پیشرفت چشمگیر در آزادراه تهران-شمال
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل با اشاره به پیشرفت ابر پروژه آزادراه تهران-شمال گفت: برنامهریزی برای ابر پروژهها وابسته به هشت شاخه مدیریت است که درمجموع شاخصهای مدیریت پروژه را تشکیل میدهند.
به گزارش پروژه های عمرانی ایران به نقل از تیننیوز، سعید محمدزاده در خصوص اهمیت مبحث مدیریت در ابر پروژهها بیان داشت: در پروژههایی مانند آزادراه تهران-شمال رعایت شاخصهای مدیریت پروژه اعم از مدیریت یکپارچگی، مدیریت منابع، محدوده پروژه، مدیریت زمان، مدیریت ارتباطات، مدیریت ریسک، مدیریت محیطزیست و ایمنی در پروژه، از موضوعات بسیار مهم است.
معاون وزیر راه و شهرسازی برنامهریزی برای ابر پروژهها را وابسته به شاخصهای مطرحشده دانست و عنوان کرد: هر یک موارد مذکور در مدیریت پروژه بهعنوان یکپایه مهم از پروژه تلقی میشود و پیوستگی آنها با یکدیگر و نظاممند بودن آن در ساختار پروژه میتواند ابر پروژه را در چارچوب اهداف و برنامههای زمانبندی شده پیش ببرد.
محمدزاده با تأکید بر زمان در ابر پروژهها عنوان کرد: در مدیریت ابر پروژهها باید تمام شاخصهای مطرحشده رعایت شود تا پروژه طبق زمانبندی با رعایت استانداردهای لازم از لحاظ کمی و کیفی مورد بهرهبرداری قرار گیرد.
او بهعنوان نمونه از آزادراه تهران- شمال نام برد و گفت: در این پروژه روزانه هزار تن سیمان مصرف میشود و تا کنون ۲۸ هزار تن میلگرد به کار گرفتهشده است و با توجه به تأکید فراوان بر تسریع عملیات اجرایی حدود ۳ هزار و ۸۰ نفر در ۱۲۶ جبهه کاری در این آزادراه مشغول هستند و این حجم از کار نیازمند مدیریت قوی و توانمند است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور مدیریت در پروژه را بهویژه در آزادراه تهران- شمال حائز اهمیت دانست و افزود: بهطور میانگین در هر کیلومتر از این پروژه بیش از سه جبهه کاری فعال است و با توجه به حجم عملیات، تعداد ماشینآلات و نیازهای جبهههای کاری شرایط بسیار پیچیدهای حاکم است که تنها با مدیریت قوی قادر به پیشبرد آن هستیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی پیشرفت فیزیکی منطقه یک را در حال حاضر ۷۱/۸ درصد دانست و اظهار داشت: هماکنون حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیروی انسانی در ۱۱۳ جبهه کاری در این ۳۲ کیلومتر فعال هستند و ۷۷۸ دستگاه ماشینآلات در این منطقه به کار گرفتهشده است.
پیشرفت فیزیکی قطعه یک بهطور میانگین در طول ۱۸ سال گذشته ماهیانه حدود 17/0 درصد بوده که این رقم در حال حاضر به ۲/۹ درصد رسیده و تعداد ماشینآلات از ۱۰۵ دستگاه به ۷۷۸ دستگاه رسیده است. تعداد قالبهای لاینینگ نیز از ۳ دستگاه در دولت یازدهم به ۲۵ دستگاه ارتقا یافته است که این سازماندهی و تجهیزات برای اولین بار در تاریخ راهسازی صورت گرفته است.
دسته بندی : اخبار
برچسبها: پیشرفت, آزادراه تهران شمال, تهران, پروژه