پروژه های عمرانی ایران

طراحی تقاطع غیرهمسطح سه راه شهریار

نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 9:12 - شنبه سی ام بهمن ۱۳۹۵

طراحی تقاطع غیرهمسطح سه راه شهریار

 

 

 

 مهندس مهدی رمضانی غیرهمسطح‌سازی تقاطع بزرگراه فتح با جاده سعیدآباد را سبب تسهیل دسترسی شرق به جنوب در محل این تقاطع دانست و افزود: تامین این گردش ترافیکی از طریق یک مسیر زیرگذر، نه تنها سبب کاهش گردش‌های اضافی در بزرگراه فتح می‌شود بلکه زمان سفر به شهرستان‌های شهریار و باغستان را نیز کاهش می‌دهد.


دسته بندی : اخبار
برچسب‌ها: تقاطع غیرهمسطح, سه راه شهریار, تهران, پروژه های عمرانی

 

دستور اردوغان برای کمک ترکیه به گردشگری ایران

نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 9:10 - شنبه سی ام بهمن ۱۳۹۵

دستور اردوغان برای کمک ترکیه به گردشگری ایران

 

 

 

 

 

معاون وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه با اشاره به دستور رئیس‌جمهوری این کشور، گفت: «این دستور صریح رجب طیب اردوغان است که در حوزه گردشگری باید به ایران کمک کنیم.» به‌گزارش میراث آریا، حسین پایمان در دیدار با معاون گردشگری کشورمان، همراهی ترکیه و ایران را مایه مسرت دوستان دو کشور و ناراحتی دشمنانشان دانست و خاطرنشان کرد: «به ‌عنوان معاون وزیر گردشگری ترکیه ترجیح می‌دهم گردشگران ترکیه‌ای به‌جای اسپانیا، ایتالیا و دیگر کشورهای اروپایی به ایران سفر کنند اما مسوولان ایرانی باید کشورشان را به مردم ترکیه معرفی کنند.»

 
وی در ادامه پیشنهاد کرد برای معرفی بیشتر ایران به شهروندان ترکیه‌ای، پروژه‌ای مشترک اجرایی شود تا براساس آن روابط فرهنگی میان دو کشور گسترش یابد. او تاکید کرد که از طریق برگزاری کنفرانس‌های مشترک، روزهای فرهنگی، جشنواره‌ها و برخی اقدامات دیگر، می‌توان اشتراکات فرهنگی را به‌نمایش گذاشت و ظرفیت‌های گردشگری ایران را به شهروندان ترکیه معرفی کرد. معاون وزیر گردشگری ترکیه با تاکید بر اینکه هیچ منعی برای توسعه روابط نخواهیم داشت، یادآور شد: «رئیس‌جمهوری ترکیه دو ماموریت مهم در این سفر به من داد: اول اینکه به ایران بیایم و ببینم که شما چه می‌خواهید؛ ما یک برگه سفید در مقابل شما می‌گذاریم که خواسته‌هایتان را بنویسید تا به شما کمک کنیم. مورد دوم نیز مربوط به حل مساله پروازهای چارتر است.»
 
 

دسته بندی : اخبار
برچسب‌ها: ترکیه, ایران, تفریحی, سرمایه گذاری

 

مجتمع رفاهی مارال ستاره

نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 8:41 - جمعه بیست و نهم بهمن ۱۳۹۵

مجتمع رفاهی مارال ستاره

 

 

 

این مجتمع در زمینی به مساحت ۲۶۰۰۰ متر مربع و زیربنایی حدود ۳۰۰۰ متر مربع در کیلومتر ۶۵ جاده نیشابور – سبزوار واقع شده است.
این مجتمع دارای امکاناتی نظیر جایگاه عرضه سوخت، انواع رستورانها و فروشگاه های عرضه محصولات و خدمات می باشد و هم اکنون در حال بهره برداری و خدمات رسانی به مسافران است.

 


دسته بندی : مجتمع تجاری اداری
برچسب‌ها: مجتمع, مارال ستاره, نیشابور, سبزوار

 

5 بازار سرمایه‌گذاری توریسم ایران

نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 1:30 - جمعه بیست و نهم بهمن ۱۳۹۵

5 بازار سرمایه‌گذاری توریسم ایران

 

 

 

 

 

سرمایه‏ گذاران خارجی فعال در زمینه‏های گردشگری و هتلداری، نمایندگانی از شرکت‌هایی همچون هتل‏های آکور، هتل‏های روتانا، لینک‏می، عربیا مانیتور، دوتچه هاسپیتالیتی، اینکوبما، TRI هاسپیتالیتی، گروه ZAS، هتل‏های ملینا و... دیروز و امروز در جریان همایشی در هتل اوین گرد هم آمده‏اند تا تجارب خود را درباره بازار ایران با یکدیگر به اشتراک بگذارند، چالش‏های این بازار را بررسی کنند و در راستای امکان‏سنجی سرمایه‏گذاری در این بازار اقدام کنند.
رئیس سازمان میراث‏فرهنگی، صنایع‏دستی و گردشگری در آغاز این همایش ضمن تبیین دیدگاه دولت ایران نسبت به سرمایه‏گذاری خارجی در کشور گفت: «اگرچه گردشگری ایران قبل از برجام به‏دلایلی چون رویدادها و رخدادهای خواسته یا ناخواسته بین‏المللی و سیاست‌ها و تصمیمات مغرضانه برخی از دولت‏های خارجی که اجتناب از سفر به ایران را ترغیب و تشویق می‏کردند، در برهه‏ای از زمان با کاهش تعداد گردشگران ورودی مواجه شد، اما جذابیت‏های ذاتی و پویایی فرهنگی تاریخ و تمدن این سرزمین به‏عنوان یک ظرفیت و انرژی نهفته، اکنون با گشایش در فضای بین‏المللی آزاد شده و میزان تقاضای ملت‏ها و کوشش‏ها و کشش‏های گردشگران جهانی برای گردشگری در ایران افزایش یافته است.»

احمدی‌پور با بیان اینکه مشارکت سرمایه‏گذاران داخلی و خارجی و اجرای طرح‌های گردشگری برای ما اولویت دارد و فراهم آوردن فضای مناسب برای معرفی فرصت‏های بالقوه سرمایه‏گذاری در ایران اسلامی از اهداف دولت تدبیر و امید است، یادآور شد: «در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تصویب سه پروژه تدوین بسته حمایت از کارهای تولید صنایع‏دستی و فرش، ایجاد ظرفیت‏های جدید در هتلینگ و تدوین بسته حمایت از گردشگری مورد توجه قرار گرفته است.» معاون رئیس جمهوری در حاشیه این همایش نیز ضمن دیدار با مدیر منطقه خاورمیانه و آفریقای گروه هتل‏های آکور، آمادگی ایران را برای ساخت هتل‏های فرودگاهی در دیگر فرودگاه‏‏های کشور اعلام کرد.
 
سیاست‌هایی برای جذب سرمایه خارجی
مدیرکل دفتر سرمایه‏گذاری خارجی وزارت اقتصاد نیز در این کنفرانس بین‏المللی، بر نقش مهم سرمایه‏گذاری خارجی در اقتصاد ایران تاکید کرد و گفت: «ایران یکی از جذاب‏ترین کشورها برای سرمایه‏گذاری در زمینه گردشگری است از این رو ما با سیاست‌هایی که اتخاذ کرده‏ایم سرمایه‏گذاران را به این کار تشویق می‏کنیم.» احمد جلالی با اشاره به برخی از این سیاست‌ها افزود: «ما نظام مالیاتی رقابتی داریم؛ صندوق توسعه ملی تاسیس کرده‏ایم برای کمک به سرمایه‏گذاری بخش خصوصی؛ مناطق آزاد برای فعالیت‏های اقتصادی داریم و.... همچنین ارائه ساختار حقوقی مناسب در این راستا و جلوگیری از مالیات‏های مضاعف بخشی از تعهدی است که دولت‌ها برای توسعه سرمایه‏گذاری‏ها به عهده دارند.»

وی خاطرنشان کرد: «دسترسی به بازار 450میلیون نفری همسایه‏ها، نیروی کار جوان، قیمت رقابتی در تولید مواد اولیه، شرایط و اقلیم مناسب و همچنین زیرساخت‏های موجود مواردی هستند که باعث می‏شوند ایران زمینه‏ای برای فعالیت سرمایه‏گذاران باشد.» این مقام مسوول در پایان از سرمایه‏گذاران دعوت کرد که به فرصت‏های موجود عرصه گردشگری و هتلداری ورود پیدا کرده و در آنها سرمایه‏گذاری کنند.
 
چالش سرمایه‌گذاران با قیمت‌های دستوری
کریستوفر هیوت، مدیر ارشد TRI هاسپیتالیتی، در جریان نخستین پنل تخصصی این کنفرانس به‌عنوان «چشم‏انداز اقتصادی ایران» با نگاهی موشکافانه به بازار گردشگری کشورمان گفت: «شکی نیست که این کشور پتانسیل بسیاری برای گردشگری دارد. با این حال هنوز چالش‏هایی در این زمینه به چشم می‌خورد و عدم امکان استفاده از کارت‏های اعتباری یکی از این چالش‏ها است.» او ضمن اشاره به سهم 3/ 2 درصدی این صنعت در GDP ایران خاطرنشان کرد: «فقدان نقدینگی و عدم اطمینان از بازگشت سرمایه، چالش‏هایی است که پیش‏روی سرمایه‏گذاران قرار گرفته.»

هیوت نرخ‏گذاری دستوری را نیز مانعی در مقابل ورود سرمایه‏های خارجی به صنعت هتلداری ایران دانست و تصریح کرد: «در هتل‏های لوکس لازم است گاهی قیمت‏ها خیلی بالا باشد اما وقتی هتلدار می‏بیند که خودش نمی‏تواند در این زمینه قیمت‏گذاری کند، به سرمایه‏گذاری در این بخش ورود نخواهد کرد. البته می‏دانم که تعدادی از مالکان داخلی هتل‏ها در حال رایزنی برای آزادسازی این نرخ هستند اما تاکنون به صورت عینی چیزی مشاهده نکرده‏ایم و اتفاقی نیفتاده است.»

او از تهران، تبریز، اصفهان، شیراز و مشهد به‌عنوان 5 بازار مهم سرمایه‏گذاری گردشگری و هتل‌سازی در ایران نام برد. به باور مدیر ارشد TRI هاسپیتالیتی، اگرچه تهران در سال 2015 رقم 2/ 1 میلیون گردشگر خارجی را ثبت کرده اما بازار هتل در این شهر نادیده گرفته شده است. او در این باره تصریح کرد: «تهران نیاز به 2هزار اتاق هتل دارد.» هیوِت ایجاد هتل‏های لوکس و در کنار آن هتل‏های کم‏ستاره را از فرصت‏های سرمایه‏گذاری تهران برشمرد.وی درباره اصفهان نیز گفت: «مسوولان این شهر تلاش می‏کنند که اصفهان تبدیل به مقصدی بی‏بدیل شود.» به گفته هیوِت تقاضای هتل در این شهر بیشتر داخلی و شرکتی است و ایجاد هتل‏های سنتی و کوچک در اطراف نقش‌جهان، از جمله فرصت‏های سرمایه‏گذاری در اصفهان به شمار می‏رود.

مدیر ارشد TRI هاسپیتالیتی از مشهد نیز به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار هتل ایران یاد کرد و افزود: «این شهر به‌خاطر زیارتگاهی که دارد گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را به خود جذب می‏کند و همین باعث شده ظرفیت هتل‏های مشهد بین 60تا 65درصد در سال اشغال باشد.» وی با بیان اینکه از فضاهای حرم امام رضا در مشهد به درستی استفاده نمی‏شود، این موضوع و بازسازی هتل‏ها را ازجمله فرصت‏های سرمایه‏گذاری در این شهر عنوان کرد. هیوِت پیش‏بینی کرد که به‌دلیل رشد فضاهای تفریحگاهی، مشهد به‌زودی میزبان گردشگران غیرزیارتی نیز باشد و از این حیث نیز گردشگری این شهر توسعه یابد.

وی در ادامه سخنانش، شیراز را دروازه آثار باستانی ایران خواند و تصریح کرد: «بازار هتل در این شهر متنوع است. از سوی دیگر گردشگری پزشکی نیز در این شهر اهمیت دارد.» براساس تحقیقات این فعال بخش خصوصی، در مرکز شهر شیراز نیاز به هتل‏های سنتی بیشتری احساس می‏شود و لازم است هتل‏های میان‏مقیاس در این منطقه ایجاد شود. مدیر ارشد TRI هاسپیتالیتی بر اهمیت تبریز نیز به‌دلیل نزدیکی به عراق و ترکیه تاکید کرد و گفت:‏ «تعداد هتل‏ها در این شهر محدود است و سالانه 70درصد هتل‏ها اشغال هستند که بیشتر بازار داخلی و شرکتی را به خود اختصاص می‏دهند.» او ایجاد هتل‏های میان‌مقیاس را در تبریز نیز به سرمایه‏گذاران توصیه کرد.
 
سرمایه‏گذاران خارجی چه می‌خواهند؟
چهار مدیرعامل از چهار شرکت روتانا، اکور، لینک‏می و دوتچه هاسپیتالیتی نیز در پنل تخصصی مدیران عامل، فرصت‏ها و چالش‏های صنعت گردشگری ایران، قابلیت‏ سازگاری و انتظارات در این زمینه را به بحث گذاشتند. استیون داینس، مدیرعامل اجرایی خدمات هتلی آفریقا و خاورمیانه آکور، در این پنل با اشاره به اینکه ایران بیش از آنکه فکر می‏کنیم از نظر عملیاتی برای سرمایه‏گذاری آماده است، تصریح کرد: «ایران همچنین از نظر آموزشی نیز اقدامات مختلفی را در عرصه هتلداری و گردشگری صورت داده است و از این حیث نیز آمادگی دارد.»

او چالش اصلی در زمینه سرمایه‏گذاری در هتلداری ایران را عدم آشنایی سرمایه‏گذاران با اپراتورهای ایرانی دانست و با اشاره به پروژه ساخت هتل فرودگاهی در فرودگاه امام خمینی گفت: «در آن پروژه یک بانک ایرانی این ریسک را پذیرفت که هتلی را ایجاد کند و پس از آن به آکور برای اداره و راه‏اندازی آن اعتماد کرد. همین باعث توسعه آن بخش شد.»
داینس ضمن تاکید بر نیاز ایران مبنی بر برندسازی، شهرهای مذهبی ایران را در جذب گردشگر مهم ارزیابی کرد.

مدیرعامل اجرایی خدمات هتلی آفریقا و خاورمیانه آکور با اشاره به فاصله‏ای که بین ابراز علاقه سرمایه‏گذاران خارجی به سرمایه‏گذاری در گردشگری ایران و انجام قطعی آن وجود دارد، تصریح کرد: «آنچه باعث می‏شود این فاصله از بین برود، این است که دولت ایران نشان دهد هر اتفاقی که بیفتد، گردشگری به هرحال اولویت آنها خواهد بود. این امر باعث ایجاد اعتماد می‏شود.» او با یادآوری اهمیت گردشگران داخلی اظهار کرد: «ما اغلب می‏خواهیم گردشگران خارجی را جذب کنیم درحالی که بازار داخلی بسیار اهمیت دارد. در واقع حوزه بسیار گسترده‏ای در این زمینه وجود دارد که باید از آن بهره گرفت. از سوی دیگر ایران در بخش گردشگری محلی نیز ظرفیت‏های بسیار خوبی دارد.» داینس در بخش پایانی سخنانش روشن‏سازی برنامه‌های دولت ایران را مقدمه‏ای برای توسعه سرمایه‏گذاری‏های خارجی در این زمینه عنوان و تاکید کرد: «همچنان برای سرمایه‏گذاران قطعیتی وجود ندارد.»

باسم ترکاوی، مدیرعامل اجرایی لینک می‌گلوبال که از سال گذشته دفتری در ایران افتتاح کرده، نیز در این پنل در پاسخ به این سوال که چرا هم‏اکنون موقعیت ایران برای توسعه هتلی مناسب است، تصریح کرد: «برخی موارد خارج از دست ما است؛ مانند وضعیت سیاسی و تنش‏های موجود که البته نقش مهمی در دور نگه داشتن ایران از گردشگری ایفا کرد. با این‌همه تغییراتی را شاهد بودیم و می‏توانیم امیدوار باشیم که سایر چالش‏های موجود نیز کم‏رنگ شود.» وی ادامه داد: «در این میان چیزهایی هم در دست ما است؛ اینکه ریسک و به این بازار اعتماد کنیم.» ترکاوی با اشاره به سرمایه‏گذارانی نظیر روتانا که در شرایط سخت ایران، به این کشور آمدند و اقدام به سرمایه‏گذاری کردند، خاطرنشان کرد: «باید برای سرمایه‏گذاران دو موضوع را روشن کنیم؛ یکی اینکه خطری سرمایه آنها را تهدید نمی‏کند و دیگری اینکه این بازار جذاب است.»

مدیرعامل اجرایی لینک می‌گلوبال چالش اصلی ایران در جذب سرمایه‏خارجی را ارتباط گرفتن و معرفی این بازار عنوان کرد و افزود: «ما در شرکت خود سعی می‏کنیم پکیج سرمایه‏گذاری آماده کنیم و در پرتالی که تا تابستان راه‏اندازی خواهیم کرد، سرمایه‏گذاران را توجیه کنیم.» او یادآور شد: «سرمایه ‏های بسیاری در ایران جریان دارد اما همواره در بخش‏های سنتی به‌کار گرفته می‏شود که باید با توضیح و تبیین برای سرمایه‏گذاران، مسیر حرکت سرمایه را تغییر داد.»عمر کادوری، رئیس‌کل و مدیرعامل اجرایی روتانا نیز خواستار آن شد که دولت ایران برخی اموالش را به صورت لیزینگ و برای 50سال واگذار کند تا سرمایه‏ به زیرساخت‏ها جذب شود.پونت چاتوال، مدیرعامل اجرایی دوتچه هاسپیتالیتی نیز ترسیم یک چشم‏انداز عملی را در مقابل سرمایه‏گذار، راهی دانست که او می‏تواند از طریق آن احساس راحتی کند.
 

دسته بندی : اخبار
برچسب‌ها: سرمایه‌گذاری, اصفهان, تبریز, تهران

 

پیشرفت 75 درصدی عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیرهمسطح بزرگراه‌های امام‌رضا(ع) و شهید نجفی رستگار

نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 13:31 - پنجشنبه بیست و هشتم بهمن ۱۳۹۵

پیشرفت 75 درصدی عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیرهمسطح بزرگراه‌های امام‌رضا(ع) و شهید نجفی رستگار

 

 

 مهندس قاسم مالدار ضمن اعلام پیشرفت 75 درصدی عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح بزرگراه‌های امام رضا(ع) و شهید نجفی رستگار، از اتمام عملیات بتن‌ریزی عرشه و کوله‌های پل شرق به جنوب این تقاطع خبر داد و گفت: تکمیل عملیات احداث شیبراهه‌های این پل جهتی همانند بیشتر پل‌های تقاطع ثامن منوط به رفع معارضات ملکی است.


دسته بندی : اخبار
برچسب‌ها: پیشرفت, پروژه, تقاطع غیرهمسطح, تهران

 

کشتیرانی دریای خزر در مجتمع بندری کاسپین

نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 0:28 - پنجشنبه بیست و هشتم بهمن ۱۳۹۵

کشتیرانی دریای خزر در مجتمع بندری کاسپین

 

 

 

 

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از آمادگی کشتیرانی دریای خزر به‌منظور سرمایه‌گذاری در پس‌کرانه مجتمع بندری کاسپین خبر داد.
 
 رضا مسرور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از آمادگی کشتیرانی دریای خزر به‌منظور سرمایه‌گذاری در پس‌کرانه مجتمع بندری کاسپین خبر داد و افزود : هم‌اکنون چهار پست اسکله، مخازن سوخت، تعدادی انبار و سردخانه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و یک پست اسکله با سرمایه‌گذاری سازمان در مجتمع بندری کاسپین در حال ساخت است که دو پست این اسکله‌ها آماده افتتاح است و شرکت کشتیرانی دریای خزر با سرمایه‌گذاری و فعالیت در این مجتمع بندری و افزایش حمل و نقل دریایی می‌تواند مکمل مجتمع بندری کاسپین در توسعه مبادلات تجاری ایران با کشورهای حاشیه خزر باشد و باید تلاش کنیم تا از ظرفیت دریای خزر حداکثر بهره‌برداری را برای کشور داشته باشیم.
 
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر نیز با تبیین اهداف و عملکرد کشتیرانی دریای خزر در نخستین دیدار کاری خود با مدیرعامل سازمان گفت: توسعه کشتیرانی در حوزه خزر مهم‌ترین اولویت این شرکت بوده، که در این راستا منطقه آزاد انزلی با ساخت و تأثیر بسزایی در راستای تکمیل حمل و نقل ترکیبی و صادرات کالا از بنادر ایران داشته باشد.
 
مهرداد باقری‌نژاد در ادامه با تشریح اهمیت کریدور نستراک، اتصال راه‌آهن به مجتمع بندری کاسپین افزود: مسیر کریدور نستراک امن‌ترین مسیر فعالیت‌های تجاری برای انتقال کالا از اروپا به آسیا محسوب می‌شود و منطقه آزاد انزلی به‌خوبی توانسته است در همایش‌ها و تعاملات بین‌المللی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این کریدور را به فعالان اقتصادی و تجار در سطح داخلی و خارجی ارائه دهد و با اتصال ریل به این مجتمع بندری، کالا پس از تخلیه در منطقه آزاد انزلی از طریق ریل به بندر چابهار و از آن طریق به دریاهای آزاد انتقال پیدا می‌کند.
 
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر در ادامه با اعلام آمادگی این شرکت برای سرمایه‌گذاری ساخت انبار در پس‌کرانه مجتمع بندری کاسپین گفت: منطقه آزاد انزلی با قرار گرفتن در خارج از محدوده شهری پس‌کرانه بسیار مناسبی را برای ساخت انواع انبار و سردخانه به‌منظور ارائه خدمات بیشتر به تجار و فعالان اقتصادی دارد و شرکت کشتیرانی دریای خزر آمادگی لازم را دارد تا در بخش ساخت سردخانه و انبار در مجتمع بندری کاسپین فعالیت کند.
 
حدود 35 درصد حمل کالاها در بنادر شمالی کشور توسط شرکت کشتیرانی دریای خزر انجام می‌شود و 24 فروند کشتی در مالکیت کشتیرانی دریای خزر است.

دسته بندی : اخبار
برچسب‌ها: کشتیرانی, دریای خزر, مجتمع بندری کاسپین, مازندران

 

آغاز عملیات احداث سقف زیرگذر کوی نصر

نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 22:23 - چهارشنبه بیست و هفتم بهمن ۱۳۹۵

آغاز عملیات احداث سقف زیرگذر کوی نصر

 

 

 

 مهندس محمدحسن وساق مجری طرح‌های پل و ابنیه سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با بیان آنکه از 805 حلقه شمع موردنیاز برای احداث زیرگذر کوی نصر، 165 حلقه شمع حفاری و بتن‌ریزی گردیده و بیش از 185 حلقه شمع با موفقیت حفاری شده است، افزود: متعاقب اجرای انحراف ترافیک در مسیر کندروهای بزرگراه شهید چمران، عملیات احداث سقف زیرگذر از دو جبهه شرقی و غربی آغاز شده است.


دسته بندی : حمل و نقل
برچسب‌ها: پروژه های عمرانی, تهران, شهرداری تهران, پروژه

 

سرمایه‌گذاری ۹ هزار میلیارد تومانی درمجموعه بنادر کشور

نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 0:10 - چهارشنبه بیست و هفتم بهمن ۱۳۹۵

سرمایه‌گذاری ۹ هزار میلیارد تومانی درمجموعه بنادر کشور

 

 

 

 

 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی‌گفت: فراخوان سه طرح ایجاد سیلو درمنطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) انجام شده است‌که با استقبال سرمایه گذاران روبه رو بوده اما مشکل اصلی در اجرای این طرح‌ها کمبود زمین‌ برای واگذار به سرمایه گذاران است .

به گزارش پروژه های عمرانی ایران به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدسعیدنژاد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، از نقش ایثارگرانه و فداکارانه کارکنان سازمان بنادر و دریانوردی طی دوران دفاع مقدس در بندرامام خمینی(ره) و آبراه خورموسی که برای تداوم چرخه حمل و نقل کالا جان خود را تقدیم میهن اسلامی کردند تجلیل کرد.

وی در ادامه با اشاره به حجم سرمایه گذاری های بخش خصوصی گفت: در مجموعه بنادر کشور تاکنون ۹ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است که قیمت ارزی این سرمایه‌گذاری با توجه به قیمت ارز، قیمت قابل توجهی است. در این بندر تا سال گذشته، دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است. ‌سرمایه گذاری های بخش خصوصی سال جاری در این بندر ۳۸۰ میلیارد تومان است. مجموعه ی فعالیت های این بندر و دیگر بنادر استان خوزستان می تواند در ایجاد اشتغال نقش جدی داشته باشد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ویژگی های کم نظیر و بعضا منحصر به فرد منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به عنوان کانون اصلی تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی، ارتباط دیرباز به شبکه ریلی  و دسترسی به آبراه طبیعی خور موسی که موجب صرفه جویی های مهم در هزینه ی احداث موج شکن و اسکله می شود، بیان داشت: عملکرد بنادر تجاری کشور حدود ۱۴۰ میلیون تن در سال است و ۸۰‌ درصد از این میزان از دو بندر اصلی شهید رجایی در استان هرمزگان و بندرامام خمینی(ره) در استان خوزستان انجام می گیرد.     

سعیدنژاد در ادامه افزود: مهمترین رویکردی که به عنوان سیاست کلی در سازمان بنادر و دریانوردی و در راستای سیاست عمومی دولت اتخاذ شده، استفاده از مزیت‌هایی است که بنادر در جذب سرمایه‌گذاری دارند. خوشبختانه در جای جای منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حضور دارند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: بالغ بر هشت هزار نفر در این بندر مشغول به فعالیت هستند که یک هزار و ۳۰۰ نفر آن مرتبط با سازمان بنادر و دریانوردی  و ۶ هزار ۷۰۰ نفر نیز در نتیجه ی سرمایه گذاری های بخش خصوصی در این مجتمع بندری مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به وسعت ۱۱ هزار هکتاری بندرامام خمینی(ره) عنوان کرد: یک هزار و ۳۰۰ هکتار در حال بهره برداری است و مابقی از طریق سرمایه گذاری های بخش خصوصی و احیای  اراضی آن، انجام می شود.  

سعید نژاد با اشاره به سه طرح مهم در بندرامام خمینی(ره) بیان داشت:  فراخوان سه طرح ایجاد سیلو در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)  انجام شده است. که با استقبال سرمایه گذاران روبه رو بوده است اما مشکل اصلی در اجرای این طرح‌ها کمبود زمین‌ برای واگذار به سرمایه گذاران است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از موفق ترین مناطق ویژه اقتصادی کشور، در بنادر شکل گرفته اند که دلیل آن دسترسی به دریا و کاهش هزینه های حمل و نقل است، از این رو تقاضا داریم کمک شود طرح های مصوب در این بندر و دیگر بنادر کشور اجرایی شوند.


دسته بندی : اخبار
برچسب‌ها: سرمایه‌گذاری, بنادر, ایران, پروژه های عمرانی

 

مجتمع تجاری اداری مالمون

نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 14:9 - سه شنبه بیست و ششم بهمن ۱۳۹۵

مجتمع تجاری اداری مالمون

 

 

 

تعداد کل طبقات 11 طبقه 4 طبقه پارکینگ 3 طبقه تجاری و4 طبقه اداری تعداد واحدهای تجاری 98 واحد تعداد واحدهای اداری 48 واحد تعداد 1 عدد کافی شاپ تعداد پارکینگ 230 عدد، مساحت کل بنا 16600 متر می باشد.


دسته بندی : مجتمع تجاری اداری
برچسب‌ها: مجتمع, تجاری, اداری, مالمون

 

راه‌اندازی «بندرهای خشک» برای توسعه تجارت

نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 0:5 - سه شنبه بیست و ششم بهمن ۱۳۹۵

راه‌اندازی «بندرهای خشک» برای توسعه تجارت

 

 

 

 

 

براساس آیین‌نامه اجرایی ایجاد و فعالیت بنادر خشک در کشور مصوبه سال ۹۳، بندر خشک به پایانه‌ای ترکیبی در داخل کشور و مجاور خطوط اصلی ریلی و جاده‌ای مبادلاتی مانند ایستگاه‌های ریلی و پایانه‌های جاده‌ای گفته می‌شود که در نزدیکی مراکز تجمع کالا (تولید یا مصرف) بوده و حداقل به وسیله ۲ شیوه ریل و جاده به بنادر ساحلی یا مرزهای فعال تجاری متصل است.

به گزارش پروژه های عمرانی ایران به نقل از گسترش تجارت، بندر خشک که به آن بندر داخلی یا لجستیک پارک نیز گفته می‌شود؛تنها مقصد بنادر دریایی نیست و می‌تواند مرکزی برای تخلیه، بارگیری، انبارسازی موقت کانتینرها، بارهای عمومی یا فله از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای یا فرودگاه‌ها هم باشد. بر اساس قانون پس از ورود کالا به بندر خشک، تمام خدمات مرتبط با امور گمرکی، بانکی، انتظامی و سایر خدمات مثل بازرسی‌های لازم برای واردات و صادرات بار فراهم است و در واقع این بندر می‌تواند در بارنامه‌ها هم به عنوان مبدا و هم مقصد کالا عنوان شود. حال با توجه به مزیت‌های این بنادر و برنامه ایران برای توسعه صادرات غیرنفتی، تاسیس بنادر خشک چند سالی است که در دستور کار دولت قرار گرفته و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده استان‌های یزد، گلستان، اردبیل، تهران و اصفهان در فهرست مکان‌های تاسیس بندر خشک قرار دارند.

مهم‌ترین مشکلی که امروزه بنادر ساحلی به علت رشد سریع استفاده از کانتینر در حمل‌ونقل دریایی با آن روبه رو هستند، نبود فضای کافی به منظور انبارسازی و همچنین، دسترسی مطلوب نداشتن به مقاصد کالا به علت استفاده از شیوه‌های سنتی انتقال کالا است. به علاوه اینکه بنادر خشک در کشورهای دارای ساحل و همچنین محصور در خشکی، ایجاد می‌شوند و مزیت‌هایی مانند شیوه‌های حمل‌ونقل زمینی، موجب دسترسی آنها به بنادر ساحلی می‌شود.

این در حالی است که موقعیت مناسب ایران از نظر دسترسی به بازارهای مختلف، توسعه بنادر خشک و افزایش مقادیر کالاهای ترانزیتی با ساختار منسجم‌تر را توجیه می‌کند. از سوی دیگر ایران، در مجاورت ۸ کشور از مجموع ۳۰ کشور محصور در خشکی شامل افغانستان، ارمنستان، ازبکستان، جمهوری آذربایجان، تاجیکستان، ترکمنستان، قرقیزستان و قزاقستان قرار دارد. رونق بازار بیشتر این کشورها معطوف به صادرات مواد خام است که می‌تواند از کریدورهای ایران انجام شود و بنادر خشک، می‌توانند نقش واسطه‌ای پررنگ در انجام این فرآیند بر عهده داشته باشند. علاوه بر آنها، روسیه و حتی کشورهای شمال اروپا نیز می‌توانند به عنوان بازارهای بالقوه توسعه حمل‌ونقل و لجستیک کشور به طور عام و بنادر خشک به طور خاص مد نظر قرار گیرند. به علاوه اینکه وضعیت استراتژیک و موقعیت مهم لجستیک ایران قابل مقایسه با کشورهای جنوبی خلیج‌فارس (به ویژه امارات متحده عربی و عمان) است که با وجود نداشتن بازارهای گسترده‌ای همچون ایران، گاهی دارای بنادری با عملکرد به مراتب بهتری از ایران هستند. با توجه به تمام این گفته‌ها تاسیس بنادر خشک می‌تواند نقش موثری در توسعه تجارت ایران داشته باشد.

از «بندر خشک اینچه‌برون» تا یزد
مجوز احداث بندر خشک یزد نیز با سرمایه‌گذاری ۴هزار میلیارد در سال ۹۳ صادر شد و اردیبهشت ۱۳۹۵ نیز ساخت بندر خشک «اینچه‌برون» با حضور معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در استان گلستان آغاز شد. محمود ربیعی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار گلستان در حاشیه کلنگ‌زنی این بندر از واگذاری ۱۲۵۰ هکتار از اراضی منطقه اینچه‌برون در ۲ مرحله برای ساخت «بندر خشک اینچه‌برون» به راه‌آهن خبر داد.

بندر خشک آپرین تهران
شهریور ۹۵ خبری روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت مبنی بر اینکه « قرارداد سرمایه‌گذاری در بندر خشک آپرین تهران به امضا رسید. » این بندر با سرمایه‌گذاری افزون‌بر ۳۰ میلیون دلار و با همکاری شرکت راه‌آهن ایران و شرکت پرس و ترنس‌اینورس سوئیس در مدت ۲ سال آینده در تهران ایجاد خواهد شد. براساس این قرارداد از این پس ۴۰۰هزار TEU در سال جابه‌جا می‌شود.

 مطالعات اقتصادی و زیست‌محیطی انجام‌شده از سوی مشاور بین‌المللی از حدود ۴۰ سال پیش احداث بندر خشک آپرین در فاصله ۲۰ کیلومتری شهر تهران واقع در منطقه اسلامشهر را با وسعت ۷۰۰ کیلومتر پیشنهاد داد که پس از مراحل تثبیت و آماده‌سازی محل، حدود ۱۰سال پیش این منطقه تحویل شرکت راه‌آهن شد.

 این محل تقاطع خطوط ریلی شمال به جنوب و غرب به شرق کشور است که اتصال به شریان‌های اصلی بار جاده‌ای کشور (اتوبان تهران- ساوه و جاده قدیم ساوه و اتصال به اتوبان آزادگان و کمربندی تهران) از ویژگی‌های منحصربه‌فرد منطقه است. از اهداف تعیین این محل به عنوان پایانه تخلیه و بارگیری، انتقال بخش عمده‌ای از کالاها از سوی راه‌آهن و امکان حمل‌ونقل ترکیبی، ارائه خدمات گمرکی، تجمیع و باز توزیع کالا در قالب یک بندر خشک و کاهش هزینه‌های تمام‌شده حمل کالا است.

اصلاندوز مغان و بندر خشک اصفهان
ایده ایجاد بندر خشک در اصلاندوز مغان کنار جمهوری آذربایجان به تازگی از سوی استاندار اردبیل طرح و پیشنهاد شد. به گفته فعالان این حوزه این بندر یکی از ابزارها و زیرساخت‌هایی است که می‌تواند در مسیر توسعه استان اردبیل نقش مهم و تاثیرگذار داشته باشد.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ارس تبار، داشتن۳۸۰ کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان و نزدیکی به بازار ۴۰۰ میلیون نفری روسیه، قفقاز و آسیای مرکزی از جمله مزیت‌های جغرافیای، سیاسی استان اردبیل است که تاکنون از این ظرفیت بسیار غنی در بخش اقتصادی کشور به دلایل مختلف، استفاده بهینه نشده و طرح‌های ارائه شده از جمله ایجاد منطقه آزاد تجاری، صنعتی و بندر خشک از سوی مدیران استانی دولت تدبیر و امید چراغ راهی برای مسیر توسعه‌ای این استان است. منطقه مغان در شمال استان اردبیل یکی ار مناطق مستعد در بخش کشاورزی است که به انبار غله شمال غرب کشور مشهور بوده و هزاران تن محصول کشاورزی از جمله غلات، دانه‌های روغنی و محصولات دامی و باغی در آن تولید می‌شود، تولیداتی که با برنامه‌ریزی و فرآوری مناسب می‌تواند روانه بازارهای بزرگ کشورهای شمالی شده و ارزآوری قابل‌توجهی برای کشور داشته باشد. بهمن سال گذشته نیز رییس اتاق بازرگانی اصفهان از راه‌اندازی مرحله نخست بندر خشک اصفهان از ابتدای سال ۹۵ در حومه اصفهان خبر داد. سید عبدالوهاب سهل‌آبادی در نشست هم اندیشی دست اندرکاران حوزه حمل‌ونقل استان اصفهان، بیان کرد: ساخت و راه‌اندازی بندر خشک اصفهان گامی موثر در توسعه صنعت حمل‌ونقل مرکز کشور است. به گفته سهل‌آبادی فعالان بخش حمل‌ونقل با همکاری یکدیگر باید زمینه تاسیس شرکت‌های حمل‌ونقل داخلی و بین‌المللی با کامیون‌های به روز و رانندگان جوان را فراهم کنند.

کرمانشاه هم بندر دار می‌شود
 کرمانشاه هم به زودی به یک شهر بندری تبدیل می‌شود اما از نوع «خشک» آن. مدیران استان تاکید دارند مجوز تاسیس «بندر خشک» را گرفته‌اند و کار آن در مراحل نهایی است؛ اقدامی که اگر با تعلل مواجه نشود می‌تواند موتور اقتصاد استان را روشن کند.

 مجتبی نیک‌کردار، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه ایجاد بندر خشک در استان کرمانشاه مورد تایید وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته، از اجرای این طرح در مرحله مکان‌یابی و انتخاب مشاور جهت مطالعه خبر داده و گفته این طرح به‌زودی نهایی می‌شود.

سخن آخر...
پیش از این ورود «کانتینر» یک نقطه عطف در حمل‌ونقل دریایی و جابه‌جایی آسان و سریع کالا بود، اما این روزها استفاده از کانتینر و کشتی‌های بسیار بزرگ تجاری آنقدر گسترده شده که بنادر و گمرک دست‌های خود را به نشانه ناتوانی در پاسخگویی به موقع بالا برده‌اند. اقیانوس کانتینرها سبب رشد قابل توجه میزان کالا و ترافیک در مسیرهای منتهی به بنادر شده؛ این در حالی است که کمبود فضای مناسب برای تخلیه، انبارسازی و بارگیری کانتینرها بر مشکلات واردات و صادرات افزوده است. برهمین اساس ایجاد ۷ بندر خشک در سطح کشور در دستورکار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد و به گفته کارشناسان و مسئولان راه‌اندازی بندر خشک یکی از راه‌های توسعه تجاری استان‌ها به شمار می‌رود.


دسته بندی : اخبار
برچسب‌ها: بندر خشک, توسعه, تجارت, ایران

 

آخرین مطالب

» مجتمع تجاری سام ( شنبه نهم دی ۱۳۹۶ )
» مجموعه ورزشی ساپکو ( شنبه نهم دی ۱۳۹۶ )
» بیمارستان تریتا ( جمعه هشتم دی ۱۳۹۶ )
» ایران مستعد گسترش بندرهای خشک است ( جمعه هشتم دی ۱۳۹۶ )
» مجموعه فرهنگی ورزشی شرکت گاز استان کرمان ( پنجشنبه هفتم دی ۱۳۹۶ )
» طراحی راه‌آهن سیدنی با پله‌های چوبی ( پنجشنبه هفتم دی ۱۳۹۶ )
» ساختمان بانک تجارت ( چهارشنبه ششم دی ۱۳۹۶ )
» تخلیه و بارگیری 4 میلیون تنی کالا در بنادر قشم ( چهارشنبه ششم دی ۱۳۹۶ )
» بیمارستان آموزشی درمانی ۵۴۰ تختخوابی شهدای تجریش ( سه شنبه پنجم دی ۱۳۹۶ )
» طبیعت پاییزی همدان ( سه شنبه پنجم دی ۱۳۹۶ )
» تکمیل نیمی از محور بابا میدان-بهبهان ( سه شنبه پنجم دی ۱۳۹۶ )
» برج مارینا ( دوشنبه چهارم دی ۱۳۹۶ )