پروژه های عمرانی ایران

پيشرفت فيزيكی ۸۵ درصدی راه‌آهن قزوين- رشت

نویسنده : آریا مرادی | تاریخ : 11:10 - شنبه نهم مرداد ۱۳۹۵

پيشرفت فيزيكی ۸۵ درصدی راه‌آهن قزوين- رشت

 

 

 

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شركت ساخت از پیشرفت فیزیكی بالای ۸۵ درصد ایستگاه‌های نزدیك منجیل و رستم‌آباد، امام‌زاده هاشم و كوهین خبر داد و گفت: پتانسیل بهره‌برداری از راه‌آهن قزوین-رشت در بهار ۹۶ وجود دارد اما منوط به تامین منابع مالی است.
 
 سید مسعود نصر‌آزادانی با اشاره به روند ساخت راه‌آهن قزوین - رشت گفت: در سه ماه اول امسال، تمام كارگاه‌ها فعال و پیشرفت فیزیكی كار به گونه‌ای بود كه ۲۷۰ متر حفاری تونل و ۱۰۹۶ متر عملیات لاینینگ انجام شد و از ۲۲ كیلومتر تونل موجود در این مسیر، مجموع حفاری تونل‌ها به ۲۰ كیلومتر رسید و نزدیك به ۱۸ كیلومتر عملیات لاینینگ نیز انجام شد.
 
او افزود: این پروژه دارای ۱۳ كیلومتر پل خاص است و با وجود  اینكه به لحاظ ژئوتكنیكی و از نظر لغزش، رانش و ناپایداری در منطقه منجیل مشكلات اجرایی زیادی مطرح است، پیشرفت فیزیكی در زیرسازی ابنیه فنی به بیش از ۸۷ درصد رسیده است.
 
معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل با اشاره به اقدامات روسازی در راه‌آهن قزوین - رشت گفت: یك جبهه كاری روسازی به جبهه موجود اضافه شده و یك جبهه وسط نیز باز خواهد شد كه در مجموع عملیات روسازی در سه جبهه انجام خواهد شد.
 
نصر‌آزادانی با بیان اینكه ۵۵ كیلومتر روی این خط ریل‌گذاری شده است، گفت: ایستگاه‌های منجیل و رستم‌آباد، امام‌زاده هاشم و كوهین بالای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیكی دارد و پتانسیل امكان بهره‌برداری از پروژه در بهار ۹۶ وجود دارد؛ اما منوط به تامین منابع مالی است.
 
بر اساس گزارش منتشر شده در روابط عمومی شرکت راه‌آهن، این مقام مسئول در ادامه گفت: با گذشت بیش از ۸ ماه از آخرین تخصیص نقدی، پروژه فعال بوده و طبق برآوردهای انجام شده ۷۷۰ میلیارد تومان برای تكمیل این خط‌آهن نیاز است كه ۴۰۰ میلیارد آن به عنوان اعتبار سال جاری و ۱۱۰ میلیارد به عنوان مطالبات سال قبل بوده كه تا كنون نیز تخصیص داده نشده است.
 
او با بیان اینکه مابقی هزینه‌های موجود نیز باید از سایر منابع مانند اسناد خزانه اسلامی تامین شود، اظهار امیدواری کرد که با تلاش همه دست اندركاران به‌ویژه پیمانكاران می‌توان پروژه را در مدت یاد شده به بهره‌برداری رساند.
 
معاون ساخت و توسعه راه‌آهن با اشاره به ساخت راه‌آهن رشت - آستارا و جذب سرمایه بخش خصوصی یا خارجی گفت: در كنار پیشنهاداتی که از سوی كشورهایی مثل چین، ایتالیا و آلمان مطرح شد، كشور آذربایجان با پیشنهاد تامین فاینانس ۵۰۰ میلیون دلار یكی از قوی‌ترین مشتریان برای تامین منابع است.


دسته بندی : حمل و نقل
برچسب‌ها: پيشرفت, راه‌آهن, قزوين, رشت

 

آخرین مطالب

» مجتمع تجاری سام ( شنبه نهم دی ۱۳۹۶ )
» مجموعه ورزشی ساپکو ( شنبه نهم دی ۱۳۹۶ )
» بیمارستان تریتا ( جمعه هشتم دی ۱۳۹۶ )
» ایران مستعد گسترش بندرهای خشک است ( جمعه هشتم دی ۱۳۹۶ )
» مجموعه فرهنگی ورزشی شرکت گاز استان کرمان ( پنجشنبه هفتم دی ۱۳۹۶ )
» طراحی راه‌آهن سیدنی با پله‌های چوبی ( پنجشنبه هفتم دی ۱۳۹۶ )
» ساختمان بانک تجارت ( چهارشنبه ششم دی ۱۳۹۶ )
» تخلیه و بارگیری 4 میلیون تنی کالا در بنادر قشم ( چهارشنبه ششم دی ۱۳۹۶ )
» بیمارستان آموزشی درمانی ۵۴۰ تختخوابی شهدای تجریش ( سه شنبه پنجم دی ۱۳۹۶ )
» طبیعت پاییزی همدان ( سه شنبه پنجم دی ۱۳۹۶ )
» تکمیل نیمی از محور بابا میدان-بهبهان ( سه شنبه پنجم دی ۱۳۹۶ )
» برج مارینا ( دوشنبه چهارم دی ۱۳۹۶ )