایرانی که مدت‌ها مورد بی‌توجهی قرار گرفته بود، حالا به مقصد امروزی اروپایی‌ها تبدیل شده و به‌زودی آمریکایی‌ها نیز روانه این کشور خواهند شد.»


دسته بندی : تفریحی ورزشی گردشگری
برچسب‌ها: روزنامه‌نگار, فرانسوی, سفر به ایران, گردشگری

 

مجتمع تجاري ، تفریحی ، اقامتی ، اداری آتلانتيس قشم

نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 19:23 - جمعه سی و یکم اردیبهشت ۱۳۹۵

مجتمع تجاري ، تفریحی ، اقامتی ، اداری آتلانتيس قشم

 

پروژه آتلانتيس در قشم به متراژ55000مترمربع. دارای 2 طبقه پارکینگ 2 طبقه تجاری و 3برج 8 طبقه هتل و مسکونی و می باشد.اجرا از فاز 2 که اسکلت آن بتنی با سقف های دال اجرا شده است.


دسته بندی : مجتمع تجاری اداری
برچسب‌ها: مجتمع, تجاري, اداری, آتلانتيس

 

51 درصد هتل‌های اروپا در مناطق ساحلی قرار دارند

نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 23:32 - سه شنبه بیست و هشتم اردیبهشت ۱۳۹۵

 51 درصد هتل‌های اروپا در مناطق ساحلی قرار دارند

 

 

 

دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران با بیان اینکه 51 درصد هتل‌های اروپا در مناطق ساحلی قرار دارند، گفت: در دنیا 624 مارینا وجود دارد که از این تعداد 32 مارینا در کشور ترکیه قرار دارد.
 
 صنعت گردشگری یكی از راه‌های درآمدزایی كشورها محسوب می‌شود، به طوری كه به تنهایی پنج درصد از فعالیت‌های اقتصادی دنیا را به خود اختصاص داده است. گردش مالی گردشگری جهان، در سال گذشته میلادی هزار و 500 میلیارد دلار بود كه سهم ایران از این رقم به نیم درصد می‌رسد.
 
وی افزود: در سال گذشته میلادی یك میلیارد و 250 میلیون نفر گردشگر بین كشورهای مختلف تردد كرده‌اند كه از این تعداد سهم ایران به حدود پنج میلیون و 100 هزار گردشگر با درآمدی معادل هفت میلیارد دلار می‌رسد.
 
به گفته تیمورتاش در فهرست تهیه شده توسط انجمن اقتصاد جهانی در رابطه با كشورهای مناسب برای گردشگری، ایران بین 141 كشور جایگاه 97 را داراست. اسپانیا، فرانسه و آلمان به ترتیب اول تا سوم هستند.
 
وی با اشاره به قدرت گردشگری دریایی، گفت: توسعه گردشگری دریایی آبادانی جزایر دور افتاده با امكانات مختص خود آن جزایر و رونق صنایعی از جمله كشتی‌سازی، حمل و نقل دریایی، هتلد‌اری و صنایع دستی در پی دارد.
 
تیمورتاش ادامه داد: سه شركت مهم "كروز" بین‌المللی شامل رویال كاردین، P&O كروز و نروژین كروز در سال گذشته میلادی به ترتیب 15، 7 و 3 میلیارد دلار درآمد داشته و عملكرد 10 سال گذشته این شركت‌ها همواره مثبت بوده است.
 
این فعال گردشگری با تاکید بر اینکه بیش از 51 درصد هتل‌های سراسر اروپا، در مناطق ساحلی و حاشیه دریا، پذیرای گردشگران هستند، گفت: در ایران تعداد 400 هتل با استانداردهای بین المللی در سطح كشور كم داریم كه باید در خصوص تامین آن تلاش فراوانی شود.
 
وی درباره تعداد ماریناهای موجود در دنیا، گفت: در دنیا 624 مارینا وجود دارد که از این تعداد 32 مارینا در تركیه و 2 مارینا در امارات است.
 
راهکارهای توسعه گردشگری دریایی
تیمورتاش درباره راهکارهای توسعه گردشگری دریایی گفت: ایجاد سامانه نظارت الكترونیك در مناطق گردشگری ضروری است به طوری كه این سامانه امكان نمایش لیست مكان‌های گردشگری و منوی رستوران‌های مختلف و ثبت پیشنهادات و انتقادات گردشگران را دارا باشد.
 
وی افزود: تقویت بحث مدیریتی، آموزشی، بازاریابی و تجهیزات، راه‌اندازی دوره‌های آموزشی و دانشگاهی برای گردشگری دریایی، حفاظت از جنگل‌های دریایی، زیستگاه‌های دریایی برای پرندگان و آبزیان، ایجاد كمیسیون گردشگری دریایی تحت نظارت سازمان بنادر و دریانوردی بخشی از راهکارهای توسعه گردشگری دریایی در ایران است.
 
لزوم رواج گردشگری دریایی در تمام فصول
وی با اشاره به لزوم ایجاد امكاناتی نظیر راه دسترسی و كمپینگ‌های اقامت در سواحل، گفت: رواج گردشگری دریایی در تمام فصول باید مورد توجه قرار گیرد زیرا هزینه یك سال شناور تفریحی ظرف مدت 15 تا 20 روز تامین نمی‌شود و این امر نه برای گردشگران مقرون به صرفه است و نه برای صاحبان شناورهای تفریحی.
 
تیمورتاش با تاکید بر لزوم ایجاد كلوپ‌های تفریحی در زمینه غواصی، جت اسكی، موج سواری، ماهیگیری، قایق سواری، گفت: استفاده از تور سافاری در تپه‌های شنی قشم برای گردشگران خارجی، و ایجاد خانه‌های روستایی برای سكونت گردشگران پیشنهاد می‌شود.


دسته بندی : تفریحی ورزشی گردشگری
برچسب‌ها: هتل‌, اروپا, ساحلی, بندر

 

برج دوقلوی عرش

نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 22:57 - سه شنبه بیست و هشتم اردیبهشت ۱۳۹۵

برج دوقلوی عرش

 

پروژه برج‌هاي دوقلوي عرش در زميني به مساحت ۱۴۳۰۸ متر مربع در ناحيه ۷ منطقه ۲ به آدرس ميدان صنعت، بلوار فرحزادي، برج‌هاي دوقلوي عرش مجموعاً در ۳۱ طبقه (۶ طبقه زيرزمين و يك طبقه همكف و ۲۴ طبقه روي زمين) با زير بناي ۱۹۴،۸۶۳ متر مربع و زير بناي مفيد ۹۵،۴۹۰ متر مربع مشتمل بر ۷۵۵۵ متر مربع زير بناي مفيد تجاري در طبقات همكف و اول و دوم، ۷۹۶۰۴ متر مربع زير بناي مفيد اداري در طبقات هفتم تا بيست و چهارم ، ۳۶۴۹،۹ متر مربع انبار، ۶۴۷،۳۵ متر مربع كاربري خدماتي در طبقات همكف، اول و دوم، ۳۴۷۱ متر مربع زير بناي مفيد رستوران در طبقه چهارم، ۴۸۵۹ متر مربع با فرض كاربري نمايشگاه ماشين در طبقه چهارم می باشد.


دسته بندی : مجتمع تجاری اداری
برچسب‌ها: برج دوقلو, عرش, تهران, اداری

 

چرخ برقی جایگزین کوله حمل بار در بازار می‌شود

نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 22:26 - سه شنبه بیست و هشتم اردیبهشت ۱۳۹۵

چرخ برقی جایگزین کوله حمل بار در بازار می‌شود

 

 

 

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل کالای تهران «پیک بادپا»، از حذف کامل حمل بار در بازار تهران به صورت کوله‌‌ای خبر داد.

غلام‌رضا ترابیان در گفت‌و‌گو با تین‌نیوز با اشاره به این‌که در این طرح از فعالیت کودکان در بخش حمل‌بار جلوگیری خواهد شد، اظهار داشت: افرادی که کهولت سن دارند نیز هم از این پس نمی‌توانند کارهای سنگینی مانند باربری در محدوده بازار را انجام دهند.

وی با بیان این‌که «اجرای طرح ساماندهی جابه‌جایی بار به صورت کوله پشتی به‌طور کامل حذف خواهد شد» افزود: در این طرح مقرر شد تا کسانی که پیش از این حمل بار را از طریق کمر خود انجام می‌دادند با چرخ دستی اقدام به حمل کالا و بار کنند.

غلام‌رضا ترابیان با تاکید بر این‌که به طور قاطع مانع از کار کردن کودکان‌کار در این بخش خواهیم شد، تصریح کرد: افرادی که کهولت سن دارند نیز نمی‌توانند کارهای سنگینی مانند باربری را در محدوده بازار به انجام برسانند.

به گفته وی، با توجه به این‌که باربرهایی که بار را به صورت کولی در محدوده بازار جابه‌جا می‌کنند، اغلب کهولت سن دارند به همین دلیل حمل بار به این شکل از این پس ممنوع خواهد شد.

اعطای وام به متقاضیان خرید چرخ دستی‌های برقی
مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل بار و کالا، از اعطای وام خرید چرخ دستی‌های برقی به متقاضیان خبر داد و گفت: در حال حاضر شرکت پیک بادپا اعلام کرده، می‌تواند به باربرهای بازار وام برای تهیه چرخ دستی‌های مدرن و برقی بدهد.
 
ترابیان با بیان این‌که «هزینه خرید یک چرخ دستی مدرن بین 700 هزار تا یک میلیون تومان ارزیابی شده است»، بیان کرد: برخی از باربرها توان خرید چرخ دستی خوب را ندارند، وام به این افراد که در طرح ساماندهی باربرهای نیز با شهرداری تهران همکاری داشتند، اعطا خواهد شد که در نهایت در اقساط بلند مدت از این افراد دریافت خواهد شد.
 
وی با اشاره به این‌که بعد از تایید و تصویب شهردار منطقه 12 در یک فرصت دو ماهه این چرخ دستی‌های قدیمی جمع‌آوری می‌شود، تصریح کرد: بعد از تکمیل بانک اطلاعاتی بابرها در فاز دوم غربالگری این افراد نیز انجام خواهد شد و اجرای تمامی این کارها نیازمند دستور معاونت حمل‌ونقل و شهرداری منطقه12 است.

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل کالای تهران «پیک بادپا» با بیان این‌که در حال حاضر تمامی باربرهایی که مجاز به فعالیت هستند، دارای بیمه هستند، تاکید کرد: برنامه مدیریت‌شهری تهران این است تا تمامی باربرهایی که مجاز به کار هستند طبق قانون مشاغل خاص بیمه شوند که براساس این قانون بخشی از بودجه  بیمه باربرها را دولت پرداخت می‌کند.


دسته بندی : اخبار
برچسب‌ها: چرخ برقی, تهران, شهرداری تهران, حمل و نقل

 

امضای موافقت‌نامه احیای جاده ابریشم از سوی 30 کشور

نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 0:6 - دوشنبه بیست و هفتم اردیبهشت ۱۳۹۵

امضای موافقت‌نامه احیای جاده ابریشم از سوی 30 کشور

 

 

 

نماینده سفیر چین در جمهوری اسلامی ایران از امضای موافقت‌نامه احیای جاده ابریشم توسط 30 کشور خبر داد.
 
 ین هی گنگ روز جمعه در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اشاره به تاریخچه راه ابریشم، از ابتکار کشور چین برای احیای منطقه زمینی و دریایی جاده ابریشم سخن گفت.

وی اظهار کرد: در سال 2013 از طرف ریاست جمهوری چین طرحی برای ایجاد منطقه زمینی و دریایی جاده ابریشم برای 70 کشور ارسال شد تا نظرات خود را در این زمینه اعلام کنند و از میان این کشورها 30 کشور و سازمان برای احیای جاده ابریشم موافقت‌نامه‌ای امضا کردند.

گنگ، از تاسیس بانکی در منطقه آسیا به همین منظور خبر داد و گفت: میان برخی از کشورها یک راهروی اقتصادی ایجاد شده و لذا به دنبال یافتن ظرفیت‌های اقتصادی در منطقه جاده ابریشم هستیم.

وی درباره راه ابریشم یادآور شد: دو هزار سال پیش امپراطور چین چند نفر را برای تعیین ظرفیت‌های این مسیر مامور کرد تا ورود و خروج محصولات از این راه صورت گیرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا، مبنی بر تاثیر سفر اخیر رییس جمهوری چین بر روابط فرهنگی دو کشور گفت: سفر رییس جمهوری چین بعد از 14 سال در بالاترین سطح صورت گرفت و رییس جمهور چین در این سفر با آیت‌الله خامنه‌ای، حسن روحانی و علی لاریجانی ملاقات و دیدار داشت و درباره تحکیم روابط دو کشور به تفاهم‌هایی رسیدند.

وی افزود: ایران و چین در زمینه های فرهنگی اسناد اجرایی امضا کرده و روابط راهبردی همه جانبه بین دو کشور برقرار شد که نشان دهنده اعتماد سیاسی بیشتر بین دو کشور است و تحولات اقتصادی و روابط فرهنگی نیز شامل این اعتماد می شود.

نماینده سفیر چین گفت: دستگاه‌های فرهنگی دو کشور در حال مذاکراه هستند تا ضمن تبادلات فرهنگی روابط دو کشور از توسعه یافتگی بیشتری برخوردار باشد.

وی از گردشگری ایران به عنوان یکی از ظرفیت‌های همکاری فراوان یاد کرد و گفت: در حال حاضر گردشگران چینی رو به افزایش هستند و مناطق دیدنی شیراز و کاخ سعدآباد تهران برای آنها بسیار جذاب و جالب است.

وی با اشاره به صنایع دستی ایران از همکاری‌های دو کشور در حوزه موسیقی نیز یاد کرد و گفت: هنرمندان چینی یک سمفونی مشترک اجرا کردند و انجمن دوستی چین و ایران نیز همکاری‌های خوبی را با سفارت چین دارند.
 


دسته بندی : اخبار
برچسب‌ها: موافقت‌نامه, احیای جاده ابریشم, حمل و نقل, توسعه

 

مجتمع مدرن اطلس پلازا ( ارتفاع برج : 100 متر )

نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 0:0 - دوشنبه بیست و هفتم اردیبهشت ۱۳۹۵

مجتمع مدرن اطلس پلازا ( ارتفاع برج : 100 متر )

 

پروژه چند منظوره اطلس پلازا در تپه های عباس آباد و در حقیقت بام مرکزی پایتخت و مشرف به نمای شهر تهران تعریف شده است.
این پروژه در زمینی به مساحت ٧٥ هزار متر مربع و با زیر بنای کل ٤١٢ هزار متر مربع توسط شرکت ستاره اطلس پارس که زیر مجموعه گروه شرکت های ساختمانی ایرانیان اطلس می‌باشد در حال اجراست.
اطلس پلازا دارای ١٣٧ هزار متر مربع کاربری تجاری، ٥٩ هزار متر مربع کاربری اداری و بیش از ٥٠٠٠ جایگاه پارکینگ و علاوه بر آن فضای تفریحی، رستوران، شهربازی، نمایشگاهی، بهداشتی، فرهنگی و علاوه بر اینها هتل مدرن ٥ ستاره در بام مرکزی پایتخت می باشد.
محوطه زیبا و چشم انداز های ویژه پروژه به شهر تهران از تمام جهات و بخصوص در جبهه شمالی، این پروژه را بی‌رقیب و بی‌نظیر کرده است.
مجلل‌ترین و پرکاربردترین پروژه پایتخت در بهترین موقعیت جغرافیایی شهر قرار گرفته است.


دسته بندی : مجتمع تجاری اداری
برچسب‌ها: مجتمع, مدرن, اطلس پلازا, تهران

 

مجموعه تجاری – تفریحی اداری و اقامتی نگین کیش

نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 23:53 - یکشنبه بیست و ششم اردیبهشت ۱۳۹۵

مجموعه تجاری – تفریحی اداری و اقامتی نگین کیش

 

در فاصله 480 متری از ساحل دریا ، در بستر جزیره کیش و در امتداد ستون فقرات اصلی جزیره و در نقطه برخورد زون های اصلی گردشگری اداری ، تفریحی ، زمینی به مساحت 30.000 متر مربع واقع شده است که موقعیت و پتانسیل بسیار مناسبی جهت ایجاد یک مرکز خرید همراه با تفریح و سرگرمی و اقامت را داراست که مجموعه تجاری – تفریحی اداری و اقامتی نگین کیش نتیجه این پتانسیل و شرایط ایده آل می باشد .
به این ترتیب، مجموعه مذکور قابلیت تبدیل به یک مرکز اصلی گردشگری ، تجاری ، اداری و تفریحی و همچنین تبدیل به یک نشانه شهری را در مجاورت گره اصلی شهری جزیره (میدان سنایی) دارد.

ایده اصلی شکل گیری حجم پروژه براساس معماری و فرهنگ اصیل ایرانی برگرفته از معماری آثار تاریخی و بافت قدیم ایران می باشد . استفاده از کدهای معماری ایرانی در طراحی و شکل گیری احجام این پروژه نقش عمده ای را ایفا می کند. به این ترتیب که طرح مذکور در قالب سکانس های متنوع تاریخی از ورودی مجموعه آغاز شده و سناریویی جذاب و متنوع را از سیر تاریخ و معماری و فرهنگ ایران ارائه می دهد .
ساختار خطی اصلی پروژه در امتداد قطر زمین و ورودی های مجموعه حفظ شده اما به صورت یک حجم شیشه ای منحنی و پیوسته که از ورودی آغاز شده و در نهایت در انتهای این مسیر خطی و در بام پروژه اوج می گیرد تغییر یافته است .


دسته بندی : مجتمع تجاری اداری
برچسب‌ها: تجاری, تفریحی, اداری, اقامتی

 

قرارداد احداث اولین آزادراه 100 درصد خصوصی کشور امضا شد

نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 23:48 - شنبه بیست و پنجم اردیبهشت ۱۳۹۵

 قرارداد احداث اولین آزادراه 100 درصد خصوصی کشور امضا شد

 

 

 

معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی از امضای قرارداد مشارکت تامین مالی و احداث، نگهداری و بهره‌برداری از آزادراه چهارخطه بندرعباس - کرمان در سفر رئیس‌جمهوری به استان کرمان خبر داد و گفت: قرارداد مشارکت و ساخت این  آزادراه به طول 365 کیلومتر با سرمایه گذاری 100 درصدی بخش خصوصی به ارزش 41 هزار و 108 میلیارد ریال امضا شد.

 علی نورزاد از امضا قرارداد اولین آزادراه 100 درصد خصوصی کشور خبر داد و گفت: بر مبنای این قرارداد که از دستاوردهای سفر اخیر هیات دولت به استان کرمان به حساب می‌آید، شرکت احداث، نگهداری و بهر‌ه‌برداری آزادراه بندرعباس - کرمان با رقمی معادل 41 هزار و 108 میلیارد ریال در پنج سال که شامل یک سال مطالعه و چهار سال ساخت است، این آزادراه را احداث خواهد کرد.

وی اظهار داشت: با تصویب دولت و ابلاغ مجوز هیات وزیران در رابطه با انعقاد قرارداد مشارکت با شرکت احداث، نگهداری و بهره‌برداری از آزادراه بندرعباس - کرمان، این قرارداد پس از گذراندن مراحل قانونی به امضا رسید.

معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی طول آزادراه بندرعباس - کرمان را 356 کیلومتر عنوان کرد که بر مبنای این قرارداد در دو‌ باند عبوری رفت و برگشت اجرا خواهد شد.

نورزاد در رابطه با پیش‌بینی ترافیک عبوری این آزادراه گفت: در سال اول بهره‌برداری حدود پنج هزار و 300 وسیله نقلیه معادل 10 هزار و 700 سواری از این آزادراه عبور خواهند کرد که این رقم بنابر پیش‌بینی‌های صورت گرفته در انتهای 30 سال به حدود 23 هزار وسیله نقلیه معادل 43 هزار و 700 سواری خواهد رسید.

وی ادامه داد: آزادراه بندرعباس - کرمان در مقایسه با محور موجود حدود 136 کیلومتر کوتاهتر و زمان سفر در آن 2.5 ساعت کمتر است که احداث آن سبب رشد چشم‌گیری در میزان ترانزیت شبکه حمل‌ونقل جنوب کشور خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: بر مبنای این قرارداد دوران مشارکت در این آزادراه که حاصل جمع دوره مطالعات و طراحی، دوره احداث و دوره بهره‌برداری است از زمان تاریخ نفوذ قرارداد به مدت 35 سال است.

مدیرعامل شرکت ساخت‌ و ‌توسعه راه‌حل جبران کمبود منابع مالی در پروژه‌های عمرانی را توسعه سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی داخلی و خارجی عنوان کرد و گفت: دولت یازدهم با توجه به وجود بسترهای قانونی در چند سال اخیر نظیر کاهش دیوان‌سالاری دولتی در چرخه فنی و اجرایی کشور، کمک به توجیه‌پذیری بیشتر طرح‌ها به ویژه تأمین سهم مناسب مشارکت در هزینه‌های احداث آزادراه‌ها و حمایت از مطالعات مهندسی ارزش و ایجاد مشوق‌های قانونی لازم، بستر مناسبی را برای حضور مطمئن بخش خصوصی فراهم کرده است.

نورزاد در پایان تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در حوزه ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل را منوط به مشارکت و همدلی دولت و بخش خصوصی دانست و افزود: رویکرد دولت تدبیر و امید در این حوزه بر افزایش مشارکت بخش خصوصی متمرکز است تا به عنوان بازوی توانمند دولت سهم عمده ای در توسعه و آبادانی کشور ایفا کند.


دسته بندی : اخبار
برچسب‌ها: آزادراه, ایران, حمل و نقل, بندرعباس

 

آخرین مطالب

» مجتمع تجاری سام ( شنبه نهم دی ۱۳۹۶ )
» مجموعه ورزشی ساپکو ( شنبه نهم دی ۱۳۹۶ )
» بیمارستان تریتا ( جمعه هشتم دی ۱۳۹۶ )
» ایران مستعد گسترش بندرهای خشک است ( جمعه هشتم دی ۱۳۹۶ )
» مجموعه فرهنگی ورزشی شرکت گاز استان کرمان ( پنجشنبه هفتم دی ۱۳۹۶ )
» طراحی راه‌آهن سیدنی با پله‌های چوبی ( پنجشنبه هفتم دی ۱۳۹۶ )
» ساختمان بانک تجارت ( چهارشنبه ششم دی ۱۳۹۶ )
» تخلیه و بارگیری 4 میلیون تنی کالا در بنادر قشم ( چهارشنبه ششم دی ۱۳۹۶ )
» بیمارستان آموزشی درمانی ۵۴۰ تختخوابی شهدای تجریش ( سه شنبه پنجم دی ۱۳۹۶ )
» طبیعت پاییزی همدان ( سه شنبه پنجم دی ۱۳۹۶ )
» تکمیل نیمی از محور بابا میدان-بهبهان ( سه شنبه پنجم دی ۱۳۹۶ )
» برج مارینا ( دوشنبه چهارم دی ۱۳۹۶ )