پروژه های عمرانی ایران

دسترسی از شرق بلوار ارتش به بزرگراه امام علی(ع)   

نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 15:33 - پنجشنبه سی ام دی ۱۳۹۵

دسترسی از شرق بلوار ارتش به بزرگراه امام علی(ع)

 

 

 

به گزارش پروژه های عمرانی ایران به نقل پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مجری طرح‌های پل و ابنیه سازمان مهندسی و عمران شهر تهران ضمن اعلام خبر فوق افزود: گشایش ترافیکی مسیر شرق به جنوب در تقاطع بلوار ارتش با بزرگراه امام علی(ع) سبب تقویت ارتباط بزرگراه‌های شمال شرق تهران و همچنین مبادی ورودی مرتبط با بزرگراه ارتش با معابر جنوب شهر خواهد شد.


دسته بندی : اخبار
برچسب‌ها: شرق بلوار ارتش به بزرگراه امام علی, ع, بزرگراه, تهران

 

پیشرفت 81 درصدی طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار

نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 8:28 - پنجشنبه سی ام دی ۱۳۹۵

پیشرفت 81 درصدی طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار

 

 

 

 

 

مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان از بهره برداری فاز یک طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار تا دو ماه آینده خبر داد.

بهروز آقایی گفت: انتظار می رود تا پایان سال جاری شاهد بهره برداری کامل از فاز یک طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار باشیم.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته مراسم افتتاح این پروژه عظیم ملی با حضور رئیس جمهور صورت خواهد گرفت.

مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: بهره برداری از فاز یک طرح توسعه بندر شهید بهشتی باعث تحول اساسی در فعالیت های دریانوردی منطقه خواهد شد.

وی همچنین بر نقش موثر افتتاح این پروژه بر فعالیت های دریانوردی به ویژه با کشورهای هندوستان، افغانستان و پاکستان تاکید کرد.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان ساخت: همچنین ماه گذشته، اعضای کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامسی از طرح توسعه بندر شهید بهشتی در چابهار بازدید به عمل آوردند که این امر برای ما بسیار حائز اهمیت بود.

مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: از سوی دیگر ، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به همراه معاون تولید و صادرات و فناوری دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد نیز اواخر ماه گذشته از طرح توسعه بندر شهید بهشتی بازدید کردند.

به گفته وی، طی این بازدید ها روند پیشرفت پروژه ها و موضوعات فنی و عملیاتی از سوی مسئولان اداره بنادر و دریانوردی استان برای آنها تشریح شد.

آقایی با اشاره به اینکه هم اکنون طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار با پیشرفت 81 درصدی همراه است، بیان کرد: پیش بینی می شود ظرف یک ماه آینده تجهیزات بندری شامل سه دستگاه جرثقیل موبایل ساحلی 80 تن، دو دستگاه جرثقیل موبایل ساحلی 140 تن، سه دستگاه جرثقیل موبایل محوطه ای 50 تن، یک دستگاه جرثقیل موبایل محوطه ای 130  به این بندر انتقال یابد.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان همچنین به برگزاری نشست مشترک با رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین و ایران و روسیه اشاره کرد و گفت: در این جلسه بر سرمایه گذاری های بخش های خصوصی چین و روسیه در بندر چابهار و بهره گیری از قابلیت های انتقال کالاهای ترانزیتی از طریق این بندر تاکید شد.


دسته بندی : اخبار
برچسب‌ها: پیشرفت, توسعه بندر شهید بهشتی چابهار, ابر پروژه, چابهار

 

واریانت چشمه شیرین محور ایلام- دره شهر در آستانه بهره‌برداری

نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 18:26 - چهارشنبه بیست و نهم دی ۱۳۹۵

واریانت چشمه شیرین محور ایلام- دره شهر در آستانه بهره‌برداری

 

 

 

 

 

بازدیدمدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: در آینده نزدیک از واریانت چشمه شیرین محور ایلام- دره شهر بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش پروژه های عمرانی ایران به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام و فرماندار بدره از پروژه‌های راه و شهرسازی این شهرستان بازدید کردند.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در این بازدید گفت: پروژه راه‌سازی واریانت چشمه شیرین در مراحل پایانی است و مراحل مناقصه آسفالت این پروژه در حال برگزاری است و در صورت مساعد بودن شرایط جوی این پروژه در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

میرجعفریان در خصوص این پروژه گفت: طول این پروژه سه و نیم کیلومتر است که با بهره‌برداری از آن چند پیچ پرحادثه حذف خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همچنین از پروژه‌های در حال احداث ساختمان بخشداری چشمه شیرین و کتابخانه شماره ۲ بدره و پروژه راه‌سازی بدره- قاضی خان (بدره- سیروان) و تعریض پل‌های محور لومار- تقاطع کارخانه سیمان در شهرستان سیروان بازدید کرد و بر تسریع در اجرای این پروژه‌ها تأکید نمود.


دسته بندی : اخبار
برچسب‌ها: واریانت چشمه شیرین, ایلام, دره شهر, حمل و نقل

 

​ساخت شناور خورشیدی برای توسعه صنعت گردشگری در کشور

نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 7:44 - چهارشنبه بیست و نهم دی ۱۳۹۵

​ساخت شناور خورشیدی برای توسعه صنعت گردشگری در کشور

 

 

 

 

محققان در کشور با بهره‌گیری از انرژی‌های پاک (انرژی خورشیدی) موفق به طراحی و تولید شناور خورشیدی به منظور توسعه صنعت گردشگری شدند. 

امروزه که سوخت‌های فسیلی به عنوان یکی از عوامل آلایندگی و افزایش گرمای زمین معرفی شده‌اند، جایگزینی انرژی‌های پاک از جمله انرژی خورشیدی با آنها می‌تواند ضمن کمک به محیط زیست و ذخیره منابع زیرزمینی، در کاهش هزینه‌های مصرف‌کنندگان نیز تاثیر بسزایی داشته باشد. از این رو با تلاش فناوران در صنعت دریایی شناورهای مسافری با بهره‌گیری از انرژی‌های پاک طراحی و ساخته شد. 

حسن ضیایی، مدیر عامل شرکت طراح این شناور با اشاره به بحران انرژی در سال‌های اخیر اظهار کرد: کاهش منابع انرژی فسیلی دولت‌ها را بر آن داشته که تغییر نگرش جدی در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر را در دستور کار خود داشته باشند. در این میان جایگزینی انرژی‌های تجدیدپذیری همچون خورشیدی به جای انرژی‌های فسیلی به منظور صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش انتشار گازهای آلاینده و در یک جمله مقابله با بحران انرژی در اولویت تصمیم‌سازان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: شناور خورشیدی با ظرفیت 14 تا 18 نفر با بهره‌گیری از انرژی خورشیدی آماده ارائه به صنعت گردشگری کشور است که در نوع خود کمک قابل ملاحظه‌ای به رونق صنعت گردشگری و حفظ منابع آب و جلوگیری از آلودگی آب‌ها و دریاچه‌ها خواهد کرد.

ضیایی با اشاره به حمایت‌های صورت پذیرفته از سوی ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی گفت: این محصول نیز در لیست محصولات دانش‌بنیان این شرکت قرار گرفته و از حمایت‌های مربوطه برخوردار است. 

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: تلاش بر این بوده است در راستای بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های ساختار فعالیت‌های دریایی بویژه بخش گردشگری دریایی در سالیان گذشته به عنوان یکی از فعال‌ترین شرکت‌های تحقیقاتی/ تولیدی صنعت دریایی کشور مطالعات و برنامه‌ریزی داشته باشیم.  


دسته بندی : اخبار
برچسب‌ها: ​ساخت, شناور خورشیدی, توسعه, صنعت گردشگری

 

اتمام خط دوم راه‌آهن قزوین- زنجان تا پایان سال ۹۶

نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 19:9 - سه شنبه بیست و هشتم دی ۱۳۹۵

اتمام خط دوم راه‌آهن قزوین- زنجان تا پایان سال ۹۶

 

 

 

 

 

معاون وزیر راه وشهرسازی از تکمیل و افزایش خطوط ریلی تهران-کرج تا پایان سال‌جاری خبر داد و گفت: خط دوم قزوین- زنجان تا پایان سال ۹۶ به اتمام می رسد.

سعید محمدزاده افزود: عملیات ساخت خط دوم مسیر کرج تا قزوین در حال اتمام است و حدود نیمی از مسیر ۵۵ کیلومتری ریل‌گذاری شده است.

به گفته محمدزاده، خطوط سوم و چهارم از نو به‌عنوان یک خط جدید ساخته شد که امروز شاهد زیرسازی خطوط چهار خطه در کل مسیر هستیم که بیش از ۶۰ درصد مسیر به‌صورت چهار خطه و باقی به‌صورت سه خطه ریل‌گذاری شده است و در فاز بعدی کل مسیر به‌صورت چهار خطه ریل‌گذاری می‌شود.

این مقام مسئول گفت: از مجموع مسیر ۴۰ کیلومتری تهران-کرج، ۲۵ کیلومتر آن به‌صورت چهار خطه خواهد شد که تاکنون ۲۰ کیلومتر آن تکمیل‌شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآورشد: بدین ترتیب از تهران تا کرج علاوه بر ارائه سرویس‌های متداول برای مسیرهای طولانی، سرویس‌های حومه‌ای نیز افزایش می یابد.

محمدزاده با اشاره به روند پیشرفت چهار خطه کردن خطوط ریلی اظهار داشت: توسعه خطوط حومه‌ای در اطراف کلان‌شهرها با استفاده از ظرفیت‌های شبکه حمل‌ونقل ریلی و اتصال این مجموعه به شریان‌های کشوری در اطراف شهر تهران از چند مسیر در دست اجرا است.

وی ادامه داد: از طرف غرب کشور در مسیر زنجان- قزوین- کرج- تهران و پرند- نسیم شهر- سلطان آباد- اسلام شهر- تپه سفید- تهران و مسیر ورامین-پیشوا-گرمسار تردد بسیار است و طی دو سال گذشته با حمایت دولت از توسعه حمل‌ونقل حومه‌ای ریلی، مجموعه‌ای از اقدامات برای تکمیل این شبکه انجام شده است.

بهره‌برداری از خط دوم راه‌آهن قزوین- زنجان پایان ۹۶
محمدزاده بابیان اینکه «ایجاد خط دوم در قالب عملیات زیرسازی و روسازی از قزوین تا زنجان در حال انجام است»، گفت: در پایان سال ۹۶ می‌توان شاهد بهره‌برداری از آن باشیم زیرا ریل موردنیاز این پروژه خریداری و تأمین‌شده است و هم ‌دست‌اندرکاران بخش اجرا در حال ایجاد زیرساخت برای تراک‌بندی خط هستند.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن، افزود: بر این اساس بدون تراک بندی و بعد از تکمیل خطوط می‌توان بین تهران تا زنجان سرویس با سرفاصله ۱۵ تا ۲۰ دقیقه و بعد از تکمیل عملیات تراک‌بندی با سرفاصله بین ۷ تا ۱۰ دقیقه سرویس ایجاد کرد و زمینه مناسبی برای تردد شهروندان ایجاد کرد.

وی با اشاره به خطوط حومه‌ای تهران-گرمسار یادآور شد: کل عملیات زیرسازی با همکاری شهرداری‌ها و دست‌اندرکاران شهرهای ورامین،  پیشوا و گرمسار به سرانجام رسیده است و این آمادگی وجود دارد که در صورت بروز مشکل خاصی قبل از سال ۹۵ بتوان به‌طورقطع خط سوم و به یاری پروردگار خط چهارم را تحت سرویس قرار داد.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی پس از تکمیل خطوط سوم و چهارم در مسیر تهران-گرمسار، سرویس‌ها با سرفاصله ۱۵ دقیقه و پس از تکمیل عملیات تراک بندی سرفاصله اعزام قطارها به ۷ دقیقه کاهش می‌یابد و به خطوط یک و سه مترو تهران متصل خواهد شد.

محمدزاده با توجه به تأکید وزیر راه و شهرسازی بر راه‌آهن حومه‌ای تهران-پرند به‌منظور بهره‌مندی شهروندان به‌ویژه ساکنان مسکن مهر پرند از حمل‌ونقل مناسب و ایمن نیز اظهار کرد: طبق وعده رئیس سازمان برنامه‌وبودجه مبنی بر تأمین اعتبارات لازم برای این خط، این پروژه ظرف ۱۸ ماه به سرانجام خواهد رسید.

ابلاغ بودجه ۴۰۰ میلیارد تومانی برای راه‌آهن حومه‌ای تهران- پرند
 وی افزود: بخشی از این مسیر به‌صورت سه و بخشی دیگر به‌صورت چهار خطه و قسمتی به‌صورت دوخطه اجرا خواهد شد تا سیستم حمل‌ونقل حومه‌ای فراهم شود.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، برای اجرای پروژه راه‌آهن حومه‌ای تهران-پرند ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته‌شده که اعتبار آن ابلاغ‌شده اما بخشی از این اعتبارات تخصیص یافته و عملیات مقدماتی اجراشده است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن در ادامه به مطالعات انجام‌شده برای مسیر تهران-قم اشاره کرد و گفت: برای ایجاد قطار سریع و حومه‌ای تمام عوامل کاهنده سرعت سیر در این مسیر شناسایی و بخش قابل‌توجهی از آن رفع شده است، همچنین خط دوم مسیر در محدوده قم‌رود به‌طور کامل نصب شد و به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان داشت: بدین ترتیب مسافران در ۸۵ دقیقه می‌توانند از ایستگاه راه‌آهن تهران به ایستگاه قم در ۵۰۰ متری حرم حضرت معصومه (س) برسند.


دسته بندی : اخبار
برچسب‌ها: راه‌آهن قزوین زنجان, قزوین, زنجان, پروژه

 

مشکل آب و زمین مانع توسعه تاسیسات گردشگری در مشهد

نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 12:55 - سه شنبه بیست و هشتم دی ۱۳۹۵

مشکل آب و زمین مانع توسعه تاسیسات گردشگری در مشهد

 

 

 

 

 

 مدیر سرمایه‌گذاری و طرح‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: مهمترین دلایل و موانع توسعه تاسیسات و طرح‌های گردشگری در حال حاضر و در آینده دو مقوله سخت‌افزاری آب و زمین است.
 

حسن زمانی با بیان این که موانع متعددی بر سر راه سرمایه‌گذاران گردشگری در مشهد وجود دارد، اظهار کرد: برخی از این موانع ملی و برخی استانی هستند؛ مهمترین دلایل و موانع توسعه تاسیسات و طرح‌های گردشگری در حال حاضر و در آینده دو مقوله سخت‌افزاری آب و زمین و در حوزه نرم‌افزاری، تعدد حکمرانی و مراکز تصمیم‌گیر سرمایه‌گذاریست.

وی با بیان این که سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری دارای چند خاصیت است، افزود: اراضی مورد درخواست این بخش بسیار زیاد و بزرگتر از سایر بخش‌هاست، مثلا در استانداردهای بین‌المللی استاندارد تاسیسات گردشگری برون شهری با تراکم زیاد را 300 تا 600 هکتار تعیین کردند و سازمان جهانی جهانگردی در دستورالعمل‌های خود برای گردشگری ورزشی 200 هکتار، پارک‌ها 70 هکتار، فعالیت‌های آبی 30 هکتار را استاندارد تعیین کرده که این موضوع در طرح‌های بالادست مورد لحاظ قرار نگرفته است.

مدیر سرمایه‌گذاری و طرح‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: موضوع بعدی آب‌بر بودن و نیاز بسیار زیاد مجموعه‌های گردشگری به آب است و اساسا خود گردشگران از میانگین 120 لیتر تا 300 لیتر در روز آب‌ مصرف می‌کنند و فضای سبز و مجموعه‌های ذکر شده آب فراوانی را مصرف می‌کنند که باتوجه به توان محیطی دشت مشهد و اقلیم استان، این موضوعات مانع جدی و اساسی در این حوزه است.

وی افزود: مانع دیگر به بخش نرم‌افزاری و مقرراتی بر می‌گردد که در سطح ملی تدوین شده است و ادارات کل باید از آن پیروی کنند. به همین دلیل جمع‌بندی و یکپارچه کردن نظرات کلیه دستگاه‌ها در این رابطه امر مشکلیست که نهایتا منجر به طولانی شدن مسیر شده است.

زمانی گفت: برای حل این مشکل تدابیری در استان درنظر گرفته شده است و ستادی تحت عنوان "ستاد خدمات سرمایه‌گذاری استان" راه‌اندازی شد. همچنین رویکرد این اداره کل حرکت به سمت الکترونیکی کردن مسیرهای سرمایه‌گذاریست تا بتوانیم منجر به ایجاد شفافیت و کوتاه شدن مسیر سرمایه‌گذاری شویم.

وی با اشاره به سیمای کلی گردشگری مذهبی و زمینه‌های سرمایه‌گذاری در استان اظهار کرد: به دلیل وجود بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) هشتمین امام شیعیان جهان، مشهد مورد احترام مسلمانان اقصی نقاط عالم است و سالانه بیش از 25 میلیون زائر و توریست داخلی و خارجی رهسپار این شهر مقدس می‌شود.

مدیر سرمایه‌گذاری و طرح‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه در افق 1404 میزان مسافران سالانه مشهد به بیش از 40  میلیون زائر و مسافر خواهد رسید، یادآور شد: اکنون علاوه بر 2500جاذبه گردشگری موجود در استان، 273 اثر تاریخی، فرهنگی، جاذبه طبیعی، مذهبی، تجاری و جاذبه درمانی و پزشکی در استان به منظور جلب سرمایه‌گذار آماده شده است و شاهراه‌های ارتباطی نظیر جاده ابریشم و جذابیت‌های کویری، رباط‌ها و کاروانسراهای بین راهی در این استان وجود دارد.

وی افزود: علاوه بر مشاهیری همچون فردوسی، خیام و عطار، وجود موزه‌های بزرگ و برخورداری از بزرگترین موزه کشور و 10 درصد از موزه‌های کشور، برخورداری از بیش از 29 منطقه نمونه گردشگری در سطح بین‌المللی، ملی، استانی و محلی نشانه‌ای دیگر از وجود سرشار جاذبه‌های گردشگری و قابلیت‌های سرمایه‌گذاری در این استان است.

دسته بندی : تفریحی ورزشی گردشگری
برچسب‌ها: توسعه, گردشگری, مشهد, پروژه

 

برج میلاد قشم

نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 7:45 - دوشنبه بیست و هفتم دی ۱۳۹۵

 برج میلاد قشم

 

 

 

 

ویژگی های برج میلاد قشم

زیر بنایی به مساحت 50000 متر مربع در 18 طبقه

790 واحد تجاری

260 واحد اداری

3500 متر مربع فست فود و شهربازی

1400 متر مربع رستوران در طبقه آخر برج

23 دستگاه پله برقی

10 دستگاه آسانسور

سیستم حفاظتی دوربین های مدار بسته

سیستم اعلام و اطفاء حریق هوشمند


دسته بندی : برج
برچسب‌ها: برج میلاد قشم, قشم, برج, پروژه

 

"آسمان" اولین مشتری ایرانی سوخو

نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 13:17 - یکشنبه بیست و ششم دی ۱۳۹۵

"آسمان" اولین مشتری ایرانی سوخو

 

 

 

 

 

در حالی چند روز از نهایی شدن قرارداد خرید هواپیماهای ایرباس و بوئینگ برای ایرلاین ملی می‌گذرد که خبر می‌رسد هواپیمایی آسمان تفاهمنامه خرید هواپیما را با شرکت هواپیماسازی سوخو برای هواپیماهای سوپرجت ۱۰۰ این شرکت امضا کرده است.

طی سال 94 و ماه‌های سپری شده از سال 95 هر زمان بحث خرید هواپیما از ایرباس و بوئینگ جدی‌تر می‌شد تحرک روس‌ها نیز در راستای فروش هواپیما سوخو 100 به شرکت‌های هواپیمایی داخلی بیشتر می‌شد.

تابستان سال 94 اخبار متعددی در خصوص خرید هواپیمای سوخو ساخت روسیه توسط ایرلاین‌های ایرانی منتشر شد تا آن‌که وزیر راه و شهرسازی اواخر شهریور همان سال در این‌باره گفت: چنین هواپیمایی (سوخو) هنوز از سازمان هواپیمایی کشوری مجوز پرواز در ایران را ندارد بنابراین سازمان هواپیمایی کشور چنین خریدی را تاکنون تایید نکرده و نمی‌کند مگر آن که در آینده این نوع از هواپیما بررسی شود.

حدود دو هفته پس از اظهارنظر آخوندی، نوبت به معاون وی در سازمان هواپیمایی کشوری رسید. عابدزاده با بیان این‌که تاکنون درخواستی از ایرلاین ها برای خرید هواپیمای سوخو نداشته ایم، اظهار کرد: سازمان هواپیمایی کشوری پاسخگوی تقاضای ایرلاین های تجاری در رابطه با اظهار نظر فنی در خصوص این هواپیما است.

وی با بیان این که هیچ هواپیمایی را به لحاظ فنی نمی توان رد کرد گفت: هواپیمایی که ساخته می شود تمام مجوزهای پروازی را دارد و خرید هر هواپیمایی بستگی به برنامه ایرلاین های هوایی دارد.تمام هواپیماهایی که سامانه ایمنی را رعایت کرده اند بر اساس ظرفیت آن ها استفاده می شود و منعی در این زمینه نداریم.

این در حالی بود که نیمه‌ پاییز سال گذشته پایگاه خبری اسپوتنیک نیوز به نقل از رئیس شرکت هواپیماسازی سوخو روسیه از گفت‌وگو با ایرلاین‌های ایرانی برای فروش هواپیماهای سوخو 100 خبر داد.

ایلیا تاراسنکو در این‌باره به پایگاه مذکور گفته بود: «این شرکت ممکن است پس از لغو کامل تحریم ها علیه ایران، حدود 100 فروند هواپیمای سوپرجت سوخوی 100 به ایران تحویل دهد.علاقمندی بالایی وجود دارد. ما انتظار داریم حدود 100 فروند هواپیما تحویل دهیم... ما در مورد این تحویل ها با ایرلاین های احتمالی ایرانی گفت و گو کرده ایم و انتظار داریم حدود 100 فروند هواپیما (تحویل داده شود.)»

وی افزود: همچنین ممکن است پس از بررسی ظرفیت های صنعتی ایران و کسب مجوزهای لازم، این کشور در فرآیند تولید سوخوهای سوپرجت 100 مشارکت کند. به گفته تاراسنکو، تهران ممکن است اجزایی برای بدنه هواپیماهای سوخوی سوپرجت 100 تولید کند و خدمات پس از فروش مربوط به آنها را ارائه دهد.

در ادامه دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در واکنش به ادعای رئیس شرکت هواپیماسازی سوخو روسیه مبنی بر تحویل 100 فروند هواپیما به ایرلاین‌های ایرانی پس از لغو تحریم‌ها گفت: بحث جدی در خصوص خرید هواپیمای سوخو در سطح شرکت‌های هواپیمایی داخلی وجود ندارد.

اسعدی‌سامانی با یادآوری این‌که شرکت‌های سازنده هواپیما در دنیا محصولات خود را به ایرلاین‌های داخلی عرضه کرده‌اند، بیان کرد:‌هنوز هیچ قراردادی برای خرید هواپیما بیان شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و سازندگان هواپیما امضا نشده است.

وی در عین حال ادامه داد:‌ البته شاید مقامات بالاتر مذاکره‌ای در این رابطه داشته‌اند که از آن اطلاعی نداریم.

اصرار روس‌ها و انکار مقامات ایرانی طی سال گذشته و تا آخرین ماه پاییز امسال ادامه داشت تا این‌که 26 آذرماه پایگاه خبری اسپوتنیک این بار از امضای تفاهمنامه بین شرکت "سوخو"، به عنوان بزرگ ترین تشکیلات هواپیماسازی روسیه برای فروش هواپیمای مسافربری سوپرجت 100 با یکی از شرکت های هواپیمایی ایران خبر داد.

این پایگاه خبری اما اشاره به نام شرکتی که روس‌ها با آن برای فروش سوخو 100 به تفاهم رسیده‌اند، نکرده است. پیگیری‌های تسنیم حاکی از آن است که هواپیمایی آسمان شرکتی بوده که تفاهمنامه خرید سوخو را با روس‌ها امضا کرده است. این‌گونه به نظر می رسد این شرکت با همراهی رئیس سال‌های نه چندان دور خود به دنبال استفاده از هواپیماهای روسی در ناوگان خود است. 

سال 93 نیز رسانه‌ای روسی از مذاکره وزاری نفت ایران و روسیه برای راه‌اندازی خطو تولید ورود هواپیماهای توپولف 204 به ناوگان هوایی کشورمان خبر دادند.

 

منبع : خبرگزاری تسنیم


دسته بندی : اخبار
برچسب‌ها: ایران, روسیه, هواپیما, حمل و نقل

 

روایت روزنامه‌نگار مالزیایی از سفر به ایران

نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 7:58 - یکشنبه بیست و ششم دی ۱۳۹۵

روایت روزنامه‌نگار مالزیایی از سفر به ایران

 

 

 

 

 

پس از روی کارآمدن دولت یازدهم، تعداد قابل ملاحظه‌ای روزنامه‌نگار از کشورهای مختلف ضمن سفر به ایران، سفرنامه‌هایی را در رسانه‌های خود منتشر کردند که به باور کارشناسان منشأ بسیاری از سفرهای دیگر به کشورمان شده است؛ گزارش‌هایی که در نشریات بین‌المللی نظیر گاردین، دیلی میل، نشنال جئوگرافیک و... منعکس‌کننده جاذبه‌های ایران بوده‌اند.

 
در تازه‌ترین روایتی که از سوی یک روزنامه‌نگار در یک رسانه خارجی صورت گرفته، روزنامه‌نگار سان دیلی مالزی جنبه‌های مختلف گردشگری ایران را تشریح کرده است. تان سیوک چو در روایت خود از ایران نوشته است: «مکان‌های تاریخی گسترده، معماری منحصر به فرد، باغ‌های بسیار زیبا، یک درخت قدیمی سرو 4 هزار و 500 ساله و مهندسی بومی، ایران را به مقصدی بی‌نظیر تبدیل کرده است.» به باور او، سفر به ایران یکی از بایدهای زندگی است.

این روزنامه نگار مالزیایی در ادامه گزارش خود یادآور شده است که تاریخ درخشان ایران باعث ثبت 21 اثر تاریخی آن در یونسکو شده و با این رقم، ایران پس از چین با50 اثر و هند با 35 اثر در جایگاه سوم آسیا قرار دارد.  تان سیوک چو درباره جزئیات سفر خود به ایران نیز توضیح داده است: «اخیرا 10 نفر از ما با موتورسیکلت در سفری 13 روزه مساحت 980 کیلومتری بین شیراز– تهران را پیمودیم و در این مسیر از تخت جمشید، پاسارگاد، یزد، میبد، ابیانه، اصفهان، کاشان و قم دیدن کردیم که مناطق بسیار شگفت‌انگیزی بودند.»

وی از قم به‌عنوان دومین شهر مذهبی ایران یاد و تخت جمشید را به‌عنوان برجسته‌ترین اثر تاریخی کشورمان عنوان کرده است. این روزنامه‌نگار مالزیایی، با اشاره به امپراتوری داریوش هخامنشی به‌عنوان بزرگ‌ترین امپراتوری آن زمان، خاطرنشان کرده است: «ثروت گسترده تخت جشمید از سوی پلوتارک از تاریخ‌‌نگاران یونان باستان این‌گونه ذکر شده است که قبل از سوزاندن ساختمان‌های چوبی و سنگی در 330 سال قبل از میلاد مسیح، اسکندر مقدونی به 10 هزار قاطر و پنج هزار شتر به منظور غارت اموال تخت جمشید نیاز داشته است!» هتل داد یزد، کاروانسرای زین‌العابدین، مسجد جامع اصفهان، ساختمان‌های ابیانیه و کاشان از دیگر اماکن تاریخی هستند که این گردشگر مالزیایی به تشریح آنها پرداخته است.

ساختار بادگیرهای ایرانی نیز وی را تحت تاثیر قرار داده و در این‌باره نوشته است: «علاوه بر سازندگان عالی، ایرانیان در زمان باستان مهندسان زبده و مبتکری بوده‌اند. بادگیرهایی که برای هدایت باد و خنک نگه‌داشتن لایه‌های زیرزمینی و محصولات موجود در آن مورد استفاده قرار می‌گرفته است، از سوی ایرانیان باستان ساخته شده است.»

این روزنامه‌نگار گردشگر در پایان، ایران را برای کسانی که قصد خرید دارند گنجینه‌ای از صنایع‌دستی شامل نقاشی‌های مینیاتوری، تابلو فرش، گلیم، گلدوزی، جعبه‌های معرق یا خاتم‌کاری، منسوجات پنبه و قلمکاری و همچنین موادغذایی محلی مانند زعفران، پسته، آجیل، بادام زمینی و... معرفی کرده است.
 
منبع : روزنامه دنیای اقتصاد

دسته بندی : تفریحی ورزشی گردشگری
برچسب‌ها: روزنامه‌نگار مالزیایی, ایران, گردشگری, تفریحی

 

بزرگترین تقاطع غير همسطح کاشان به زودی گشایش می یابد

نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 13:22 - شنبه بیست و پنجم دی ۱۳۹۵

بزرگترین تقاطع غير همسطح کاشان به زودی گشایش می یابد

 

 

 

 

 

معاونت فنی و عمرانی شهرداری کاشان از پیشرفت 98 درصدی و گشایش تقاطع غیرهمسطح مصلی بقیه الله اعظم کاشان با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال خبرداد.

 مهیار گرانمهر با بیان اینکه تقاطع غير همسطح مصلي بزرگترين پروژه شاخص زير ساختي آماده گشایش کاشان محسوب مي شود، اظهار کرد: تقاطع غير همسطح مصلي با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت در طول دو سال اجرا شده است.
 

وي تصريح کرد: اين تقاطع داراي سه دهنه به طول 30، 48 و 30متر است و در حال حاضر بيش از 98درصد پيشرفت فيزيکي دارد.
 
معاونت فنی و عمرانی شهرداری کاشان خاطر نشان کرد: مسير عبوري روي پل مصلي به طول 108 متر شامل دو لاين اصلي و يک لاين اضطراري بوده و ميدان زيرپل به قطر 65متربا طرح اسلیمی طراحي شده است که اين نوع طراحي با معماري اصيل اسلامي کاشان در کنار مصلي بقيه الله اعظم همخواني داشته و از نظر بصري بيانگر معنويت مصلي و قدمت شهر تاريخي کاشان است.

 

گرانمهر ادامه داد: تقاطع غير همسطح مصلي بقيه الله اعظم نقش مهمي در کنترل ترافيک شهري و دسترسي به کمربند شهري يا معابر داخل شهر را ایجاد خواهد کرد.
 
وی با بيان اينکه تقاطع غیرهمسطح مصلي و میدان زیر آن به نمادی از کاشان مدرن و روبه پیشرفت بدل خواهد شد، تاکيد کرد: با توجه به ازدحام جمعيت و برگزاري نماز جمعه، موقعيت اين پل مي تواند ضامن جان نمازگزاران به ويژه در ايام پيک گردشگري باشد.

دسته بندی : اخبار
برچسب‌ها: تقاطع غير همسطح, کاشان, اصفهان, پروژه

 

آخرین مطالب

» مجتمع تجاری سام ( شنبه نهم دی ۱۳۹۶ )
» مجموعه ورزشی ساپکو ( شنبه نهم دی ۱۳۹۶ )
» بیمارستان تریتا ( جمعه هشتم دی ۱۳۹۶ )
» ایران مستعد گسترش بندرهای خشک است ( جمعه هشتم دی ۱۳۹۶ )
» مجموعه فرهنگی ورزشی شرکت گاز استان کرمان ( پنجشنبه هفتم دی ۱۳۹۶ )
» طراحی راه‌آهن سیدنی با پله‌های چوبی ( پنجشنبه هفتم دی ۱۳۹۶ )
» ساختمان بانک تجارت ( چهارشنبه ششم دی ۱۳۹۶ )
» تخلیه و بارگیری 4 میلیون تنی کالا در بنادر قشم ( چهارشنبه ششم دی ۱۳۹۶ )
» بیمارستان آموزشی درمانی ۵۴۰ تختخوابی شهدای تجریش ( سه شنبه پنجم دی ۱۳۹۶ )
» طبیعت پاییزی همدان ( سه شنبه پنجم دی ۱۳۹۶ )
» تکمیل نیمی از محور بابا میدان-بهبهان ( سه شنبه پنجم دی ۱۳۹۶ )
» برج مارینا ( دوشنبه چهارم دی ۱۳۹۶ )